captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Vaikų linija“ gali išklausyti tik kas trisdešimtą pagalbos prašantįjį

Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“ pažymi penkiolikos metų sukaktį – tiek laiko tarnybos konsultantai, savanoriai telefonu ir internetu išklauso ir suteikia emocinę paramą tūkstančiams jos prašančių Lietuvos vaikų ir paauglių, bet tarnybos galimybės išklausyti visų skambinančių – ženkliai per mažos.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“ pažymi penkiolikos metų sukaktį – tiek laiko tarnybos konsultantai, savanoriai telefonu ir internetu išklauso ir suteikia emocinę paramą tūkstančiams jos prašančių Lietuvos vaikų ir paauglių, bet tarnybos galimybės išklausyti visų skambinančių – gerokai per mažos.

Per 15 metų išklausytų vaikų skambučių skaičius artėja prie milijono, tarnybai talkino per 400 savanorių, tačiau psichologinės pagalbos poreikis nepaliaujamai auga – 2011 m. į „Vaikų liniją“ bandyta prisiskambinti net 4,2 mln. kartų, bet miestuose budinčių konsultantų išklausytas buvo tik kas 30-tas, t.y. 3,3 proc.

„Yra daugybė vaikų, kurie nori pasikalbėti su kažkuo apie tai, kaip jie jaučiasi, dėl ko nerimauja, papasakoti, kad juos įskaudino, kad jiems dėl ko nors liūdna ar pikta. Labai šaunu, jeigu vaikai gali apie tai kalbėtis su sau artimais žmonėmis ir sulaukti jų supratimo. Bet ne visi vaikai turi tokių suaugusiųjų, kuriais pasitiki. Tokiais atvejais „Vaikų linija“ yra viena iš galimybių pasidalinti savo rūpesčiais“, - sakė „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis.

Per penkiolika metų „Vaikų linijos“ konsultantai atsiliepė į beveik 900 tūkst. vaikų skambučių ir atsakė į tūkstančius paramos prašančių laiškų, tačiau vaikų pagalbos poreikis yra kur kas didesnis ir kasmet auga. Pernai vaikai ir paaugliai į „Vaikų liniją“ bandė prisiskambinti 4,2 mln. kartų, o trijuose miestuose budintys tarnybos konsultantai galėjo atsiliepti tik į 140 tūkst. skambučių, t.y., tik į kas trisdešimtą vaikų skambutį.

„Šiandien atsiliepiame į 42 kartus daugiau skambučių nei 1998-aisiais, tačiau mums skambina 33 kartais daugiau negu galime atsiliepti. Jausdami vaikų pasitikėjimą, ieškome galimybių plėtoti „Vaikų linijos“ teikiamą pagalbą“, - tikino „Vaikų linijos“ vadovas.

Šiais metais „Vaikų linija“ įgyvendino iniciatyvą „Išgirsk vaiką“, kuria suaugusieji raginami daugiau dėmesio skirti savo vaikams – tyrimai parodė, kad suaugusieji vaikams per dieną skiria tik 7 minutes dėmesio. Tuo tarpu vaikai, neturėdami galimybių pasidalinti savo rūpesčiais, savyje kaupia sunkumus, kurie vėliau gali tapti rimtesnių problemų priežastimi. Todėl vaikų artimieji skatinami bendrauti, išklausyti ir padėti augančiai Lietuvos kartai.

Taip pat „Vaikų linija“ jau aštuonerius metus aktyviai kovoja su patyčiomis visuomenėje - tarnyba inicijavo kampaniją „Be patyčių“. Trejus metus Lietuvoje organizuojama visuomenės švietimo „Savaitė be patyčių“.

Statistikos duomenimis, „Vaikų linija“ 2011 m. atsiliepė į 139 tūkst. 204 skambučius, t.y. 46 procentais daugiau negu 2010 m. Daugiausia, net 45 proc., besikreipiančiųjų yra 11–15 metų vaikai, dar 23 proc. – 7–10 metų amžiaus. Pagalbos telefonu ieško daugiau berniukų negu mergaičių.

„Vaikų linijos“ veiklą organizuoja VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė“, Kauno Dainavos jaunimo centras bei Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba. „Vaikų linija“, teikdama pagalbą vaikams europiniu trumpuoju numeriu 116111, bendradarbiauja su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistais.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...