captcha

Jūsų klausimas priimtas

Automobilių pardavėjai nepraleido progos kilstelėti kainų

Praėjusių metų pabaigoje padidėjusi automobilių paklausa lėmė išaugusias automobilių kainas, tačiau prekybos apimčių tai nesumažino. Tai rodo valstybės įmonės „Regitra“, skelbimų portalo Autoplius.lt ir „Autotyrimai“ duomenys.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Praėjusių metų pabaigoje padidėjusi automobilių paklausa lėmė išaugusias jų kainas, tačiau prekybos apimčių tai nesumažino. Tai rodo valstybės įmonės „Regitra“, skelbimų portalo autoplius.lt ir „Autotyrimų“ duomenys.

Nauja automobilių įregistravimo ir išregistravimo tvarka, artėjantis euro įvedimas bei Rusijos ir Ukrainos konfliktas paveikė pardavėjų planus ir paskatino kainų augimą.

Paskutiniais praėjusių metų mėnesiais labiausiai brango 21 metų ir senesni automobiliai. 2014 m. spalio–gruodžio mėnesiais šio amžiaus automobiliai vidutiniškai kainavo 2,3 tūkst. Lt (678,87 Eur). Tai yra net penktadaliu (20,3 proc.), arba 395 litais (114,4 Eur), daugiau nei prieš metus.

Viktoras Daukšas, autoplius.lt plėtros vadovas, teigia, kad tai – lengvai paaiškinama: „Seniausių automobilių kaina siekė apie kelis tūkstančius litų, o kai kaina paverčiama į eurus, ji atrodo juokinga. Tai vieni pakėlė 50 eurų, kiti – 100 eurų.“

Kaip rodo duomenys, prieš 16–20 metų pagamintų automobilių kainos ūgtelėjo 14,3 proc., arba 451 Lt (130,62 Eur), ir praėjusių metų spalio–gruodžio mėnesiais vidutiniškai kainavo 3,6 tūkst. Lt (1,04 tūkst. Eur). Populiariausių 11–15 metų amžiaus transporto priemonių vidutinės kainos augo 7,1 proc., arba 511 Lt (148 Eur). Ketvirtąjį praėjusių metų ketvirtį šio amžiaus automobilis vidutiniškai kainavo 7,7 tūkst. Lt (2,2 tūkst. Eur).

Lėmė padidėjusi automobilių paklausa

V. Daukšas teigia, kad išaugusias automobilių kainas lėmė ir padidėjusi jų paklausa – esą nemažai pirkėjų norėjo išleisti turimus litus ir įsigyti automobilius: „Jei žmogus ar šeima turi butą, tai kitas didelis pirkinys, kurio dairomasi, yra automobilis. Tie, kas turėjo grynų pinigų ir norėjo išleisti, tą sėkmingai ir padarė. Tai logiška, nes visi žinojo, kad, įvedus eurą, automobilių kainos augs.“

Kainų pokyčiams įtakos taip pat turėjo Rusijos ir Ukrainos konfliktas, kai autoverslininkai, anot V. Daukšo, nenorėdami rizikuoti, pristabdė naudotų automobilių importo srautus.

„Be to, po „Regitros“ naujos automobilių registracijos tvarkos įvedimo rinkoje kilo sąmyšis, dalį automobilių užregistruoti tapo daug sunkiau, prireikė papildomų darbuotojų, kurie registruoja automobilius.

Galiausiai po „Regitros“ reformos priverstinai išregistruoti senesni automobiliai grįžo į prekybą. Norėdami greičiau atsikratyti senų automobilių, lietuviai stipriai papildė skelbimų portalus, todėl naudotų automobilių rinka pagyvėjo, o naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių poreikis sumažėjo“, – aiškina V. Daukšas.

Automobilių rinkos ekspertai pastebi, kad dėl padidėjusių automobilių kainų prekybos apimtys nesumažėjo. Iš viso 2014-aisiais įvyko 392,9 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių – 4,3 tūkst. daugiau nei 2013-aisiais. Lietuvos automobilių rinkoje sudaryta sandorių už rekordinę – 5,288 mlrd. Lt (1,532 mlrd. Eur) – sumą.

Senienas išregistravo, bet autoparkas neatjaunėjo

Paradoksalu tai, kad nors įsigaliojus naujai automobilių registravimo tvarkai iš registro ir kelių eismo dingo apie 800 tūkst. transporto priemonių, šalies autoparkas neatsinaujino. Vidutinis jo amžius liko beveik toks pat, koks buvo anksčiau – apie 15 metų.

2015 m. sausio 1 d. duomenimis, Kelių transporto priemonių registre iš viso buvo įregistruotos 1 mln. 488 899 transporto priemonės, iš jų 1 mln. 212 886 buvo lengvieji keleiviniai automobiliai.

Dyzeliniai automobiliai sudarė 61 proc. visų šalyje įregistruotų lengvųjų automobilių. Vien tik benziną naudojo 28 proc. lengvųjų automobilių, o benziną arba dujas – 10 proc. 2 843 lengvieji automobiliai buvo varomi benzinu ar elektra (hibridai), 65 – vien tik elektra.

Populiariausi nauji – „Fiat“ ir „Volkswagen“

2014-aisiais naujų automobilių pirkimo augimas Lietuvoje buvo didžiausias (17,6 proc.) Baltijos šalyse. „Lietuvoje privatūs asmenys pernai nupirko beveik penktadalį (19,2 proc.) visų naujų parduotų automobilių. Tai yra beveik 2 proc. punktais daugiau nei 2013-aisiais“, – skaičiuoja V. Daukšas.

Populiariausių 2014 m. naujų automobilių rikiuotėje – dvivaldystė. Pernai po 626 vnt. Lietuvoje buvo parduota „Fiat“ ir „Volkswagen“ automobilių. Latvijoje labiausiai perkamu išliko „Volkswagen“. Estijoje užtikrintai pirmauja „Toyota“ markės automobiliai.

Perkamiausi – 11–15 metų automobiliai

Praėjusiais metais perkamiausi naudoti automobiliai Lietuvoje buvo 11–15 metų amžiaus. Skaičiuojama, kad praėjusiais metais jie sudarė 39,6 proc. visų parduotų naudotų automobilių. Iš viso praėjusiais metais lietuviai įsigijo 51,1 tūkst. šios amžiaus grupės transporto priemonių.

Paskutinį 2014 m. ketvirtį visose Baltijos šalyse populiariausių naudotų automobilių markių penketukai, palyginti su 2013 m. tuo pačiu laikotarpiu, beveik nekito. Pirmoje vietoje užtikrintai ir toliau išlieka „Volkswagen“ markės automobiliai. Jų Lietuvoje 2014 m. spalio–gruodžio mėnesiais parduota 6530, Latvijoje ir Estijoje – atitinkamai 2626 ir 1139 automobilių.

Kaip tapo įprasta, geriausiai parduodamų naudotų automobilių dešimtuke išsirikiavę vokiškos kilmės automobilių modeliai. Rinkos lyderis „Volkswagen Passat“ išliko populiariausiu naudotu automobiliu Baltijos šalyse. Lietuvoje jo parduota 2284 vnt., Latvijoje – 723 vnt., Estijoje – 396 vnt.

„Pastebėsite aukštesnes paslaugų kainas autoservisuose“

Specialistai teigia, kad po euro įvedimo galima laukti aukštesnių paslaugų kainų autoservisuose. Būtent taip nutiko Latvijoje, kai po euro įvedimo autoservisų paslaugos ten pabrango.

Pasiteiravus, ko galima tikėtis 2015-aisias, V. Daukšas teigė, kad mažesnių automobilių kainų šiemet tikėtis neverta. „Ukrainos ir Rusijos konfliktas neblėsta, o tai sukelia daug problemų ir nesaugumo jausmą. Prekyba stoja, pirkėjai nežino, ar įsigyti automobilį, o pardavėjai – ar vežti automobilius“, – tikina V. Daukšas.

Tikimasi, kad prekyba automobiliais pagyvės pavasarį, kai žmonės pripras prie kainų eurais. „Be to, galima pridurti, kad į prekybą sugrįš nemažai „senukų“, juos vėl įregistruos. Tai matysime ir skelbimų portaluose, bet neverta tikėtis, kad naudotų automobilių kainos mažės – tai abejotina, nebent pardavimai sustotų dėl tarptautinių konfliktų“, –  aiškina V. Daukšas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...