captcha

Jūsų klausimas priimtas

Perspėja apie problemas dėl euro viešajame transporte

Keleivių spūstys prie autobusų vairuotojų ir nuo grafikų atsiliekantis viešasis transportas – prognozuojama, kad tai nuo kitų metų pradžios taps realybe, nes miesto autobusų bilietų, įsigyjamų iš vairuotojų kaina, konvertuota iš litų į eurus, bus labai nepatogi.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Keleivių spūstys prie autobusų vairuotojų ir nuo grafikų atsiliekantis viešasis transportas – prognozuojama, kad tai nuo kitų metų pradžios taps realybe, nes miesto autobusų bilietų, įsigyjamų iš vairuotojų kaina, konvertuota iš litų į eurus, bus labai nepatogi.

„Kol kas nesinori spekuliuoti skaičiais, tačiau jau dabar matome, kad tikrai susidursime su daugybe problemų“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šiuo metu vienkartinis popierinis bilietas Kaune važiuoti miesto autobusu kainuoja 2,4 lito. Šią kainą konvertuojant į eurus, ji nuo kitų metų pradžios bus 69 centai.

„Suprantama, kad tai nepatogu nei vairuotojams, kuriems reikės sukti galvą, kaip atmesti grąžą, nei keleiviams, norintiems už bilietą sumokėti tikslią sumą. Mielai kainą suapvalintume iki 70 euro centų, nes taip visiems būtų patogiau, tačiau Euro įvedimo Lietuvoje įstatymas draudžia apvalinant kainas, jas padidinti“, – pabrėžė P. Keras.

Jo teigimu, popierinius bilietus iš vairuotojų perka apie 30 proc. keleivių, kurie naudojasi vienkartiniais bilietais. Tai yra apie 10 proc. visų keleivių srauto.

„Jau dabar aišku, kad tie keleiviai juk vairuotojui nepaduos lygiai 69 euro centų už bilietą, todėl šiam reikės ieškoti grąžos, o taip susidarys eilės. Kol visi keleiviai neįsigyja bilietų, autobusas negali pajudėti. Vadinasi, yra didelė tikimybė, kad autobusai ims gerokai atsilikinėti nuo grafikų“, – nuogąstavo pašnekovas.

Naujas viešojo transporto bilietų kainas eurais rugsėjį tvirtins Kauno miesto taryba. „Galbūt siūlysime politikams, kad pritartų, jog bilietas kainuotų 65 euro centus, nes taip būtų patogiau. Bet tada vežėjai patirtų nuotolių, nes bilietai atpigtų, o tuos nuostolius reikėtų kompensuoti iš savivaldybės biudžeto“, – aiškino pašnekovas.

Jis pabrėžė, jog žmonėms, kurie naudojasi elektroniniais bilietais, problemų dėl kainų perskaičiavimo iš litų į eurus nekils ir bilietai nei pigs, nei brangs.

Vilniaus viešuoju transportu važinėjantiems keleiviams, kurie bilietus perka iš vairuotojų, taip pat teks ieškoti smulkių euro centų arba laukti, kol vairuotojai nukrapštys grąžą.

Šiuo metu Vilniuje autobuse ar troleibuse nusipirkti bilietą iš vairuotojo kainuoja 3,5 lito. „Nuo šių metų rugpjūčio 23 dienos visas kainas rodysime dviem valiutomis – litais ir eurais, pakeitus tiksliai pagal kursą. Tai reiškia, kad bilietų, įsigyjamų iš vairuotojo, pilna kaina rodoma bus 3,50 lito arba 1,01 euro. Pastaroji kaina įsigalios nuo kitų metų pradžios, kai bus įvestas euras“, – komentavo Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento direktorė Modesta Gusarovienė.

Popierinius bilietus Vilniuje šiuo metu galima įsigyti tik iš viešojo transporto priemonių vairuotojų. Elektroninių bilietų kainos ir Vilniečio kortelėje esanti e. pinigų suma bus automatiškai konvertuojami į eurus ir nuo kitų metų sausio 1-osios priglaudus Vilniečio kortelę prie komposterio, joje esantys bilietai ir e. pinigai bus matomi eurais.

Klaipėdos savivaldybė vis dar viliasi, jog Vyriausybė leis daryti išimtis kai kurias kainas perskaičiuoti taip, kad būtų patogiau žmonėms, o ne taip, kaip nurodyta Euro įvedimo įstatyme.

Uostamiestyje popierinis bilietas, perkamas iš vairuotojo autobuse, šiuo metu kainuoja 2,60 lito, o spaudos kioske – 2,20 lito. Šias kainas konvertavus į eurus, jos atitinkamai pasikeis į 75 ir 64 euro centus.

„Galvojame, kuriame planus, kaip padaryti, jog kainos būtų kuo patogesnės ir keleiviams, ir vežėjams. Konvertuojant ir apvalinant, bilietų kainų negalima didinti, todėl jau galime pradėti skaičiuoti, kiek nuostolių patirs vežėjai. Tačiau vis dar tikimės, kad Vyriausybė parengs atitinkamus teisės aktus, kuriais vadovaujantis, kai kurias kainas bus galima perskaičiuoti kitaip nei visas, o tarp jų bus ir viešojo transporto bilietai, ir rinkliava už automobilių stovėjimą“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Krapštyti euro centus klaipėdiečiai bus priversti ir maršrutiniuose taksi. Juose bilietas kainuoja 2,5 lito, o naktį – 3,4 lito, todėl konvertuojant kainas į eurus, jos būtų atitinkamai 72 ir 98 euro centai.

„Žmonėms būtų kur kas patogiau, jei bilietas kainuotų 70 euro centų arba eurą, tačiau tam, kad nustatytume tokias kainas, mums reikia atitinkamų teisės aktų iš Vyriausybės. Lyg ir esame gavę žodinį pažadą, kad tokie teisės aktai bus. Pažiūrėsime, ar taip ir atsitiks, nes iki rugsėjo, kai miesto taryboje tvirtinsime viešojo transporto kainas eurais, dar yra laiko“, – kalbėjo L. Dūda.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...