captcha

Jūsų klausimas priimtas

Galingi sprogimai Kaune suardė Panemunės tiltą

2012 m. lapkričio 15-oji bus įrašyta į Lietuvos tiltų istoriją. Šią dieną, apie 15.30 val. susprogdinta dalis senojo Panemunės tilto Kaune, kuris jungė Žemuosius Šančius ir Panemunę. Keturiems vienu metu vykusiems sprogimams buvo panaudoti apie 25 kilogramai trotilo. Ant išsaugotų penkių atramų iškils naujas, platesnis – keturių eismo juostų – tiltas.  
 

2012 m. lapkričio 15-oji bus įrašyta į Lietuvos tiltų istoriją. Šią dieną, apie 15.30 val. susprogdinta dalis senojo Panemunės tilto Kaune, kuris jungė Žemuosius Šančius ir Panemunę. Keturiems vienu metu vykusiems sprogimams buvo panaudoti apie 25 kilogramai trotilo. Ant išsaugotų penkių atramų iškils naujas, platesnis – keturių eismo juostų – tiltas.

Naujojo Panemunės tilto statybų kaina siekia 102 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė tilto statyboms skirs 30 proc. šios sumos. Šiais metais statybų pradžiai 4,7 mln. litų buvo skirta iš Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo programos. Vyriausybė yra priėmusi protokolinį nutarimą, įpareigojantį Susisiekimo ministeriją iki 2015 metų skirti iki 70 proc. darbams reikalingų lėšų.

Baiminamasi, kad tilto rekonstrukcija, pritrūkus pinigų, gali užtrukti net penkerius metus, nors A.Juozapavičiaus prospekto,kurį tiltas sujungia su kitu Nemuno krantu, rekonstrukcija jau juda link pabaigos.

Ruošėsi nuo balandžio

Lapkričio 6 d. buvo įvykdytas bandomasis sprogimas. Pasak senąjį tiltą ardančios bendrovės „Kauno tiltai“ statybos vadovės Jolantos Varkalienės, bandomasis sprogdinimas leido įvertinti, kokio minimalaus sprogmenų kiekio reikia norint išardyti siją. Specialistams atlikus skaičiavimus, bus nustatyta tiksli sprogmenų išdėstymo schema.

Iki metų pabaigos darbininkai išardys dabartinio tilto perdangą ir paliks tik dalį kolonų. Kito darbų etapo metu bus rekonstruojamos atramos, o vėliau ant jų bus sumontuota nauja iš plieno ir betono pagaminta perdanga. Naujasis keturių eismo juostų tiltas sujungs Žemuosius Šančius ir Panemunę.

Tilto uždarymui, kuris buvo uždarytas birželio 4 d., bendrovės „Kauno tiltai“ darbininkai pradėjo ruoštis dar balandžio pabaigoje. Vasaros metu buvo atliekami tilto ardymo darbai – išmontuojami apšvietimo stulpai, nuimami šviestuvai, ardoma danga, nuimamos tilto tvorelės.

Rekonstrukcijos projektas parengtas 1996 metais

1957 m. pastatytas Panemunės tiltas buvo 208 metrų ilgio šešių angų sijinis monolitinio gelžbetonio tiltas. Jį sudarė dvi eismo juostos, kuriomis eismo intensyvumas siekdavo apie 1200 automobilių per valandą.

Panemunės tilto rekonstrukcijos projektas buvo parengtas dar 1996 m. Projekte buvo numatyta pakeisti šalitilčio plokštes, važiuojamosios dalies dangą, įrengti naują hidroizoliaciją, deformacinius pjūvius, atstatyti apsauginio betono sluoksnį. Tačiau naujojo statinio projektui pasipriešino vietiniai gyventojai.

2003–2008 m. atlikus tilto techninės būklės įvertinimus, dėl saugumo ir ekonomiškumo rekomenduota statyti naują tiltą. Panemunės tiltą planuojama perstatyti toje pat ašyje, iš septynių atramų paliekant penkias ir jas paplatinant. Taip pat bus paplatinta tilto perdanga, visas naujojo tilto ilgis sieks 273,23 metrus, bendras plotis – 20,8 metrus, važiuojamosios dalies plotis – 14 metrų (keturios eismo juostos).

Eismas tiltu automobiliams ir pėstiesiems uždarytas bei pradėti jo ardymo darbai 2012 m. birželio 4 d. Miesto valdžia dėl lėšų stokos atsisakė idėjos šalia remontuojamo statinio pėsčiųjų patogumui pastatyti pontoninį tiltą. Pagrindiniai transporto srautai nukreipti per atnaujintą Jiesios tiltą.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...