captcha

Jūsų klausimas priimtas

Politinė reklama, galinti virsti ilgapirščių jauku

Bet kokia reklama, kabinama ant durų, gali tapti ženklu ilgapirščiams, kad šeimininko nėra namuose, teigia Policijos departamento Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis, komentuodamas situaciją, kuomet LRT.lt skaitytoja ant savo buto durų rankenos rado politinės reklamos skrajutę. Tuo metu Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininko pavaduotoja Laura Matjošaitytė pažymi, kad VRK neturi pagrindo priekaištauti dėl tokio reklamavimosi būdo, tačiau tai nėra pats saugiausias pasirinkimas rinkėjų atžvilgiu.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Bet kokia reklama, kabinama ant durų, gali tapti ženklu ilgapirščiams, kad šeimininko nėra namuose, teigia Policijos departamento Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis, komentuodamas situaciją, kuomet LRT.lt skaitytoja ant savo buto durų rankenos rado politinės reklamos skrajutę. Tuo metu Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininko pavaduotoja Laura Matjošaitytė pažymi, kad VRK neturi pagrindo priekaištauti dėl tokio reklamavimosi būdo, tačiau tai nėra pats saugiausias pasirinkimas rinkėjų atžvilgiu.

Į LRT.lt kreipėsi vilnietė Ilona, ryte ant savo buto durų rankenos radusi politinės reklamos skrajutę. Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) (LLS) kandidatė šioje skrajutėje teigė „taip pat esanti mama“ ir kvietė Vilnių auginti kartu. Tačiau skaitytoja nesusižavėjo Vilniaus auginimo kartu idėja, greičiau pasijuto nesaugiai.

„Už netinkamą skrajučių platinimą reikėtų bausti. Toks platinimas padeda ilgapirščiams orientuotis, ar yra buto savininkas namuose, ar išvykęs. Tad ji labiau ne augintų Vilnių kartu, bet to nė nenorėdama galimai „švarintų“ jį kartu su kažkuo. Nesaugu su tokia moteriške“, – rašo LRT.lt skaitytoja.

Reklama ant rankenos – geras ženklas ilgapirščiams

„Žinoma, tai gali būti ženklas, kad žmogaus nėra namuose ir tuo gali pasinaudoti ir negeri žmonės. Norėdamas apsaugoti savo turtą, išvykdamas žmogus gali paprašyti kaimynų nuimti tokus reklaminius ant durų rankenų kabinamus lapelius, jei jų pasitaiko“, – komentuoja R. Matonis.

Pasak Policijos departamento atstovo, ilgapirščiai taip pat stebi, ar iš pašto dėžutės išimama spauda, reklaminiai bukletai. Jei pašto dėžutė pilna, tai gali būti ženklas, kad žmogaus nėra namuose.

„Bet kokia reklama turėtų būti tose vietose, kur numatyta. Būtų saugiau, jei ji būtų pašto dėžutėje, nes piktavaliai gali matyti, kiek laiko ta reklama kabo ant durų ir kiek laiko šeimininkų nėra namuose“, – tikina R. Matonis.

VRK: nesaugu, bet nedraudžiama

Savo ruožtu VRK pirmininko pavaduotoja L. Matjošaitytė teigia, kad, jei politinė reklama yra pažymėta pagal politinės reklamos skleidimo ir žymėjimo taisykles, VRK dėl jos priekaištų negalėtų turėti, tačiau pasirinktą reklamos būdą vadina ne pačiu tinkamiausiu gyventojų saugumo atžvilgiu.

„Politinės partijos išmaniai galvoja, kaip pasiekti kiekvieną rinkėją. Galbūt manoma, kad pašto dėžutes ne visi kasdien tikrina, o čia neišvengiamai pamatys.

Pati asmeniškai pirmą kartą girdžiu apie tokį atvejį, kuris gyventojų saugumo prasme klausimų kelia. Tačiau, jei politinė reklama yra pažymėta pagal politinės reklamos skleidimo ir žymėjimo taisykles, VRK dėl jos priekaištų turėti negalėtų“, – kalba L. Matjošaitytė.

Sostinės tvarkos nepažeidė

Nors Vilniaus miesto tvarkymo ir švaros taisyklės draudžia talpinti reklamą jai neskirtose vietose, Sostinės savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojo Andžej Dinikio teigimu, draudimo kabinti reklamą ant butų rankenų nėra. Gyvenamųjų ir bendrojo naudojimo patalpų ir inžinerinių įrenginių naudojimo taisyklėse nustatyta, kad draudžiama rašinėti, braižyti, piešti, teršti, terlioti ar klijuoti skelbimus ant bendrojo naudojimo patalpų sienų, grindų, lubų, durų, langų stiklų, liftų, o taip pat ant buto durų be buto savininko sutikimo.

„Šiuo atveju pakabintas ant rankenos skelbimas atsakomybės neužtraukia. Tačiau reklaminių lankstinukų platintojai, patys to nenorėdami, neretai „padeda“ vagims  sužinoti, ar būsto šeimininkai išvykę“, – sako A. Dinikis.

LLS: kiti irgi taip daro

Pasak LLS Vilniaus rinkimų štabo vadovo Miroslavo Monkevičiaus, kandidatai patys pasirenka, kokiu būdu reklamuosis. Pašnekovas pastebi, kad kitų partijų kandidatai šiuos renkasi dar nesaugesnius.

„Kiek žinau, tokį reklamavimosi būdą naudoja ne viena politinė partija. Kai kurie netgi prilipdo raštelius „šiuo metu jūsų neradome namuose, bet buvome pas jus užsukę“. Ši kandidatė nėra išskirtinė.

Centrinis Vilniaus skyriaus rinkimų štabas pasirūpina bendromis priemonėmis, o pavieniai kandidatai pasirenka jų manymų veiksmingiausius reklamos būdus ir priemones“, – aiškina M. Monkevičius.

LRT.lt susisiekė ir su partijos kandidate. Ši sakė jau ne pirmą kartą dalyvaujanti sostinės tarybos rinkimuose bei besirenkanti tokį reklamos būdą: „Dalyvavau prieš keturis metus, panašių pastabų dėl tokio reklamos būdo nesulaukiau, todėl ir šį kartą pasinaudojau ant durų rankenų kabinama reklama. Manau, tai veiksmingiausias būdas kandidatui būti pastebėtam. Turbūt belieka atsiprašyti tų gyventojų, nesusimąsčiau apie tokį renkamos poveikį.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...