captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klaipėdos simboliu vadinamą burlaivį siūloma nuskandinti

Klaipėdos simboliu vadinamą burlaivį „Meridianas“ savininkai siūlo nuskandinti Baltijos jūroje. Esą išbraukus laivą iš kultūros vertybių sąrašo, savivaldybei delsiant prisidėti prie jo išsaugojimo, tai vienintelis būdas išgelbėti laivą. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Klaipėdos simboliu vadinamą burlaivį „Meridianas“ savininkai siūlo nuskandinti Baltijos jūroje. Esą išbraukus laivą iš kultūros vertybių sąrašo, savivaldybei delsiant prisidėti prie jo išsaugojimo, tai vienintelis būdas išgelbėti laivą.

Miesto vadovai tokius pareiškimus vadina šantažu, praneša LRT Televizijos naujienų laida „Šiandien“.

Prie Danės krantinės burlaivis „Meridianas“ plūduriuoja daugiau nei 40 metų. Daugeliui klaipėdiečių jis seniai tapęs neatskiriama miesto dalimi. Tačiau laivo būklė – labai prasta ir, anot specialistų, dar vieną žiemą vandenyje vargu ar beištvers.

Pagal savivaldybės užsakymą buvo atlikta galimybių studija. Specialistai suskaičiavo: norint restauruoti laivą, kad jis plaukiotų, reikėtų 28 milijonų, o norint jį tik eksponuoti sausumoje – apie 14 mln. litų.  

Burlaivis priklauso „Meridiano“ paramos fondui. Jo vadovas, prieš maždaug dešimtmetį laivą nupirkęs už simbolinį litą, sako, kad fondas neturi pinigų ne tik laivui restauruoti, bet ir iškelti iš vandens – per vasarą klaipėdiečiai ir miesto svečiai tam suaukojo vos apie 3 tūkst. litų. Todėl kito pasirinkimo, kaip nuskandinti, esą nėra. Baltijos dugne bent narai juo galėtų pasigėrėti.

„Su Klaipėdos savivaldybe nepavyksta pasirašyt bendradarbiavimo sutarties. Laivą išbraukus iš kultūros vertybių registro, nebėra galimybių pretenduoti į Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, kurios yra skiriamos kultūros vertybių restauravimui“, – tvirtino Burlaivio „Meridianas“ paramos fondo direktorius Artūras Žičkus.

„Aš manau, kad nuskandinimas – tai kraštutinė priemonė. Manau, kad tokiu būdu tiesiog laivo savininkai, fondas norėjo atkreipti dėmesį į tas problemas. Registras nėra baigtinis sąrašas, jį bet kada mes galime papildyti“, – teigė Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vyr. inspektorius Laisvūnas Kavaliauskas.

Miesto vadovai burlaivio savininkų pareiškimus taip pat vadina savotišku šantažu. Esą bendradarbiavimo sutarties pasirašymas stringa dėl jų pačių kaltės.

„Savivaldybė turi matyti visą dokumentaciją, susijusią su laivo būkle – tiek su laivo techniniais parametrais ir, be abejo, su fondo veikla, jo įsiskolinimais, jei jie yra, ir panašiai. Bet kadangi tų dokumentų nėra arba jie nepakankama apimtimi pristatomi savivaldybei, todėl tos sutarties rengimas būtent dėl šių priežasčių neįgauna pagreičio“, – aiškino Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Meras sako, kad viena iš galimybių galėtų būti skelbti fondo bankrotą ir burlaiviui ieškoti naujo savininko. Neatmetama, kad juo galėtų tapti ir miesto savivaldybė.   

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close