captcha

Jūsų klausimas priimtas

9 dalykai, kuriuos apie mus nusprendžia pašnekovai per pirmąsias pokalbio sekundes

Su kuo nors susipažinę, įspūdį apie tą žmogų – nuo jo statuso iki išsilavinimo ar polinkio į neištikimybę – susidarome per kelias sekundes. Ir dažnai pirmasis įspūdis išlieka visam laikui.
Businessinsider.com pateikia „MSN“ psichologų išvadas, kokius dalykus mūsų pašnekovai nusprendžia per pirmąsias pokalbio akimirkas.
Einant į darbo pokalbį svarbu ne tik tai, ką pasakysite, tačiau ir jūsų išvaizda, akių kontaktas, eisena. Reuters/Scanpix nuotr.
Einant į darbo pokalbį svarbu ne tik tai, ką pasakysite, tačiau ir jūsų išvaizda, akių kontaktas, eisena. Reuters/Scanpix nuotr.

Su kuo nors susipažinę, įspūdį apie tą žmogų – nuo jo statuso iki išsilavinimo ar polinkio į neištikimybę – susidarome per kelias sekundes. Ir dažnai pirmasis įspūdis išlieka visam laikui.
Businessinsider.com pateikia „MSN“ psichologų išvadas, kokius dalykus mūsų pašnekovai nusprendžia per pirmąsias pokalbio akimirkas.

Patikimumas

Apie tai, ar žmogus patikimas, pašnekovas nusprendžia per dešimtąją dalį sekundės. Prinstono universiteto tyrėjai tai išsiaiškino atlikę tyrimą, kuriame dalyvavę universiteto studentai turėjo žiūrėdami į aktorių veidus įvertinti jų potencialų patrauklumą, kompetenciją, simpatiškumą, agresyvumą ir patikimumą. Vienos grupės studentai tai turėjo padaryti per 100 milisekundžių, o kitos – per tiek laiko, kiek patys norėjo. Rezultatai buvo skirtingi, priklausomai nuo to, kiek laiko studentai žiūrėjo į aktorius, bet patikimumo įvertinimas abiejose grupėse praktiškai nesiskyrė.

Socioekonominis statusas

Olandų mokslininkai atliko tyrimą, kuriame paaiškėjo, kad žmonės, vilkintys žinomų prekės ženklų drabužiais –  būtent „Lacoste“ ir „Tommy Hilfiger“ – buvo laikomi aukštesnio statuso, nei tie, kurie vilkėjo paprastesniais drabužiais.
„Įspūdis apie kitus aspektus, kurie gali paveikti socialinio bendravimo eigą, nesiskyrė, – rašo autoriai. – Patrauklumo, potencialaus gerumo ir patikimumo vertinimui drabužiai įtakos neturėjo.“
Taigi pagal drabužius sprendžiama tik apie statusą.

Seksualinė orientacija

Apie vyro seksualinę orientaciją žmonės nusprendžia per dvidešimtąją dalį sekundės – per tiek pat laiko atpažįstamas pažįstamo žmogaus veidas.
„Greitas ir tikslus vyro seksualinės orientacijos atpažinimas yra dar vienas greito ir veiksmingo pašnekovų bruožų „nuskaitymo“ mechanizmo požymis“, – rašo tyrimo autoriai Nicholas O. Rule ir Nalini Ambady.

Protas

2007 m. atliktame tyrime, kuriam vadovavo profesorė Nora A. Murphy iš „Loyola Marymount“ universiteto paaiškėjo, kad žmonės, kurie pokalbio metu žvelgia pašnekovui į akis, laikomi protingesniais, nei tie, kurie suka akis į šalį.
„Akių kontaktas pokalbio metu yra svarbiausias, – rašo ji. – Tai siejama su intelekto koeficientu, akių kontaktu buvo sėkmingai manipuliuojama siekiant padaryti kuo geresnį pirmą įspūdį ... “

Taip pat protingesniais laikomi pašnekovai su akiniais ir tie, kurie išraiškingai kalba.

Polinkis į neištikimybę

Britų mokslininkai išsiaiškino, kad apie moteris su pastebimomis tatuiruotėmis pašnekovai mano, kad jos yra mažiau patrauklios, linkusios išgerti ir labiau linkusios į neištikimybę, nei moterys be tatuiruočių.
Autorių teigimu, bent jau Didžiojoje Britanijoje gausiomis ar didelėmis tatuiruotėmis pasipuošusios moterys siejamos su „ladette“ kultūra (nuo angl. „lad“ - vyrukas), kuriai atstovaujančios moterys vartoja daug alkoholio, domisi sportu, važinėja greitais automobiliais ir skaito vyriškus žurnalus.

Vyrai su specialiai jiems pasiūtais kostiumais daugeliui atrodo kaip sėkmingi karjeros ir darbo srityse. Reuters/Scanpix nuotr.

Polinkis dominuoti

Plikė vyrą ne tik puošia, bet ir yra galios simbolis.
Pensilvanijos universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kurio išvadose teigiama, kad „vyrai skustomis galvomis vertinami kaip labiau linkę dominuoti, nei panašūs vyrai su plaukais“ ir kad „vyrai, kurių plaukai nuotraukose buvo pašalinti skaitmeniniu būdu, buvo vertinami kaip labiau linkę dominuoti, aukštesni ir stipresni nei tie patys vyrai su plaukais“.

Išvada peršasi pati – jei norite, kad pašnekovai jums jaustų baimingą pagarba, nusiskuskite plaukus.

Sėkmingumas

Jei norite spinduliuoti sėkmę, pasisiūdinkite kostiumą.
Didžiosios Britanijos ir Turkijos mokslininkai atlikto tyrimą, kurio dalyviai per penkias sekundes turėjo įvertinti vyrus pagal nuotraukas. Vieni vyrai buvo apsirengę specialiai jiems siūtais kostiumais, kiti – pirktais gatavų drabužių parduotuvėje. Pirmuosius studentai įvertino kaip sėkmingesnius.
„Pagal šio tyrimo rezultatus galima patarti vyrams siūdintis drabužius arba pirkti tokius, kurie atrodo tarsi jiems siūti, nes nuo to priklauso tai, kokį įspūdį jie padarys pašnekovams“, – rašo autoriai.

Potencialas būti paaukštintam pareigose

2011 m. Kanadoje buvo atliktas tyrimas, kurio metu studentams buvo parodytos nuotraukos su modeliais vyrais, kurie buvo apsirengę dalykiniais arba paprastais laisvalaikio drabužiais. Studentai turėjo atsakyti į klausimus, kaip vyrams iš nuotraukų seksis atlikti įvairius darbus. Rezultatai vienareikšmiški: solidžiai apsirengusiems vyrams buvo prognozuojamos ne tik didesnės pajamos, bet ir spartesnis kilimas karjeros laiptais.

Polinkis rizikuoti

Žmonės apie mus sprendžia ne tik pagal išvaizdą, bet ir pagal eiseną.

Daramo universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kurio metu studentams buvo parodyti vaizdo klipai su einančiais kitais studentais. Vieni studentai vaikščiojo laisviau, kiti buvo labiau įsitempę. Tyrimo dalyviai apie vaizdo įraše užfiksuotų studentų asmenybę nusprendė vos iš kelių žingsnių. Laisvesnė eisena buvo siejama su tokiomis savybėmis kaip ekstravertiškumas ir polinkis rizikuoti, o labiau įsitempę studentai buvo įvertinti kaip neurotikai.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...