captcha

Jūsų klausimas priimtas

Teismas: Vilniaus viešojo transporto profsąjungų rengiamas streikas – neteisėtas

Vilniaus m. I apylinkės teismas antradienį Vilniaus viešojo transporto profesinių sąjungų streiką, kurį buvo planuota organizuoti lapkričio 14-ąją, pripažino neteisėtu.
 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Vilniaus m. I apylinkės teismas antradienį Vilniaus viešojo transporto profesinių sąjungų streiką, kurį buvo planuota organizuoti lapkričio 14-ąją, pripažino neteisėtu.

Teismas jau lapkričio 7 d., nagrinėdamas įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriaus pateiktą ieškinį, pritaikė laikinąsias priemones ir atidėjo streiką 30 dienų.

Dėl šio sprendimo profesinės sąjungos streiko rengti nebegalės, tačiau šis teismo sprendimas dar gali būti skundžiamas aukštesnės instancijos teismui.

Jau priėmus nutartį 30-čiai dienų atidėti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinių sąjungų organizuojamą streiką, profsąjungos pasipiktino, kad streikai Lietuvoje teoriškai galimi, tačiau praktiškai neįmanomi. Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija žada kreiptis į tarptautines organizacijas dėl esminių žmogaus teisių ir laisvių Lietuvoje nepaisymo.

Profsąjungų teigimu, uždraudžiant streikus Lietuvoje, atimama teisė darbuotojams reikalauti, kad darbdaviai laikytųsi darbo įstatymų, kolektyvinių sutarčių ir susitarimų.

Profsąjungos primena, kad situacija kartojasi: 2011 metų vasarą per teismus uždrausta streikuoti UAB „Švyturys-Utenos alus“ darbuotojams.

Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profsąjungai nusprendus surengti įspėjamąjį streiką, įmonės "Vilniaus viešasis transportas" vadovas kreipėsi į teismą, siekdamas jį pripažinti neteisėtu, primena ELTA.

Įspėjamasis streikas turėjo įvykti lapkričio 14 d. nuo 4.30 iki 6.30 val.

„Nors įmonės finansinė situacija yra sudėtinga, darbuotojams atlyginimus mokėdavome laiku, nepaisydami net ir ekonominio sunkmečio. Vyriausybė neskyrė pakankamo finansavimo viešojo transporto sektoriui, todėl nei Vilniaus miesto savivaldybė, nei įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ neturi galimybės išmokėti darbuotojams 2009 m., 2010 m. ir 2011 m. nemokėto tryliktojo atlyginimo. Profsąjungų reikalavimai yra neįmanomi ir stumiantys įmonę į bankrotą, todėl nutarėme kreiptis į teismą dėl šio streiko teisėtumo“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Gintaras Nakutis.

Jo teigimu, Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profsąjunga siekia, kad darbuotojams būtų sumokėtas trejus metus nemokėtas tryliktasis atlyginimas – apie 11 mln. litų, apie 4,6 mln. litų delspinigių bei dar apie 9,4 mln. litų atlyginimų indeksacijos.

Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai ir savivaldybės darbo grupė sutiko darbuotojams sumokėti 8 mln. litų (iki metų pabaigos sumokant 2,7 mln. litų, o likusius 5,3 mln. litų per keturis mėnesius kitais metais), tačiau profsąjunga tam nepritaria.

Anksčiau Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius sakė, kad sostinės savivaldybės galimos skirti lėšos sudaro tik 25 proc. metinės išmokos už 2010 m. ir 2011 m.

Įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ pažymi, kad jos darbuotojai gauna didžiausius atlyginimus regione: Vilniaus autobuso vairuotojai vidutiniškai gauna atlyginimą, siekiantį 3 tūkst. 416 litų, troleibusų – 2 tūkst. 850 litų, tuo tarpu Rygoje – atitinkamai 2 tūkst. 752 litus ir 2 tūkst. 673 litus, o Taline – 3 tūkst. 311 litų ir 2 tūkst. 130 litų. „Kauno autobusai“ vairuotojui moka 2 tūkst. 661 lito atlygį, Klaipėdoje mokamas 2 tūkst. 610 litų atlyginimas.

J. Dekaminavičius prieš mėnesį surengto mitingo metu pažymėjo, jog autobusų ir troleibusų vairuotojai nereikalauja pakelti atlyginimų, o tik grąžinti jiems uždirbtus pinigus. Paskelbęs apie įspėjamojo streiko, kurio metu sostinėje viešojo transporto priemonės važiuos rečiau ir dirbs tik trečdalis įprastų transporto priemonių (iš 422 - 126), datą, jis tikėjosi, jog Vyriausybė ir savivaldybė „susitars ir skirs tuos pinigus“.

„Tikimės, kad per tą laikotarpį Vyriausybė ir Seimas ar savivaldybė susitars ir skirs tuos pinigus. Įsiskolinimai yra dideli. Šiuo metu, jeigu vertintume autobusų ir troleibusų parką, pamatytume, kad techninis lygis yra jau seniai nustekentas, 8 metai negaunama naujų autobusų ir troleibusų, iš vairuotojų reikalaujama kultūringo keleivių pervežimo, bet kaip tai galima užtikrinti su senais autobusais? Detalių trūksta, finansavimo trūksta“, – spalio 11 d. piktinosi jis ir pridūrė, jog streikas nenaudingas nei patiems jo dalyviams, nei miesto gyventojams.

Vilniaus miesto savivaldybė dėl nepakankamo Vilniaus finansavimo – miesto biudžetui skiriama tik 40 proc. mieste sumokamo gyventojų pajamų mokesčio, tuo tarpu beveik visoms kitoms savivaldybėms paliekama 100 proc. mokesčio – prieš kurį laiką kreipėsi į teismą. Savivaldybės teigimu, vien dėl konstituciškai nepagrįstai priskirtos funkcijos – lengvatinio keleivių vežimo kompensavimo vykdymo – sostinės savivaldybė patyrė 270 mln. litų nuostolių. Vilniaus apygardos administracinis teismas, nagrinėdamas Vilniaus miesto savivaldybės ieškinį, nusprendė kreiptis ir į Konstitucinį Teismą.

Sostinės savivaldybės teigimu, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai gauna didžiausius atlyginimus regione: 2011 m. Vilniaus autobusų vairuotojai vidutiniškai gavo 3416 Lt atlyginimą, troleibusų – 2850 Lt, kai tuo tarpu Rygoje atitinkamai 2752 Lt ir 2673 Lt, o Taline – 3311 Lt ir 2130 Lt. Kaune „Kauno autobusai" vairuotojui mokėtas 2661 Lt atlygis, Klaipėdos autobusų parko – 2610 Lt.            

Primename, kad streikuoti darbuotojus paskatino nesutarimai dėl kolektyvinėse sutartyse esančių indeksavimo ir priemokų išmokėjimo punktų. Skaičiuojama, kad darbuotojams skola siekia 25 mln. Lt. Kaip „Vilniaus dienai“ yra sakęs G. Nakutis, miesto savivaldybė įmonei yra skolinga 90 mln. litų.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...