captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ši rinkimų kampanija gali būti brangiausia istorijoje

Leisdami pinigus politinei reklamai prieš artėjančius Seimo rinkimus pirmauja valdančioji Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai. O Darbo partija, kurios reklama nusėtos daugelio miestų gatvės, oficialiai skelbia teišleidusi tik kiek daugiau nei pusę milijono litų.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Leisdami pinigus politinei reklamai prieš artėjančius Seimo rinkimus pirmauja valdančioji Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai. O Darbo partija, kurios reklama nusėtos daugelio miestų gatvės, oficialiai skelbia teišleidusi tik kiek daugiau nei pusę milijono litų.

Ar bus brangiausi istorijoje?

Politinė Seimo rinkimų kampanija gali būti brangiausia iš visų kada nors buvusių Lietuvoje.

Rinkimuose dalyvaujančios partijos ir jų kandidatai, kaip matyti iš Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pateikiamų tarpinių finansinių ataskaitų, politinei reklamai jau išleido apie 10 mln. litų.

Tai – dar negalutiniai duomenys. Politikos apžvalgininkai ir VRK specialistai sako, kad ši suma per pastarąjį mėnesį, iki antrojo rinkimų turo, gali patrigubėti, nes 2004 m. politinei rinkimų į Seimą kampanijai išleista 21 mln. litų, o 2008 m. ši suma siekė 33 mln. litų.

Tai, žinoma, tik oficialios politinės kampanijos ir rinkimų organizavimo išlaidos.

Daug naujovių

Politologas Lauras Bielinis spėja, kad ši rinkimų kampanija bus brangiausia iš visų. „Šiuose rinkimuose dalyvauja daug daugiau partijų. Ir rekordinis skaičius kandidatų“, – sakė politologas.

„Be to, rinkimų kampanijoje daug technologinių naujovių. Jos – nepigios. Partijų jėgos – apylygės, tad jos rungtyniauja tarpusavyje ir taip išleidžia dar daugiau pinigų“, – mano L. Bielinis.

Jo teigimu, partijų išlaidų rinkimams ataskaitos liudija ir tai, kad įstatymas, draudžiantis juridinių asmenų aukas partijoms, nieko iš esmės nepakeitė – partijos tiesiog prisitaikė prie naujų reikalavimų, o pinigų nuo to nesumažėjo.

Mandatų kainos

VRK specialistai yra suskaičiavę, kad per praėjusius rinkimus vieno Seimo nario mandato kaina partijoms siekė apie 420 tūkst. litų. O 2004-aisiais – vos 274 tūkst. litų.

2008-ųjų Seimo rinkimų kampanija nesėkmingiausia buvo tuometei Artūro Paulausko vadovaujamai Naujajai sąjungai. Vienintelė šios partijos laimėta Seimo nario vieta kainavo 2,87 mln. litų.

Dabar Naujoji sąjunga jau susijungė su Darbo partija.

VRK duomenimis, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijai vieno mandato kaina per praėjusius rinkimus siekė apie 144 tūkst. litų, Liberalų ir centro sąjungai – 439 tūkst. litų, Liberalų sąjūdžiui – 211 tūkst. litų, o tuometei Arūno Valinsko partijai, kuri dabar jau susijungė su liberalcentristais, – tik 48 tūkst. litų.

Opozicijoje ketverius metus praleidusiems socialdemokratams viena Seimo nario vieta 2008 m. kainavo 244 tūkst., Tvarkos ir teisingumo partijos – 174 tūkst., Darbo partijai – 193 tūkst. litų. Valstiečiams liaudininkams vienas mandatas kainavo net 1,17 mln. litų.

***

Tarpinės didžiųjų partijų išlaidos politinei kampanijai (mln. litų)

Partijos pavadinimas/Išlaidos politinei kampanijai/ Iš jų – išlaidos politinei reklamai:

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai 4,033 3,319

Lietuvos socialdemokratų partija 1,87 1,818

Tvarkos ir teisingumo partija 1,514 1,466

Liberalų sąjūdis 1,127 1,043

Darbo partija 0,694 0,61

Lietuvos lenkų rinkimų akcija 0,478 0,372

Liberalų ir centro sąjunga 0,335 0,179

„Drąsos kelias“ 0,148 0,106

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close