captcha

Jūsų klausimas priimtas

Virtualus mokymasis tampa vis populiaresnis

Lietuvoje nuotoliniu būdu mokosi ar studijuoja apie 8 proc. studentų, teigiama 2012 metų Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) atliktoje analizėje. Tai kiek daugiau nei Europos Sąjungos (ES) šalių bendras vidurkis – 7 proc. Tokiu būdu besimokančių studentų skaičių galėtų būti ir daugiau, tačiau ŠMM, kaip didžiausius iššūkius įgyvendinimui, nurodo informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT), infrastruktūros trūkumą bei menkus naudojimosi IKT įgūdžius.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Lietuvoje nuotoliniu būdu mokosi ar studijuoja apie 8 proc. studentų, teigiama 2012 metų Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) atliktoje analizėje. Tai kiek daugiau nei Europos Sąjungos (ES) šalių bendras vidurkis – 7 proc. Tokiu būdu besimokančių studentų skaičių galėtų būti ir daugiau, tačiau ŠMM, kaip didžiausius iššūkius įgyvendinimui, nurodo informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT), infrastruktūros trūkumą bei menkus naudojimosi IKT įgūdžius.

„Norą mokytis nuotoliniu būdu šiandien pareiškia vis daugiau žmonių, todėl būtina tam sukurti tinkamas sąlygas – parengti kompiuterines programas ar virtualias mokymosi sistemas bei surasti kvalifikuotus specialistus, kurie efektyviai išnaudos šio mokymo galimybes“, – sako Skaidra Vaicekauskienė, Informacijos technologijų mokymo centro direktorė.

Pranešime spaudai rašoma, kad ŠMM analizėje apie nuotolinį mokymąsi pristatyto tyrimo rezultatai parodė, jog daugiau nei 80 proc. mokytojų teigė, kad mokymui reikalingų IKT įgūdžių poreikis yra vidutinis arba didelis.

Pasak S. Vaicekauskienės, susidomėjimas IKT įgūdžių tobulinimu tikrai jaučiamas – Informacijos technologijų mokymo centro organizuotų seminarų metu pagrindiniai klausytojai buvo mokslo ir švietimo įstaigų atstovai. Seminarai buvo organizuojami įvairiuose Lietuvos miestuose, jų metu buvo pristatomas Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto vykdytas projektas „Visuomenei aktualios programinės įrangos lokalizavimas, programoms reikalingų priemonių sukūrimas“.

„Vienas iš projekto rezultatų – virtualioji mokymosi aplinka, kuri sulaukė nemažai mokytojų dėmesio. Norėdami suteikti kuo geresnius mokymo išteklius, mokytojai aktyviai domisi naujovėmis ir stengiasi neatsilikti nuo technologijose lengvai „nardančių“ moksleivių. Išmokę savo darbą palengvinti naudojantis naujausiomis technologijomis, mokytojai kompetentingai savo žinias galės perteikti mokiniams“, – pastebi S. Vaicekauskienė.

Susipažinę su naująja nemokama virtualiąja mokymosi platforma „Claroline“, mokytojai ir kiti švietimo įstaigų atstovai galės organizuoti ir administruoti kursus ar mokymąsi internetu. Kursai gali būti prieinami viešai arba tik turint paskyrą. Mokymosi aplinkoje bus galima stebėti mokinių kursų lankymo statistiką, todėl mokytojai, norintys skaičiuoti mokinių laiką, skirtą mokymuisi, galės tai daryti be jokių kliūčių.

Projektas „Visuomenei aktualios programinės įrangos lokalizavimas, programoms reikalingų priemonių sukūrimas“ vykdomas pagal priemonę VP2-3.1-IVPK-12-K „Lietuvių kalba informacinėje visuomenėje“. Projekto laikotarpis 2012-04-01–2014-09-30. Projekto įgyvendinimui skirta Europos Sąjungos struktūrinė parama – 2 mln. 414 tūkst. 942,17 litų. Daugiau informacijos apie projektą ir programinę įrangą galima rasti čia

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...