captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvos greitkeliuose bus galima važiuoti greičiau

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos parengtam Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimo projektui, kuriame numatytas ir punktas dėl didesnio leistino greičio šalies greitkeliuose.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos parengtam Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimo projektui, kuriame numatytas ir punktas dėl didesnio leistino greičio šalies greitkeliuose.

„Tam, kad teisės aktuose nebūtų dviprasmybių ir eismo dalyviams nekiltų neaiškumų, Kelių eismo taisyklių reikalavimai suderinti su įstatymo nuostatomis. Atsisakyta ir perteklinių nuostatų, kurios nėra aktualios visiems eismo dalyviams ir yra numatytos kituose teisės aktuose. Tarkim, vairavimo mokymo, kelio ženklų, šviesoforų, kelių horizontaliojo ir vertikaliojo ženklinimo įrengimo reikalavimų“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Nuo šiol eismo per geležinkelių pervažas reikalavimai galios ne tik vairuotojams, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams. Vasaros metu greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti ne didesniu kaip 120 km/h, žiemos metu – iki 110 km/h greičiu (šiuo metu KET numatyti atitinkamai 110 km/val. ir 100 km/val. apribojimai, o automagistralėse šiltuoju metų laiku leidžiamas 130 km/val. greitis). Traktoriams ir savaeigėms mašinoms greitkeliuose numatytas maksimalus 50 km/val. greitis.

KET papildytos nuostatomis dėl dviračių juostos, ryškiaspalvės liemenės, žibintų ir kitų būtinų priemonių saugiam eismui užtikrinti naudojimo. Numatyti atvejai, kada dviratininkai, netrukdydami pėstiesiems, gali važiuoti šaligatviais, reglamentuotas dviratininkų sporto grupių eismas, dviratininkams uždrausta važiuoti pėsčiųjų perėja.

Transporto priemonei bus draudžiama sustoti ten, kur ji trukdytų įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, stovėjimo vietos, garažo. Reglamentuotas posūkio signalo rodymas žiedinėje sankryžoje: įvažiuojant – nerodomas, išvažiuojant – rodomas. Maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis galės naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+.

Transporto priemonių vairuotojai sankryžoje, kur ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, prieš pradėdami manevrą turės sustoti ir įsitikinti, ar tai saugu. Nuo 2020 m. šios eismo organizavimo priemonės šalies keliuose bus atsisakyta, nes dėl to dažnai kyla eismo dalyvių konfliktinės situacijos ir ši priemonė nėra naudojama kitose Europos valstybėse, išskyrus pavienius atvejus. Toks terminas skirtas, nes būtina pasiruošti pokyčiams.

Numatyta, kad nuo 2020 m. automagistralę žymės ir mėlyno fono ženklai, kaip yra kitose ES valstybėse narėse, taip pat bus visiškai atsisakyta žalių kelio ženklų. Pagal Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas, kelio ženklai su turistams aktualia informacija turės būti rudo fono.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...