captcha

Jūsų klausimas priimtas

Valdovų rūmų karietos tikrai yra vertos didikų

Lietuvoje keičiasi valdžios ir metų laikai, bet vienas dalykas išlieka pastovus – tai niekaip nepabaigiamų statyti Valdovų rūmų apetitas ir prabangos pomėgis.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Lietuvoje keičiasi valdžios ir metų laikai, bet vienas dalykas išlieka pastovus – tai niekaip nepabaigiamų statyti Valdovų rūmų apetitas ir prabangos pomėgis.

Kone 170 tūkst. litų – tiek kainuoja naujas automobilis, kuriuo Valdovų rūmų šeimininkai važinėja jau maždaug mėnesį.

Ištaigingas aštuonių vietų mikroautobusas, žinoma, būtinai buvo reikalingas tarnybinėms reikmėms.

Rūmų garaže stovi ir kitas tarnybinis automobilis, kurio kaina siekia kone 180 tūkst. litų, tad bendra Valdovų rūmų automobilių parko vertė – daugiau nei trečdalis milijono litų.

Šiemet rūmai prašė dar 6 mln. litų, kad bent vieną jų dalį būtų galima beveik pabaigti prieš Lietuvos pirmininkavimą Europos Sąjungai.

Pirkinį palaimino valdžia

Valdovų rūmų valdytojai šią vasarą mostelėjo kaip tikri senovės didikai ir įsigijo valdovų vertą transporto priemonę – naują aštuonių sėdimųjų vietų automobilį „Mercedes-Benz Viano“, kainavusį per 167 tūkst. litų.

Dėl šio pirkinio Valdovų rūmų administracija dar gegužę kreipėsi į Finansų ir Kultūros ministerijas.

Administracija aiškino, kad tokios transporto priemonės poreikis atsirado vykdant itin aktyvią muziejaus parodinę, edukacinę bei švietėjišką, kultūrinę, mokslinę ir profesinio bendradarbiavimo veiklą.

Anot Valdovų rūmų, ši audringa veikla plėtojama ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, kur vien šiais metais surengtos trys parodos ir vykta į aštuonias edukacines komandiruotes.

Būtent dėl to, kad į automobilį sutilptų kuo daugiau muziejaus darbuotojų, jų daiktų bei įvairios specialios įrangos, ir prireikė šio automobilio.

Abiem ministerijoms neprieštaraujant Valdovų rūmai šį automobilį įsigijo liepą, o į rūmus jis buvo atgabentas spalį.

Nori nebedildyti savų ratų

Rūmų administracija „Lietuvos rytui“ aiškino, kad 100 tūkst. litų iš sumos, išleistos naujam automobiliui, buvo skirta iš muziejaus uždirbtų lėšų už vykdomą veiklą, teikiamas kultūrines, edukacines, mokslines, konsultacines ir kitokias paslaugas, leidybos projektus.

„Likusią sumą sudarė per metus įstaigos sutaupytos biudžeto lėšos“, – teigė administracija.

Pasak jos, tokio automobilio verkiant reikėjo ir dėl to, kad į įvairias tarnybines komandiruotes rūmų darbuotojai dažnai vykdavo savo asmeniniais automobiliais, už kurių nusidėvėjimą mokėdavo patys. Taip pat šis automobilis bus reikalingas įvairiems renginiams, kurie čia vyks Lietuvai pirmininkaujant ES.

Valdovų rūmai turi dar vieną „Mercedes-Benz“ markės automobilį. Jis buvo įsigytas 2009 metais ir kainavo per 178 tūkst. litų.

Tačiau, pasak rūmų administracijos, tai – specializuotas transporteris, skirtas vežioti įvairius muziejinius eksponatus. Jis toks Lietuvoje vienintelis, todėl kartais nuomojamas kitiems šalies muziejams.

Jau kainavo šimtus milijonų

Viena skandalingiausių šalies amžiaus, o gal net ir tūkstantmečio statybų jau kainavo daugiau kaip 230 mln. litų.

Niekaip nebaigiamus statyti rūmus nekart taršė politikai ir žiniasklaida, kedeno Valstybės kontrolė, bet jie ir toliau primena statybų aikštelę, vis praryjančią po solidžią sumą iš biudžeto.

Kad iki kito pavasario pagaliau būtų galima baigti darbus bent vienoje rūmų dalių, Vyriausybė statybos darbus atliekančiam Panevėžio statybos trestui vien šiemet skyrė 18 mln. litų.

Kitąmet Lietuva pirmininkaus ES, tad šiuose rūmuose ketinama surengti daugybę įvairiausių renginių, aukštų užsienio svečių priėmimų.

Įvairūs oficialūs renginiai čia vyksta ir dabar, bet tokiomis progomis rūmų salės, papuoštos kilimais, atrodo keistokai, nes vis tiek primena statybų aikštelę.

Kada padės tašką – vis dar nežinia

Tiek valdžia, tiek rūmų valdytojai šiemet vėl ėmė ieškoti papildomų milijonų, kad rūmai bent šiek tiek padoriau atrodytų iki Lietuvos pirmininkavimo ES.

Tam buvo prašoma dar 6 mln. litų šiemet ir dar 3 mln. litų kitąmet.

Tačiau net ir tuo atveju, jei pavyktų iki kitų metų vidurio baigti dabar suplanuotus darbus, rūmai vis viena nebūtų iki galo baigti.

Jų vadovai yra sakę, kad iki kitų metų vidurio būtų „atiduota eksploatuoti“ apie 53 proc. rūmų erdvių ir kiemas, o kitą rūmų dalį visiškai įrengti užtruktų dar kelerius metus.

Rūmų atstovai tvirtino, jog to, kad rūmai nėra iki galo įrengti, paprasti lankytojai nuo kitų metų vidurio net nepastebės, taip pat dėl šios padėties kaltino Viešųjų pirkimų tarnybą.

Tarnyba dėl įvairių pažeidimų dar 2011 metų pradžioje buvo sustabdžiusi visus darbus, o jie buvo atnaujinti tik pernai lapkritį.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...