captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ką reiškia jūsų nenumaldomas šokolado troškimas

Visi kartas nuo karto išalkstame, tačiau yra skirtumas tarp alkio ir nenumaldomo tam tikrų produktų poreikio. Jei staiga siaubingai užsimatėte šokolado, guminukų, o gal tiesiog ledo kubelio, tai reiškia, kad jūsų organizmui trūksta tam tikrų medžiagų, rašo dailymail.co.uk.
Sipa USA/Scanpix nuotr.
Sipa USA/Scanpix nuotr.

Visi kartas nuo karto išalkstame, tačiau yra skirtumas tarp alkio ir nenumaldomo tam tikrų produktų poreikio. Jei staiga siaubingai užsimatėte šokolado, guminukų, o gal tiesiog ledo kubelio, tai reiškia, kad jūsų organizmui trūksta tam tikrų medžiagų, rašo dailymail.co.uk.

Tačiau kai kurie produktai, kurių užsimanote, nėra labai draugiški organizmui ar kūno linijomis. Taigi turėtumėte žinoti, kokiais sveikesniais produktais galite pakeisti šokoladą, saldainius, ir pajusti, kad jūsų nežabotas troškimas buvo patenkintas.

Jei trokštate šokolado

Šokolade yra daug magnio, taigi, jei jaučiate nenumaldomą šio saldėsio poreikį, tai gali reikšti, jog jums stinga šio odai ir nagams gyvybiškai svarbaus mineralo. „Kava, arbata, alkoholis bei gazuoti gėrimai iš organizmo sparčiai šalina magnį“, – sako Centrinio Lankašyro universiteto mitybos mokslų profesorė Nicola Lowe.

Jei labai norite šokolado, rinkitės tą, kurį sudaro bent 75 proc. kakavos. Jame magnio bus daugiau, o cukraus – mažiau. Tačiau riešutai (ypač braziliški), žalios lapinės daržovės, ryžiai, pilno grūdo duona bei moliūgų sėklos yra kur kas geresni magnio šaltiniai, nors ir ne tokie patrauklūs.

S. Žiūros (BFL) nuotr.

Jei užsimanote ledo

Kai kurie žmonės užsimano ledo, nors toks poreikis atrodo keistas, tai gali būti mažakraujystės požymis. Vadinasi, organizmui trūksta geležies.

„Gydytojai nėra tikri, kodėl taip nutinka, tačiau manoma, kad ledas numalšina skausmingą burnos uždegimą, kuris gali būti mažakraujystės simptomas“, – kalba N. Lowe. Pasak medikės, žmogus, jaučiantis silpnumą ir nenumaldomą poreikį į burną įsimesti ledo kubelį, turėtų apsilankyti gydytojo kabinete.

Geriausias geležies šaltinis yra raudona mėsa, nes organizmas geležį iš jos pasisavina kur kas lengviau nei iš augalinių šaltinių, kaip, pavyzdžiui, figų, abrikosų, špinatų, brokolių.

Nužudytumėte dėl saldainių?

Jei siaubingai trokštate saldainių, tai gali reikšti, kad jums stinga chromo. „Šis mineralas kart su insulinu palengvina gliukozės pasisavinimą iš kraujo į organizmo ląsteles“, – teigia mitybos profesorė. Vietoje saldumynų, anot jos, kur kas sveikiau valgyti jautieną, vištieną, kepenėles, inkstus, morkas, bulves, brokolius, šparagus, kiaušinius.

S. Žiūros (BFL) nuotr.

Žvėriškai užsimanėte mėsos?

Jei labai norite mėsos, tai gali reikšti, jog jums trūksta geležies arba cinko. Šis mineralas yra labai svarbus žmogaus imuninei sistemai, kai jo trūksta, peršalimo, gripo pavojus gerokai padidėja. Cinkas taip pat labai reikalingas odai, nagams ir plaukams.

Puikiausias cinko šaltinis – raudona mėsa. Tačiau ne mažiau naudingi yra vėžiagyviai, lęšiai, moliūgo sėklos, pilno grūdo duona bei sūris.

Kur pažvelgsi – visur sūris

Jei viskas, apie ką galite pagalvoti, yra sūris, tai reiškia, kad jums trūksta kaulų statybinės medžiagos – kalcio. „Kalcis yra vienas svarbiausių organizmo mineralų. Jis reikalingas ne tik kaulų ir dantų sveikatai. Jis gyvybiškai svarbus raumenų ir nervų funkcijoms“, – sako N. Lowe.

Daug kalcio esama sūryje, piene, jogurte, konservuotoje lašišoje, brokoliuose bei migdoluose. Kad kalcis būtų gerai įsisavinamas, organizmas turi gauti pakankamai vitamino D. Jis gaminasi tuomet, kai oda gauna ultravioletinių spindulių. Taigi reikėtų stengtis bent 10–15 minučių per dieną praleisti saulėje.

Š. Mažeikos (BFL nuotr.)

Norite duonos ir bandelių?

Nuolatinis angliavandenių poreikis gali reikšti, kad jums trūksta amino rūgščių triptofano. „Ši medžiaga reikalinga tam, kad organizmas galėtų sintetinti nuotaiką reguliuojantį hormoną seratoniną. Jo trūkumas gali sukelti nemigą, nerimą. Nors angliavandeniuose triptofano nėra, tyrimai rodo, kad didesnis cukraus kiekis kraujyje reiškia didesnį triptofano kiekį kraujyje“, – aiškina profesorė.

Didesnis baltymų kiekis gali mažinti angliavandenių poreikį ir pagerinti nuotaiką. Gerais triptofano šaltiniais laikoma kalakutiena, pienas, kiaušiniai, anakardžiai, graikiniai riešutai, varškė bei bananai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...