captcha

Jūsų klausimas priimtas

LRTK reikalauja, kad Rusijos televizijos pripažintų savo šališkumą

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) nusprendė pradėti dviejų Rusijos televizijų transliacijų uždraudimo Lietuvoje procedūras dėl jų pakartotinių pažeidimų.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) nusprendė reikalauti dviejų Rusijos televizijų pripažinti, kad jų laidose pateikta šališka informacija, o to neįvykdžius ketinama imtis procedūrų visiškai stabdyti retransliacijas.

Komisija šį sprendimą trečiadienį priėmė po to, kai „RTR Planeta“ 2014 metų lapkričio 15 dieną transliuotoje laidoje „Šeštadienio žinios“ ir „NTV Mir Lithuania“ lapkričio 23 dieną transliuotoje laidoje „Šiandien“ užfiksavo žurnalistinės etikos pažeidimų. „RTR Planeta“ rodė reportažą apie Rusijos prezidento Vladimiro Putino vizitą į Australiją, „NTV Mir Lithuania“ – apie situaciją Ukrainoje.

„Jeigu derybos su televizijomis neįvyks, televizijų pažeidimai tęsis (...), tada jau bus pereitos visos procedūros – tuomet galėsime elgtis laisviau“, – BNS sakė LRTK pirmininkas Edmundas Vaitekūnas, paklaustas, kada komisija galėtų priimti galutinį sprendimą dėl transliacijų stabdymo.

Jis pažymėjo, kad komisijai nesusitarus su televizijomis ir apie pažeidimus informavus Europos Komisiją bei kitas reguliuojančias institucijas, šį sprendimą LRTK galės priimti pati, be teismo sankcijų.

Pasak LRTK, minėtose laidose buvo nesilaikoma žurnalistinio darbo objektyvumo principų, pateikiamas vienašališkas požiūris, įrodymais nepagrįsta informacija, sąmoningai konstruojamas šališkas situacijos kontekstas bei vertinimai, skleidžiamas propagandinis turinys.

Žurnalistų etikos inspektorės Zitos Zamžickienės poziciją posėdyje perdavęs jos patarėjas Deividas Velkas tvirtino, kad laidose Ukrainos teisėta valdžia yra pateikiama negatyviai, menkinančiai, kalbant apie įvykius Ukrainoje, nuolat pabrėžiama, kad prieš ukrainiečius ginklą naudoja „Ukrainos karinės pajėgos, o ne separatistai“.

„Rusijai palankūs įvykiai, kontekstas yra be jokios kritikos. Šiame fone sąmoningai kuriamas šališkumas. (...) Orientuojamasi į tokus įvykius Ukrainoje – čia nuolat akcentuojama, kad Minsko protokolo nesilaiko Ukrainos kariai, apie separatistus, apie invaziją rytiniame regione išvis nutylima, Rusija tarsi yra stebėtojo, pagalbininko vaidmenį prisiėmusi. Nuolat pašiepiami ES šalių vadovai, kurie išreiškia kritiką Vladimirui Putinui“, – vardijo D.Velkas.

„Darome išvadą, kad tokia informacija neatitinka visuomenės informavimo nuostatų dėl informacijos tikslumo ir objektyvumo, nėra nuomonių įvairovės“, – sakė jis.

Vis dėlto Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba neįžvelgia laidose tiesioginio karo bei nesantaikos kurstymo.

„Tačiau netiesiogiai, žinoma, visa tai atsiliepia visuomenei“, – sakė jis.

Pasak LRTK pirmininko E.Vaitekūno, inicijuojant televizijų transliacijos stabdymo procedūrą apie pakartotinius televizijų pažeidimus bei situaciją bus informuojama Europos Komisija. Paraleliai bus vykdomos derybos ir su pačiomis televizijomis.

Jis informavo, kad „RTR Planeta“ atstovai jau sutiko sausio 20 dieną atvykti į Vilnių aptarti situacijos.

„Mes reikalautumėme, kad jie pripažintų, kad informacija buvo šališka ir kad jie viešai pateiktų atsiprašymus“, – sakė E.Vaitekūnas.

Anksčiau jis yra užsiminęs, jog nesusitarus su televizijomis bei atlikus visas reikiamas procedūras, jų retransliavimas galėtų būti stabdomas iki metų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...