captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kaip turės atrodyti rekonstruota Kauno Laisvės alėja?

Daugiau nei dešimtmetį antrajame pagal dydį Lietuvos mieste puoselėjami planai iš pagrindų rekonstruoti svarbiausia Kauno gatve vadinamą Laisvės alėją jau turėjo būti pradėti įgyvendinti. Tačiau kol buvo neaišku, ar miestui pavyks gauti tam reikalingą finansavimą, šios alėjos atgimimas tebuvo projektiniame variante. Miesto savivaldybei pastaraisiais metais apsisprendus šį projektą vykdyti etapais ir pradėti darbus savomis lėšomis, maža abejonių, jog netrukus prasidės realūs darbai.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Daugiau nei dešimtmetį antrajame pagal dydį Lietuvos mieste puoselėjami planai iš pagrindų rekonstruoti svarbiausia Kauno gatve vadinamą Laisvės alėją jau turėjo būti pradėti įgyvendinti. Tačiau kol buvo neaišku, ar miestui pavyks gauti tam reikalingą finansavimą, šios alėjos atgimimas tebuvo projektiniame variante. Miesto savivaldybei pastaraisiais metais apsisprendus šį projektą vykdyti etapais ir pradėti darbus savomis lėšomis, maža abejonių, jog netrukus prasidės realūs darbai.

Apie 70 mln. Lt. kainuosianti Laisvės alėjos rekonstrukcija suskirstyta į šešis etapus. Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų konkursas, po kurio paaiškės, kuri statybos kompanija imsis pirmojo ilgiausios pėsčiųjų gatvės rytų Europoje rekonstrukcijos etapo. Tikimasi, kad realūs statybos darbai prasidės kitų metų pradžioje. Pirmojo alėjos rekonstrukcijos etapo darbams paskelbtas konkursas, bet spėjama, jog jo rezultatai „tradiciškai“ bus apskųsti, tad procesas gali užsitęsti.

Tvirtomis granito plokštėmis išklotas grindinys, patogūs ir ilgaamžiai suoliukai, šiuolaikiškai įrengtos prekybininkų vietos, prasidėjus lietui automatiškai išsiskleidžiantys skėčiai, nuo soboro iki Vilniaus gatvės bėgiais kursuojanti elektrinė konkė – tai tik dalis naujovių, kurios kauniečių lauks rekonstruotoje Laisvės alėjoje.

„Apie 30 įmonių domėjosi konkurso sąlygomis ir teikė paklausimus dėl Laisvės alėjos rekonstrukcijos. Šiuo metu vyksta rangovo parinkimo stadija: vertinamos kvalifikacijos, dalyvių potencialas, pateiktos darbų kainos, jų pagrįstumas. Manau, kad artimiausiomis savaitėmis Viešųjų pirkimų komisija skelbs konkurso nugalėtoją. Tikėtina, jog gali būti skundų, kadangi konkursas tikrai – ne eilinis, bet mes viliamės, jog vienaip ar kitaip kitų metų pradžioje bus pasirašyta sutartis su laimėtoju, ir prasidės realūs darbai. Finansiškai mes esame visiškai pasirengę pirmajam rekonstrukcijos etapui“, – pabrėžė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Anot savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Remigijaus Skilandžio, Laisvės alėjos rekonstrukcijos pirmasis etapas prasidės nuo A. Mickevičiaus gatvės ir tęsis iki soboro. Taip tikimasi atgaivinti šiek tiek prisnūdusią alėjos atkarpą. Pirmuoju etapu taip pat planuojama rekonstruoti ir aplink soborą (Mykolo Arkangelo – Įgulos – bažnyčią) esančią Nepriklausomybės aikštę. ELTA primena, kad ir minėtos bažnyčios restauravimui viliamasi gauti Europos Sąjungos paramos lėšų.

Skaičiuojama, jog pirmasis Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapas gali kainuoti apie 15-17 mln. litų. Tiksli suma paaiškės pasibaigus viešųjų pirkimų konkursui. Šią suma ketinama padengti tiek skolintomis, tiek miesto biudžeto lėšomis.

„Miesto taryba jau yra priėmusi sprendimą skolintis 24 milijonus litų miesto infrastruktūros darbams. Dalis šių pinigų atiteks Panemunės tiltui, dalis – Raudondvario plentui, o likusi dalis – Laisvės alėjos rekonstrukcijai.

Šiemet miesto biudžetas surenkamas pakankamai gerai, vien per šiuos metus pavyko sutaupyti 8 milijonus litų iš socialinių pašalpų, todėl dalį pirmojo etapo rekonstrukcijos darbų Laisvės alėjoje ketiname kompensuoti būtent sutaupytomis lėšomis“, – tikino meras A. Kupčinskas.

Planuojama, kad, kiti Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapai bus finansuojami ES lėšomis. Laisvės alėją numatyta išgrįsti granito plokštėmis, čia bus įrengti suoliukai, smulkiesiems verslininkams skirti, reaguojantys į oro sąlygas skėčiai, kurie automatiškai išsiskleis prasidėjus lietui. Taip pat ketinama įrengti šiuolaikiškus paviljonus suvenyrams, gėlėms ir spaudai.

Rekonstruojant Laisvės alėją nebus pamiršta ir istorinė transporto priemonė – konkė. Kaip ji tiksliai atrodys, paaiškės vėliau, bet planuojama, kad nuo soboro iki Senamiesčio pradžios kursuos šiuolaikinio varianto konkė, primenanti tramvajų.

„Projekte numatyta atsisakyti dalies Laisvės alėjos vidinių bortelių, tad erdvės taps dar atviresnės. Įvairios konfliktinės situacijos ir neaiškūs momentai bus sprendžiami ir detalizuojami tikslinant darbo projekto sprendinius, tarp jų ir neįgaliųjų įeigų į pastatus klausimai, ir mažosios architektūros niuansai“, – pabrėžė projekto autorius architektas Šarūnas Kiaunė.

Pažymėtina, jog Laisvės alėjos rekonstrukcijos metu bus pasistengta išsaugoti visas čia nuo seno augančias 584 liepas.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...