captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nepakeičiamam Druskininkų merui – dar vienas smūgis

Socialdemokrato Ričardo Malinausko vadovaujamai Druskininkų savivaldybei – blogos naujienos: paskelbta, kad savivaldybė savo leidžiamame laikraštyje skleidė savo politinius interesus.
R. Malinauskas, A. Ufarto (BFL) nuotr.
R. Malinauskas, A. Ufarto (BFL) nuotr.

Socialdemokrato Ričardo Malinausko vadovaujamai Druskininkų savivaldybei – blogos naujienos: paskelbta, kad savivaldybė savo leidžiamame laikraštyje skleidė savo politinius interesus.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) penktadienį atmetė Druskininkų savivaldybės tarybos, administracijos, administracijos direktoriaus ir Švietimo centro skundą, kuriuo be pakeitimų buvo paliktas galioti Žurnalistų etikos inspektorės Zitos Zamžickienės sprendimas – juo pripažinta, kad savivaldybė, leisdama nemokamą laikraštį „Mano Druskininkai“, padarė įstatymų pažeidimus.

Druskininkų meras R. Malinauskas laikraštį „Mano Druskininkai“ panaudodavo savo politiniais tikslais, šiame leidinyje jis net yra paskelbęs, jog skiriasi su savo antrąja žmona Ineta.

Žurnalistų etikos inspektorė dar praėjusių metų gruodį nutarė, kad Druskininkų krašto savaitraščio „Druskonis“ redaktoriaus Eugenijaus Rutkausko ir savaitraščio „Druskininkų naujienos“ redaktoriaus Romo Sadausko skundas dėl leidinio „Mano Druskininkai“ leidybos yra pagrįstas.

Inspektorės sprendime nurodoma, kad laikraštį „Mano Druskininkai“ leidžia ne tik Druskininkų švietimo centras, bet ir Druskininkų savivaldybės taryba, administracijos direktorius bei Druskininkų savivaldybės administracija. Tačiau, kaip pabrėžiama nutarime, periodiniame leidinyje yra talpinama ne tik informacija, susijusi su švetimo (mokymo) funkcijos teikimu, skleidimu.

Pasak inspektorės, laikraščio leidėjai pažeidė Visuomenės informavimo įstatymą, kuriame numatyta, jog savivaldybės negali būti viešosios informacijos rengėjais ir (ar) jų dalyviais.

„Per laikraščio „Mano Druskininkai“ leidybą buvo vykdyta akivaizdi kampanija, parengta pagal išankstinius nusistatymus ir tenkinant grupinius – politinius interesus“, – pasak inspektorės, viešosios informacijos rengėjai, skleisdami informaciją visuomenei, neturi iškraipyti teisingos, nešališkos informacijos bei nuomonių ir panaudoti tai savanaudiškiems tikslams.

„Viešoji informacija yra nesuderinama su žurnalistinėmis kampanijomis, rengiamomis pagal išankstinius nusistatymus ar tenkinant grupinius, politinius interesus“, – pažymima Druskininkų valdžiai nepalankiame sprendime.

Dėl padaryto pažeidimo visi „Mano Druskininkų“ leidėjai buvo įspėti. Jiems taip pat nurodyta, kad laikraštis turėtų arba apsiriboti tik su informacijos, susijusios su švietimo (mokymo) funkcijos teikimu, skleidimu, arba turėtų tapti neperiodiniu leidiniu ir jo turinys apsiriboja tik informacijos teikimu apie Druskininkų savivaldybės institucijų bei įstaigų veiklą, arba laikraštis turi išvis nutraukti leidybą, o Druskininkų savivaldybių institucijos bei įstaigos informaciją apie savo veiklą skleidžia Druskininkų savivaldybės interneto svetainėje.

„Druskininkų savivaldybės institucijos ir įstaigos ne tik nekontroliavo visuomenės informavimo pliuralizmo ir sąžiningos konkurencijos išsaugojimo, kaip įpareigoja Visuomenės informavimo įstatymas, bet ėmėsi šiems siekiams priešingų priemonių ir jų įgyvendinimo“, – pažymėjo Žurnalistų etikos inspektorė.

Penktadienį paskelbtas VAAT sprendimas dar negalutinis – Druskininkų valdžia jį galės skųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Kol šis sprendimas neįsiteisėjo, Druskininkų savivaldybė ir toliau leidžia laikraštį – jame R. Malinauskas yra savo oponentus yra išvadinęs pavyduoliais ir psichologinių problemų turinčiais žmonėmis.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...