captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ekspertai: dėl susižalojimų viešajame transporte vairuotojai kalti retai

Susižalojus viešojo transporto keleiviui, toks įvykis tiriamas kaip ir bet kuris kitas eismo įvykis, kai sužalojami žmonės, sako Vilniaus ir Kauno viešojo transporto ekspertai. Tačiau jie atkreipia dėmesį, kad labai retai nustatoma, jog dėl to buvo kaltas vairuotojas – dažniausiai savo saugumu nepasirūpina patys viešojo transporto keleiviai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Susižalojus viešojo transporto keleiviui, toks įvykis tiriamas kaip ir bet kuris kitas eismo įvykis, kai sužalojami žmonės, sako Vilniaus ir Kauno viešojo transporto ekspertai. Tačiau jie atkreipia dėmesį, kad labai retai nustatoma, jog dėl to buvo kaltas vairuotojas – dažniausiai savo saugumu nepasirūpina patys viešojo transporto keleiviai.

Staigus pajudėjimas ar stabdymas nėra toleruotinas, jei tam nėra priežasties, sako Vilniaus miesto savivaldybės administracijos miesto ūkio ir transporto departamento vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys. Tačiau, jo teigimu, savo saugumu visų pirma turėtų pasirūpinti patys keleiviai: atsisėsti, esant laisvų vietų, visada laikytis už turėklų.

Nepaisant to, specialistas tikina, kad už nesaugų vairavimą viešojo transporto priemonių vairuotojai yra baudžiami, jei gaunama skundų iš keleivių. „Vairuotojai baudžiami, mažinami atlyginimai, jie gauna drausmines pastabas, įspėjimus ir rimtesnes nuobaudas. Tai priklauso nuo situacijos“, – pabrėžia K. Lubys.

Jis atkreipia dėmesį, kad viešojo transporto vežėjas atsako už keleivį ir jo sužalojimus kelionės metu, jeigu tai atsitiko dėl transporto priemonės vairuotojo kaltės.

Kauno miesto transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras antrina K. Lubiui, primindamas, kad keleiviai turėtų pasirūpinti savo saugumu. Jis prideda, kad, atsitikus įvykiui, kai nukenčia viešojo transporto keleivis, įvykis yra registruojamas kaip bet kuris eismo įvykis.

„Tokių atvejų pasitaiko. Jie registruojami kaip ir kiti eismo įvykiai, kai nukenčia žmonės. Kiekvienu atveju tiriama. Turbūt pasitaiko tik vienas iš dešimties atvejų, kai nustatoma, kad tai buvo vienokia ar kitokia vairuotojo kaltė“, – tvirtina P. Keras.

Ekspertai taip pat pabrėžia, kad vairuotojams klausytis muzikos su ausinėmis nėra draudžiama, nors tai nėra ir toleruojama. K. Lubio teigimu, vairuotojams draudžiama garsiai leisti muziką, nes tai trikdytų rimtį keleivių salone, todėl kai kurie vairuotojai gali pasirinkti ausines.

 „Kelių eismo taisyklėse nėra apribojimų, kad vairuotojas negalėtų kažko klausytis. Jeigu tai neblaško jo dėmesio, kaip ir kalbant telefonu su laisvų rankų įranga, tai toleruojama. Jeigu jis tai daro visą laiką, galbūt jo dėmesys susilpnėja. Vilniaus viešajame transporte tai nėra sveikinta, ir vairuotojai susilaukia pastabų“, – sako K. Lubys.

P. Keras atkreipia dėmesį, kad suklysti, ar vairuotojas naudoja laisvų rankų įrangą, skirtą mobiliajam telefonui, ar klausosi muzikos, naudodamas ausines, yra gana lengva, nes kai kurie pritaisai gali būti naudojami abiem tikslams. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...