captcha

Jūsų klausimas priimtas

KET pakeitimai: nesustojus prie „žalios rodyklės“ galima netekti teisių

Šiomis dienomis Lietuvoje įsigaliojo prieš kelias savaites Vyriausybės priimti kelių eismo taisyklių pakeitimai. Apie šiuos pakeitimus dauguma vairuotojų net nenutuokia. Kaip taip atsitiko, kad kelių eismo taisyklės keičiamos tyliai?
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Šiomis dienomis Lietuvoje įsigaliojo prieš kelias savaites Vyriausybės priimti kelių eismo taisyklių pakeitimai. Apie šiuos pakeitimus dauguma vairuotojų net nenutuokia. Kaip taip atsitiko, kad kelių eismo taisyklės keičiamos tyliai?

Apie tai pokalbis laidoje „Dėmesio centre“ su susisiekimo ministerijos kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovu Gražvydu Jakubausku ir Lietuvos kelių policijos viršininku Gintaru Aliksandravičiumi.

– Pone Jakubauskai, kaip taip nutiko, kad kelių eismo taisyklės pakeistos patyliukais?

– Pirmasis kelių eismo taisyklių projektas pradėtas derinti su suinteresuotom institucijom, tarp jų ir mūsų  visuomene, žinoma, šių metų balandžio mėnesį.  Įsigaliojus naujam saugaus eismo automobilių keliais įstatymui nuostatos, natūralu, turėjo būti suderintos ir su kelių eismo taisyklėmis. Jau nuo liepos 1 dienos, tačiau tikrai užstrigome su projekto derinimu.

– Taisyklės pakeistos Vyriausybės nutarimu. Tačiau tikrai net ne visi žurnalistai, o juo labiau eiliniai piliečiai nuolat seka visus Vyriausybės nutarimus.  Susisiekimo ministras net spaudos konferencijos nesurengė. Žinoma, jūs ne ministras, bet gal galite paaiškinti kodėl taip vyksta?

– Nesu ministras ir nesu politikas. Negaliu pasakyti kodėl nebuvo suorganizuota spaudos konferencija, tačiau nuo pat balandžio mėnesio, kai pateikėme svarstyti šį projektą, manau, tiek spaudoje, tiek televizijose buvo nemažai informacijos apie planuojamus pakeitimus. Nesutikčiau, kad viskas buvo padaryta tyliai.

– Komisare, turbūt policija jau baudžia ar bent įspėja vairuotojus, kurie nesilaiko naujųjų taisyklių. Ko gero sulaukiate nemažai priekaištų, kad „pirmą kartą girdžiu“, „nieko nežinojau“?

– Tikrai nepuolėme stačia galva bausti. Šiek tiek nepatogumų sukėlė tai, kad taisyklės įsigaliojo šeštadienį. Gal dėl to pirmadienį dar tikrai ne visi vairuotojai žinojo šią informaciją, ji vėlavo. Be abejo atsirado tam tikrų  sąmokslų, kuomet žiniasklaidos priemonėse skaitai, kad „gerbiami vairuotojai, Lietuvoje atėjo diena D“, kaip buvo Švedijoje 1967 m. Na diena „D“ tikrai neatėjo. Pagrindiniai, esminiai principai liko, o kam į akis labiausiai krito tik tos vadinamosios „žalios rodyklės“, tai galiu pasakyti, kad tikrai nepuolam bausti. Iš  tiesų policijos pareigūnams irgi buvo tam tikrų nepatogumų, nes jie puolė susipažinti, puolė skaityti. Ne tam, kad galėtų nubausti, o tam, kad tiriant eismo įvykį būtų aišku, koks konkrečiai taisyklių punktas pažeistas.

– Kokia bauda gresia už šitą pažeidimą?

– Nepasakysiu ar vienokia, ar kitokia. Tai priklauso nuo to, ar už tos žalios rodyklės yra įrengta pėsčiųjų  perėja, tuomet tai gali būti traktuojama kaip vairuotojo pareigos pėsčiajam neatlikimas, kitas atvejis – jeigu sukant perėjos nėra.

– O jeigu yra pėsčiųjų perėja?

– Jeigu pažeidimai prieš pėsčiuosius, tai piniginė bauda ar net teisės vairuoti atėmimas. Kodėl tos rodyklės sukėlė  tokį didelį susidomėjimą visuomenės? Jos yra iš  tiesų patogios. Dauguma atvejų vairuotojai važiuoja nesustodami ir neįsitikinę ar prie perėjos nėra pėsčiojo. Kartais perėja net užstoja pastatai, tvoros ar kitos mašinos, bet vis tiek ne visi vairuotojai sustoja. Dažniausiai tokiu būdu sukdami į dešinę vairuotojai pažiūri tik kairėn – ar neatvažiuoja kitas automobilis, o pėsčiojo nepastebi. Jeigu stabteltų, per tas kelias sekundes žmogų spėtų pamatyti. Tokie pavyzdžiai yra grįsti mūsų eismo dalyvių krauju. Yra ne vienas pavyzdys.

– Yra nuspręsta per šešerius metus apskritai atsisakyti šių rodyklių?

G. Jakubauskas: tai tiesa. Tai planuojama, nes jos kelia pavojų pėstiesiems. Pirmiausiai kelių eismo taisyklės turi būti kuriamos tam, kad visiems būtų saugu, o ne kad kažkas greičiau pravažiuotų.

– Degant raudonam šviesoforo signalui ir esant stacionariai rodyklei į dešinę pusę – reikia sustoti ir tik tada vėl pradėti judėti. Tokia yra pakeitimų esmė ir tai yra gana svarbus pakeitimas. Tokių sankryžų yra labai daug ir vairuotojai pripratę jomis naudotis, tai patogu. Ar tokie svarbūs dalykai neturėtų būti išsamiai pristatomi visuomenei? Juk šiuo atveju keičiasi ir baudos – numatomas net teisės vairuoti atėmimas.

G. Aliksandravičius: aš jau minėjau, kad šiek tiek nepatogumų iškilo ir policijos pareigūnams. Bet, matyt, esam pasiruošę dirbti įvairiomis situacijomis ir esame žingeidūs pakeitimams, kurie susiję su saugiu eismu. Yra ir kiti pavyzdžiai: asmenys išsilaikę „Regitros“ teorijos egzaminą pagal senos redakcijos taisykles ir laukiantys praktinio vairavimo egzamino taip pat gali susidurti su problemomis. Tikiuosi, kad „Regitros“ atsakingi pareigūnai taip pat žmogiškai pasižiūrės į tuos reikalus. Reikia pripažinti, kad reikėjo šiek tiek laiko viskam įsigalioti. Dabar viskas per sparčiai. Mano nuomone, reikėjo leisti vairuotojams priprasti prie pakeitimų bent dvi savaites, mėnesį.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...