captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lenkai siūlo Lietuvoje vietoje rusiškų rodyti lenkiškus kanalus

Lietuvai laikinai uždraudus dviejų rusiškų televizijų retransliavimą, Lenkija siūlo rodyti jos programas.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Lietuvai laikinai uždraudus dviejų rusiškų televizijų retransliavimą, Lenkija siūlo rodyti jos programas.

„Lenkijos ambasada Vilniuje su pasitenkinimu informuoja, kad Lenkijos televizija TVP, turinti 13 kanalų, taip pat transliuojančių informacinio, kultūrinio, istorinio ir t.t. pobūdžio programas, yra pasiruošusi užmegzti bendradarbiavimą komerciniais pagrindais su šiuo klausimu besidominčiu Lietuvos retransliuotoju“, – rašoma ambasados pranešime spaudai.

Jame pabrėžiama, kad Lenkijos ambasada yra pasiruošusi tarpininkauti, jei kas susidomėtų šiuo pasiūlymu.

Tuo metu Lietuvos kabelinių televizijų asociacijos vadovė Vaiva Žukienė pripažįsta nustebusi dėl tokio pasiūlymo, nes daugelis retransliuotojų Lietuvoje rodo „TVP Polonia“ kanalą, o platesniuose skaitmeninių televizijų paketuose yra ir kitos nišinės televizijos.

„Anksčiau esame retransliavę kitas lenkiškas programas, susidūrėme su autorinėmis teisėmis, nes vienintelis produktas, kurį jie gali retransliuoti užsienyje, yra „TVP Polonia“. Ją labai daug kas iš mūsų ir retransliuoja. Taip pat specifines kultūrines, istorines programas mūsų operatoriai turi savo skaitmeniniuose paketuose. Ši iniciatyva yra prasilenkianti su laiku, nes tos programos yra mūsų paketuose“, – DELFI sakė ji.

Pašnekovės teigimu, problema, kad lenkiškos televizijos rodomos tik lenkų kalba, todėl nedidelė dalis jas supranta. Kabelinės televizijos programų netitruoja, tai turi daryti pačios televizijos.

„Tos lenkų programos yra specifiniam kalbą suprantančiam žiūrovui, kuris tuo domisi, žino kontekstą“, – teigė V. Žukienė.

DELFI primena, kad Lietuvos radijo ir televizijos komisija kovą trims mėnesiams dėl draudžiamos propagandos rodymo sustabdė rusiškų kanalų „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“ retransliavimą Lietuvoje. Sprendimą sankcionavo teismas. Šios televizijos propagandą naudojo Rusijos veiksmams Krymo pusiasalyje nušviesti.

Taip pat Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba nusprendė, kad kovo 1-ąją rodytos „PBK Lithuania“ laidos „Laikas“ turinys buvo propagandinis ir dezinformuojantis, todėl yra neskelbtinas. Kadangi šis transliuotojas priklauso Latvijos jurisdikcijai, LRTK nusprendė kreiptis į kolegas Latvijoje, kad jie pritaikytų atitinkamas priemones.

Praėjusių metų Valstybės saugumo departamento ataskaitoje buvo įvardytos konkrečias žiniasklaidos priemones, kuriomis Rusija vykdo savo informacinę politiką. Lietuvoje vienu iš Rusijos įtakos instrumentų, įgyvendinant informacinės ir ideologinės politikos uždavinius buvo rusakalbės žiniasklaidos priemonės „Litovskij kurjer“, „Obzor“, „Ekspress nedelia“ ir „Pervyj Baltijskij kanal“.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...