captcha

Jūsų klausimas priimtas

Atėjo pavojingiausias metų laikas dviratininkams

Atrodytų, kad atėjus pavasariui eismo įvykių gerokai sumažėja, o eismo sąlygos ir matomumas geresni. Vis dėlto anksti atšilus orams gatvėse pasirodžiusių pirmųjų dviratininkų tyko dideli pavojai. Šiai eismo dalyvių kategorijai pirmieji pavasario mėnesiai yra pats pavojingiausias laikotarpis.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Atrodytų, kad atėjus pavasariui eismo įvykių gerokai sumažėja, o eismo sąlygos ir matomumas geresni. Vis dėlto anksti atšilus orams gatvėse pasirodžiusių pirmųjų dviratininkų tyko dideli pavojai. Šiai eismo dalyvių kategorijai pirmieji pavasario mėnesiai yra pats pavojingiausias laikotarpis.

Socialinis projektas „Nebūk briedis“ primena, kad šiuo metų laiku dviratininkams ir automobilių vairuotojams gatvėse ir keliuose kaip niekad svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių (KET) bei rūpintis savo saugumu. Taigi norint būti saugiems bei matomiems kelyje prevencinių priemonių reikėtų imtis ir patiems.

Tenka pripažinti, kad dažniausiai nelaimės, kuriose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl aplaidumo ir atsakomybės stokos. Po žiemos dviračiu ilgokai nevažiavęs žmogus gatvėje elgiasi neatsargiai: neįvertina kelio dangos, neatsargiai įvažiuoja į kelią iš kiemų, rieda važiuojamąja kelio dalimi, nors įrengti dviračių takai. Be to, dauguma dviratininkų būna primiršę ir tai, kad tamsiuoju paros metu važiuojant be atšvaitų vairuotojai dviratės transporto priemonės gali iš vis nepastebėti.

Dviratininkams iš tiesų bene svarbiausia tamsiuoju paros metu išlikti matomiems. Juk šviesą atspindinčios priemonės žmogui gali išgelbėti gyvybę. Kelių eismo taisyklių nustatyta, kad dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Taip pat važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.

Pats dviračio vairuotojas taip pat turi būti gerai matomas. Saugų eismą skatinantis projektas „Nebūk briedis“ primena, jog praėjusių metų liepos 1 d. pakoregavus Kelių eismo taisykles dviratininkams važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ir dienos, ir nakties metu privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos spalvos šviesos žibintas, o gale – raudonos.

Projektas „Nebūk briedis“ primena, jog eismo įvykiai, į kuriuos pakliūna dviratininkai, atkreipia dėmesį į  platesnę problemą – aiškiai matomą visų eismo dalyvių kultūros stoką. Tik jausdami atsakomybę už save, galime gerinti susidariusią situaciją. Žmogus juk ne briedis ir savo saugumu gali pasirūpinti pats!

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...