captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dėl A. Čekuolio ir N. Pumprickaitės gali tekti keisti etikos kodeksą

Ar žurnalistas Algimantas Čekuolis gali reklamuoti Visagino atominę elektrinę (VAE)? Ar Nemira Pumprickaitė gali vesti politinės reklamos laidas? Šie klausimai Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) tarybai per sunkūs – taryba nusprendė siūlyti keisti Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksą, esą neatsakantį į kylančius klausimus. 
A. Čekuolis, BFL nuotr.
A. Čekuolis, BFL nuotr.

Ar žurnalistas Algimantas Čekuolis gali reklamuoti Visagino atominę elektrinę (VAE)? Ar Nemira Pumprickaitė gali vesti politinės reklamos laidas? Šie klausimai Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) tarybai per sunkūs – taryba nusprendė siūlyti keisti Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksą, esą neatsakantį į kylančius klausimus.

Klausimas dėl A. Čekuolio dalyvavimo Visagino AE reklamoje ir žurnalistės N. Pumprickaitės vestų politinės reklamos laidų LRT tarybai kilo dar prieš mėnesį. Tuomet svarstyta kreiptis į Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją, kad ši pasakytų, ar minėtų žurnalistų veikla nepažeidžia etikos kodekso nuostatų. Per mėnesį turėjo būti parengtas kreipimosi tekstas.

Tačiau antradienį posėdžiavusi taryba nusprendė į etikos komisiją nebesikreipti. Tarybos pirmininko Dainiaus Radzevičiaus teigimu, kad ir ką etikos komisija beaiškintų, kodekso formuluotės turi pakankamai daug dviprasmiškų frazių, besikertančių su įstatymų įpareigojimais LRT rengti rinkimų laidas.

Neaiškumų kyla dėl 30 ir 32 etikos kodekso straipsnių. Pagal pirmąjį, visuomenės informavimo priemonėse turi būti aiškiai atskirta reklama (įskaitant ir politinę reklamą) nuo žurnalistų kūrinių. 32 str. numato, kad žurnalistas neturi reklamai naudoti savo vardo, atvaizdo ir balso, išskyrus tuos atvejus, kai tokia reklama siekiama humanitarinių tikslų.

„Tarybos nariai nusprendė inicijuoti diskusiją su kitais etikos kodekso tvirtintojais dėl šių dviejų straipsnių pakeitimo, persvarstymo arba patikslinimo, kad būtų visiems vienareikšmiškai aišku, ar žurnalistai iš viso gali, ar negali dalyvauti ir ką daryti, jei, pavyzdžiui, reklama siekia humanistinių ar socialinių tikslų, bet jos dalyviai, partneriai arba iniciatoriai politikai“, – sakė D. Radzevičius.

LRT taryba nusprendė kreiptis į visas kodeksą pasirašiusias organizacijas dėl minėtų straipsnių aptarimo. D. Radzevičiaus teigimu, gali tekti keisti ne kodeksą, o rinkimų laidas per LRT numatančius įstatymus.

Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas priimtas visuotiniame žurnalistų ir leidėjų susirinkime 2005 m. balandį. 

www.DELFI.lt 

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...