captcha

Jūsų klausimas priimtas

Stabdomos rusiško „RTR Planeta“ transliacijos, gali uždrausti ir kitus kanalus

„Tikrai, tenka pripažinti, kad tų pažeidimų yra ir nemažai – vyksta analizės, vyksta aptarimai. Manau, kad gali būti panašių sprendimų ateityje ir kitiems kanalams“, – LNK žinioms trečiadienį sakė LRTK pirmininkas.
Naujienų laida „Vesti“
Naujienų laida „Vesti“

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) trečiadienį trims mėnesiams uždraudė retransliuoti visą rusiško kanalo „RTR Planeta“ programą. Netrukus gali buti stabdomos ir kitų rusiškų kanalų retransliacijos, sako komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Anot komisijos, „RTR Planeta“ savo laidose kurstė karą ir neapykantą bei pakartotinai pažeidė Visuomenės informavimo įstatymą. Komisija teigia, kad apie pažeidimus ir planuojamas taikyti priemones pranešė Europos Komisijai.

„Konsultuojantis su televizijos programas transliuojančia valstybe ir Europos Komisija, nepavyko susitarti abipusius sutarimu per 15 dienų nuo įspėjimo, ir pažeidimai daromi toliau“, – nurodė komisija.

Sprendimas įsigalioja balandžio 13 dieną, jam nebereikės teismo sankcijų, BNS nurodė komisijos atstovai.

Kaip BNS patvirtino komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas, tokia procedūra taikoma pirmą kartą Europos Sąjungoje.

„Tikrai, tenka pripažinti, kad tų pažeidimų yra ir nemažai – vyksta analizės, vyksta aptarimai. Manau, kad gali būti panašių sprendimų ateityje ir kitiems kanalams“, – LNK žinioms trečiadienį sakė LRTK pirmininkas.

Posėdyje E. Vaitekūnas priminė, kad sprendimą dėl įvykdytų pažeidimų trims mėnesiams stabdyti „RTR Planeta“ ne ES parengtų laidų transliacijas komisija buvo priėmusi 2014-aisiais. Tačiau kanalas sausio 22 dieną LRTK informavo užfiksavusi galimą tiesioginį karo ir neapykantos kurstymą „RTR Planeta“ sausio 18 dieną rodytoje laidoje „Sekmadienio vakaras su V. Solovjovu“. Joje rodytas reportažas apie įvykius Ukrainoje.

Sprendimą komisijos nariai priėmė dėl kovo 12 dieną toje pačioje Vladimiro Solovjovo laidoje užfiksuotų pažeidimų. Pasak LRTK pirmininko, laidoje, kurioje daugiausia šnekėjo Rusijos Dūmos vicepirmininkas Vladimiras Žirinovskis, „buvo formuojama nuomonė apie ukrainiečius, kaip apie priešus, ignoruojamas ir niekinamas Ukrainos teritorinis vientisumas“, taip pat buvo raginama susidoroti su Ukrainos piliečiais.

E. Vaitekūnas pabrėžė, kad kovą rodytoje laidoje konkretūs pažeidimai – karo ir neapykantos kurstymas – buvo nustatyti nepaisant to, kad susidoroti su Ukraina ir Europos Sąjunga ragino vienas asmuo – Rusijos parlamento vicepirmininkas Vladimiras Žirinovskis.

„Ar vienas asmuo, ar ne vienas asmuo, ar pareigūnas, ar ne, yra nustatyta: neapykanta, karo kurstymas. Visi tie dalykai yra, juo labiau kad kompetentinga institucija, kuri rengė išvadas, yra Lietuvos kariuomenės Strateginių komunikacijų departamentas, kurio specialistai turi labai daug žinių būtent toje srityje“, – žurnalistams sakė E. Vaitekūnas.

Komisijos nariai balsavo ir dėl kitos alternatyvos – uždrausti kanalo transliacijas Lietuvoje pusei metų, tačiau ją palaikė mažuma LRTK atstovų.

LRTK narys Vidas Mačiulis taip pat pasiūlė, kad kabelinės televizijos, vietoje ekrane pateikiamos informacijos, jog kanalo transliacijos nutrauktos LRTK sprendimu, informuotų apie televizijos vykdytus konkrečius įstatymų pažeidimus.

Pasak E. Vaitekūno, jis gavo patikinimą, kad komisijos sprendimą vykdys ir anksčiau tai vengusi daryti bendrovė „VIASAT“.

Posėdį stebėjusi Lietuvos kabelinės televizijos asociacijos prezidentė Vaiva Žukienė sveikino sprendimą bei tikino mananti, kad jo laikysis visi.

„Iš tiesų, sprendimas yra toks, kokio mes seniai norėjome, jis atliktas pagal visas procedūras, kurios numatytos tiek direktyvoje, Visuomenės informavimo įstatyme. Pagaliau draudžiamos ne kažkokios atskiros programos dalys, o visa programa. Tai yra palengvinimas mums tiek verslo prasme, tiek apskritai, nes nereikia galvoti, kaip dangstyti tas programas arba išjungti, bet tarsi nevykdyti komisijos sprendimų“, – žurnalistams sakė ji.

V. Žukienė taip pat patvirtino, kad dalis kabelinių televizijų jau yra pakeitusios Kremliaus informacinę politiką vykdančius kanalus nepriklausoma Rusijos programa „Dožd“, kitos taip pat gali svarstyti pradėti jos transliacijas.

„Iš tiesų, kai kurie operatoriai „Dožd“ yra ir taip jau įjungę. Bet tai yra ir inercijos reikalas, nes žiūrovas per daugelį metų yra pripratęs prie to kanalo, jam yra sunku taip staigiai paimti ir persiorientuoti. Bet, be abejo, jei tie pažeidimai tęsis, tai mes tikrai ieškosime alternatyvių televizijos kanalų“, – tvirtino V. Žukienė.

LRTK pirmininkas E. Vaitekūnas patvirtino, kad komisija bendrauja ir priima sprendimus tik dėl įpareigojimų retransliuotojams, tuo tiesioginio ryšio su transliuotojais komisija esą nepalaiko ir nesidomi, kas juos finansuoja.

Kanalas „RTR Planeta“ yra registruotas Švedijoje.

Sprendimus laikinai stabdyti dalies programų transliacijas komisija taip pat buvo priėmusi ir dėl kitų rusiškų kanalų: pernai trijų mėnesių draudimas pritaikytas kanalo „NTV Mir Lithuania“, užpernai – Pirmojo Baltijos kanalo (PBK) transliacijoms.

Šiuo metu galioja sausį pritaikytas trijų mėnesių draudimas retransliuoti dalį „Ren TV Baltic“ laidų, jis turėtų baigtis kitą savaitę.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...