captcha

Jūsų klausimas priimtas

Didžiųjų miestų tėvų rūpesčiai ugdant vaikus – vienodi

Seminarų tėvams ir ugdytojams didžiuosiuose miestuose ciklą užbaigusi edukologijos mokslų daktarė  Austėja Landsbergienė tikina nenustebusi – šiuolaikinio pasaulio realijos vienodai ateina tiek į vienturtį auginančią didmiesčio šeimą, tiek į keleto vaikų šeimyną užmiestyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
B. Barausko (BFL) nuotr.
B. Barausko (BFL) nuotr.

Seminarų tėvams ir ugdytojams didžiuosiuose miestuose ciklą užbaigusi edukologijos mokslų daktarė  Austėja Landsbergienė tikina nenustebusi – šiuolaikinio pasaulio realijos vienodai ateina tiek į vienturtį auginančią didmiesčio šeimą, tiek į keleto vaikų šeimyną užmiestyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ką daryti su kompiuteriais ir telefonais, kurie taip stipriai traukia vaikus? Kaip elgtis, jei raidelės ir knygos visiškai netraukia mažųjų šeimos narių? Kaip suvaldyti vaiko pykčio priepuolius? Kaip rasti pusiausvyrą tarp autokratiško auklėjimo ir „anarchijos“? Tokius klausimus užduoda socialinių mokslų daktarės tinklaraščio skaitytojai, jos įsteigtų ir prižiūrimų vaikų darželių lankytojų tėvai, be šių klausimų neapsiėjo surengti seminarai Vilniuje, Panevėžyje, Klaipėdoje, Kaune ir Šiauliuose.

„Dvidešimt pirmojo amžiaus vaikai yra kitokie: jie gimsta ir auga sparčiai besikeičiančių technologijų ir informacijos amžiuje. Įjunkimas į technologijas iš tiesų kelia kai kurias rizikas, tačiau tinkamai naudojamos jos padeda vaikams mokytis, vizualizuoti sunkiai suprantamus reiškinius ir sąvokas. Tyrimai rodo, kad žaidimas kompiuteriu prisideda ir prie kalbos raidos, o programos, kurios skatina atrasti, priimti sprendimus ir išvysti, kokios yra tų sprendimų pasekmės – moko tyrinėti, spręsti problemas, išlaisvina vaizduotę.

Kai technologijų pagalba vaikui padedame susieti tai, ką jis jau žino, su nauja informacija, auga motyvacija ir gebėjimas išsikelti tikslus, dirbti savarankiškai. Yra daugybė vaikams naudingo turinio – tereikia jį surasti.“ – sako A. Landsbergienė ir priduria, kad naujausiais atradimais pasidalina ir patys tėvai.

Edukologė, vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose įkūrėja ir idėjinė vadovė pastebi, kad darželinukų tėvai dažnai vaikus stengiasi dar iki mokyklos išmokyti skaityti ir skaičiuoti. Visgi, tiek tyrimai, atlikti visame pasaulyje žinomų mokslininkų, tiek ir daugiau nei pusės tūkstančio vaikų, Lietuvoje lankančių „Vaikystės sodą“, stebėjimas rodo, kad ne mažiau svarbūs yra socialiniai įgūdžiai bei emocinė branda.

„Atsakingumas, jautrumas, gebėjimas kūrybiškai spręsti problemas, kritinis mąstymas, savo nuomonės turėjimas, mokėjimas bendradarbiauti ir kultūringai bendrauti su kitais, imtis atsakomybės ir organizuoti veiklą bei planuoti laiką yra ne mažiau svarbūs gebėjimai, nei gebėjimas suskaičiuoti iki šimto“,  – įsitikinusi ji.

Besiruošdama seminarams A. Landsbergienė pasakoja sulaukusi laiškų, kuriuose tėvai prašo pasidalinti konkrečiais „susikalbėjimo“ su vaikais receptais. „Šiuolaikiniai tėvai supranta, kad „muštras“ jau seniai nelaikomas efektyvia auklėjimo priemone, tačiau neretai susiduria su situacija, kuomet vaikai tampa sunkiai sukalbami ir, atrodo, nusvyra rankos.

Susitikimuose su tėvais ir pedagogais visuomet daug diskutuojame apie veiksmingus metodus, o su pritaikiusiais juos sutariame, kad – nors visi vaikai skirtingi – nėra nė vieno, kuriam bent kažkuris iš tyrimais patvirtintųjų nesuveiktų. Taigi, susitarti su vaikais galima išmokti – daugybės psichologų, socialinių pedagogų, pediatrų ir edukologų darbų išvados tikrai pravarčios kiekvienam iš mūsų, tėvų.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...