captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Maisto bankas“: pasiektos naujos lietuvių dosnumo aukštumos

Susumavę savaitgalį įvykusios „Maisto banko“ akcijos rezultatus, jos organizatoriai praneša apie naujas pasiektas lietuvių dosnumo aukštumas, rašoma pranešime spaudai.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Susumavę savaitgalį įvykusios „Maisto banko“ akcijos rezultatus, jos organizatoriai praneša apie naujas pasiektas lietuvių dosnumo aukštumas, rašoma pranešime spaudai.

Lyginant su pavasarį surengta akcija, „Maisto bankui“ šįkart paaukota penktadaliu daugiau ilgo galiojimo maisto produktų, nei anksčiau.

Sudėjus visų parduotuvių duomenis matyti, kad jų lankytojai nepasiturinčių maitinimui paaukojo maisto už daugiau nei 1 mln. 243 tūkst. litų (beveik 360 tūkst. eurų).

Pasak „Maisto banko“ vadovo Vaidoto Ilgiaus, pastaraisiais metais sparčiai augantis lietuvių dosnumas nuolat atsispindi ir skirtingose gyventojų apklausose. Maisto skurstantiems šįkart dovanojo 142 tūkst. geradarių. Tai – 16 proc. daugiau, nei pavasarį.

Išaugusiam surinkto maisto kiekiui įtakos šįkart neturėjo nei maisto kainų korekcija, nei geografinė plėtra. „Maisto banko“ akcija vykdyta 73 miestuose ir miesteliuose (pavasarį – 70), o maisto produktų kainų įverčio nekeitėme nuo praeito rudens“, tvirtina šios akcijos nacionalinis koordinatorius Modestas Bastys.

Tarptautinę kovos su skurdu dieną Vilniuje, šalia prekybos centro „IKI Mindaugas“, triukšmingai buvo pažymėta rudeninės „Maisto banko“ akcijos pradžia: vyko „Maisto banko“ ir jo partnerių socialinių ir ne pelno siekiančių organizacijų bendras mitingas, skatinantis kovoti su nepritekliumi, labiau pasirūpinti nepasiturinčiais, pamaitinti alkanuosius.

Plačiau atverti pinigines padėti galėjo ne tik renginiai ar žinomų šalyje žmonių raginimai aukoti, bet ir savaitgalį saulėtomis dienomis Lietuvą džiuginę orai. Dvejojančius paragino prisidėti ir „Maisto banko“ akcijoje apsilankiusi Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Filantropišku elgesiu pagarsėjęs europarlamentaras Antanas Guoga išaugusį aukojimą vertina kaip Lietuvos visuomenės aukštesnės brandos rodiklį.

„Labdaros iniciatyvose įsitraukia du trečdaliai lietuvių. Vadinasi, išmokome dalintis su stokojančiaisiais tuo, ką šiandien turime, – vieni daugiau, kiti mažiau. Svarbi kiekvieno parama, kažkam virsianti sotesniu duonos kąsniu,“ – sakė A. Guoga.

Iš viso savaitgalį prekybos centruose geraširdžiai žmonės nepasiturintiems nupirko 381 tūkst. ilgai galiojančių maisto produktų. Tradiciškai daugiausia aukota makaronų bei įvairių kruopų. Šiemet dažniau nei įprastai žmonės labdarai pirko mėsos konservų (59,7 proc. daugiau), sausų pusryčių (46,9 proc.), cukraus (31.2 proc.), aliejaus (28 proc.).

Daugiausiai – 150 – vietų, kur žmonės galėjo aukoti, „Maisto banko“ akcijai pasiūlė prekybos tinklas „IKI“. „Maisto banką“ su šiuo tinklu sieja ilgametė partnerystė – per 5-erius bendradarbiavimo metus šis prekybos tinklas suteikė šviežių trumpo galiojimo maisto produktų už daugiau kaip 40 mln. litų.

„Džiaugiamės tokiais puikiais rudeninės „Maisto banko“ akcijos rezultatais. Mus ir „Maisto banką“ sieja prasminga partnerystė ne vien maisto aukojimo akcijose. Jau penkerius metus Lietuvoje vykdome beprecedentį paramos maistu projektą – kasdien apie 4 tonas besibaigiančių galioti, kokybiškų ir skanių maisto produktų atiduodame „Maisto banko“ savanoriams, kurie juos išdalina šalia mūsų parduotuvių kaimynystėje gyvenantiems žmonėms,“ – teigia prekybos tinklo „IKI“ generalinis direktorius Gerardas Rogas.

Analizuojant „Maisto banko“ akcijos rezultatus paaiškėjo, kad daugiausiai maisto tradiciškai paaukota prekybos tinklo „MAXIMA“ parduotuvėse. 140 „Maxima“ parduotuvių visoje Lietuvoje apsilankę žmonės skurstantiems paaukojo įvairių ilgo galiojimo maisto produktų, kurių vertė – net 0,5 mln. litų. Išskirtinai „Maxima“ parduotuvėse buvo galima aukoti ir kasininkėms įteikiant skrajutę su brūkšniniu kodu. Šiuo būdu papildomai paaukota dar 12 tūkst. litų.

Nepasiturintiems maisto pirkę parduotuvių lankytojai šįkart išleido daugiau pinigų. Lyginant su praeitomis „Maisto banko“ akcijomis, vidutiniškai vienas aukojęs maisto labdarai skyrė apie 9 litus.

Parduotuvės, kurioje pavyko surinkti daugiausia maisto, titulas vėl atitenka sostinėje veikiančioje Žirmūnų „RIMI Hypermarket“. Čia pirkėjai „Maisto bankui“ dovanojo produktų už 15,5 tūkst. litų.

Dosnumu stebino ne vien didžiųjų miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos – gyventojai. Aktyvumu pasižymėjo ir Jonavoje, Kėdainiuose, Mažeikiuose, Utenoje nepasiturintiems aukoję maisto žmonės. Nuo jų nedaug atsiliko rokiškėnai, gargždiškiai ir Biržų miesto gyventojai.

„Maisto banko“ akcija kasmet yra svarbus įvykis ir savanorių bendruomenėms. Maistą labdarai parduotuvėse rinkti padėjo 7690 be atlygio dirbusių talkininkų – visuomeninių organizacijų aktyvistų, jaunimo, socialiai atsakingo verslo bendrovių darbuotojų.

Artimiausią savaitę žmonių paaukotas maistas bus tvarkomas „Maisto banko“ ir jos partnerių socialinių organizacijų sandėliuose bei dalinimo punktuose. Iš čia surinktas maistas bus dalinamas nepasiturinčioms šeimoms ar keliaus į labdaros valgyklų, dienos centrų ar kitų globos įstaigų virtuves, kur bus gaminamas valgis nepasiturintiems. Tikimasi, kad „Maisto banko“ akcijos metu surinkti maisto produktai pasieks daugiau nei 70 tūkst. skurstančiųjų.

„Maisto banko“ akcijos organizatoriai širdingai dėkoja už paramą visiems paaukojusiems. Nespėję sudalyvauti akcijoje 5 Lt paramą nepasiturinčių maitinimui gali skirti paskambinę ar parašę žinutę trumpuoju telefono numeriu 1343.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...