captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vagis vis dažniau masina nauji prabangūs automobiliai

Automobilių vagysčių skaičius išlieka stabilus, tačiau vagys vis dažniau nusitaiko į naujesnius ar visai naujus prabangius automobilius, sako pareigūnai ir draudikai. Pastarieji skaičiuoja, kad dėl to keliais tūkstančiais išaugo ir vidutinės žalos atlyginimo išmoka. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Automobilių vagysčių skaičius išlieka stabilus, tačiau vagys vis dažniau nusitaiko į naujesnius ar visai naujus prabangius automobilius, sako pareigūnai ir draudikai. Pastarieji skaičiuoja, kad dėl to keliais tūkstančiais išaugo ir vidutinės žalos atlyginimo išmoka.

Beje, statistika rodo, kad pastaruoju metu populiarumu tarp vagių gali pasigirti ne tik vokiški, bet ir japoniški ar prancūziški automobiliai, praneša LRT Televizijos naujienų laida „Šiandien“.

Patyrę vagys automobilį pavagia greičiau, nei išgeriamas kavos puodukas, sako pareigūnai. Vos keliasdešimt sekundžių prireikia nusikaltėliui atrakinti mašinos dureles, dar porą minučių trunka, kol nulaužiama apsaugos sistema ir užvedamas variklis.

Vėliau grobis nuvaromas į garažus, kur specialistai perkala kėbulų numerius, perprogramuoja elektroninę sistemą ir mašina iškeliauja į Baltarusiją, Rusiją, Azijos šalis.

Policijos pareigūnai sako, kad mašinų vagys itin organizuoti ir gerai techniškai apsirūpinę: naudoja specialią įrangą, skirtą signalizacijai išjungti ar varikliui užvesti, racijas ryšiui palaikyti ir net bolidais vadinamus automobilius, kuriais nutempiama pavogta mašiną. Esą pasitaiko atvejų, kai jų įžūlumas nustebina net ir visko mačiusius specialistus.

„Vagys įsibrovė į gyvenamąjį namą naktį, kai gyventojai miegojo. Tikėtina, kad gyventojai buvo užmigdyti dujomis, nes negirdėjo pačio įvykio. Pavogus raktelius su automobiliu buvo išvažiuota iš kiemo. Šita žala kainavo 154 tūkst. litų“, – pasakojo „Ergo Lietuvos“ departamento direktorius Audrius Pilčicas.

Jau daugybę metų labiausiai vagiami „Audi“, „Volkswagen“, „Mercedes“, tačiau pastaruoju metu pareigūnai pastebi, kad daugėja japoniškų ir prancūziškų automobilių vagysčių.

Pikas stebimas vasaros pabaigoje ir rudeniop, o štai žiemą ramiau. Tiesa, pasak policininkų, čia daugiau įtakos turi šalčiai, nes, pavyzdžiui, dyzelinu varomą automobilį sunku užvesti net šeimininkui, jau nekalbant apie vagį. Pareigūnams pavyksta surasti tik apie pusę pagrobtų mašinų.

„Kalbant apie šį verslą, reikia paminėti ir iš užsienio valstybių į Lietuvą atplūstančius vogtus automobilius ir toliau išvykstančius iš jos. Vėlgi, toks nusikalstamas tarptautinis verslas duoda dideles pajamas – daug didesnes nei vagystės Lietuvoje ir jau skaičiuojamas milijonais litų ar net eurų“, – tvirtino Kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo 1-osios valdybos skyriaus viršininkas Darius Zasas.

Draudikai skaičiuoja, kad naujų automobilių vagystės jiems atsieina vis brangiau. Jei, pavyzdžiui, pernai vidutinė draudimo išmoka siekdavo apie 20 tūkst. litų, tai dabar – 30 ir daugiau tūkstančių. Taip pat pastebima, kad Lietuvos vagių pasaulis neatsilieka ir nuo užsienio tendencijų.

„Jei pradeda vogti kažkokią vieną markę Latvijoje, tai tikėtina, kad po 3–4 mėnesių tai prasidės ir Lietuvoje. Tą stebėjome su „Toyota“ automobiliais. Dabar šviežiausios naujienos, kaip sakiau, yra „Toyota“, kažkodėl viena kita „Škoda“ pradėjo domėtis vagys“, – sakė „Lietuvos draudimo“ kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas.

Draudikai ir pareigūnai gyventojams rekomenduoja nepalikti savo automobilių nuošaliose ir tamsiose vietose, neignoruoti signalizacijos sutrikimų, taip pat automobilyje įrengti kuo daugiau apsaugos priemonių.

Tiesa, pripažįstama, kad priešnuodžio nuo mašinos vagystės nėra. Esą jei vagys susidomės automobiliu, tai jis bus pavogtas, kad ir kiek apsaugos priemonių savininkas imtųsi. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...