captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prezidento rinkimai: kiek kainuoja politiko veidas jūsų „Facebook“ sienoje?

Naudojatės socialiniu tinklu „Facebook“? Jei taip, tikriausiai pastebėjote, kaip Dalia Grybauskaitė, Artūras Zuokas ar kuris kitas prezidento rinkimų kampanijos dalyvis per „Facebook“ prašo parašų.
Facebook nuotr.
Facebook nuotr.

Naudojatės socialiniu tinklu „Facebook“? Jei taip, tikriausiai pastebėjote, kaip Dalia Grybauskaitė, Artūras Zuokas ar kuris kitas prezidento rinkimų kampanijos dalyvis per „Facebook“ prašo parašų.

O šalia mirga žodelis „sponsored“, reiškiantis, kad kažkas už šį vaizdą jūsų „Facebook“ naujienų sraute paklojo nemažus pinigus.

Šiuo metu per „Facebook“ reklamas politikai medžioja parašus, reikalingus kandidatavimui į prezidento postą. Tarp aktyviausiai reklamuojamų politikų – D. Grybauskaitė, A. Zuokas, socdemų vėliavnešys prezidento ir europarlamento rinkimuose Zigmantas Balčytis, „valstiečių“ kandidatas Bronis Ropė. Kiek kukliau atrodo „darbietis“ Artūras Paulauskas, Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) jau pristatęs keliasdešimt tūkstančių parašų, surinktų tradicine forma – ant popieriaus.

„Facebook“ nėra tarp oficialių politinės reklamos sklaidos kanalų, patvirtintų VRK. Taigi ir politinė reklama populiariausiame pasaulio socialiniame tinkle VRK kelia galvos skausmą.

Ragina deklaruoti išlaidas

VRK narys Jonas Udris „Facebook“ nardo it žuvis vandenyje. Žinoma, pretendentų į prezidento postą reklamos pro jo akis nepraslydo.

„Mano supratimu, sąžiningas politikas turėtų deklaruoti visas politinės reklamos išlaidas. Sąžiningų rinkimų principai reikalauja, kad tai būtų padaryta. De facto tai („Facebook“ – DELFI) yra politinės reklamos skleidimo priemonė“, – DELFI teigė J. Udris.

Pasak jo, savarankiškai tikrinant, kas ir kokius pinigus mokėjo už reklamą per „Facebook“, VRK patirtų nemenkų sunkumų – ir ne tik dėl to, kad socialinis tinklas yra užsienio juridinis asmuo. Politikų „Facebook“ profilius administruoja nebūtinai patys politikai. Štai ir A. Zuokas buvo patekęs į nemalonią padėtį, kai turėjo teisintis dėl oficialiame profilyje „Meras Zuokas“ skleistų komentarų apie Ukrainą. Vilniaus meras tada pripažino, kad komentarus jo vardu rašė vienas iš jo komandos narių.

Taigi ir reklama „Facebook“ gali būti apmokama ne iš politinės kampanijos sąskaitos ir net ne iš paties reklamuojamo politiko kišenės. Tai gali padaryti ir kitas asmuo – pakanka, kad jis turėtų prieigą prie „Facebook“ puslapio administravimo ir kreditinę kortelę.

J. Udris neslepia, kad čia VRK pirmiausiai tikisi pačių politikų sąžiningumo. Esą gauti informaciją apie politinės reklamos užsakovus iš „Facebook“ būtų ir sudėtingas, ir ilgas procesas.

M. Monkevičius: jokių problemų nebus

DELFI kalbinti pretendentų į prezidentus iždininkai vieningai tvirtino, kad išlaidos už „Facebook“ skleidžiamą reklamą bus deklaruotos VRK pagal visus įstatymo reikalavimus. A. Zuoko rinkimų štabo vadovas Miroslavas Monkevičius DELFI paaiškino, kaip tai galima padaryti.

Vilniaus mero kampanijai, anot štabo vadovo, taikomi du atsiskaitymo už „Facebook“ reklamą būdai.

„Reklamą socialiniuose tinkluose mes apmokėsime dvejopai. Pirmasis būdas – perkant paslaugas iš viešųjų ryšių agentūrų. Yra numatytos (tariantis su agentūromis – DELFI) ir išlaidos už reklamoą socialiniuose tinkluose. Tokiu atveju, ir sąskaitose faktūrose bus pateikta informacija, kiek išleista lėšų reklamai socialiniuose tinkluose, jeigu tokios išlaidos iš viso buvo. Antras dalykas – mes taip pat įsigijome ir rinkiminei sąskaitai priskirtą banko kortelę, nuo kurios bus ir yra, jeigu reikia, nuskaitomos lėšos tiesiogiai. „Facebook“ pateikia pakankamai išsamias sąskaitas faktūras, kuriose nurodoma, už kokią reklamą ir kiek yra sumokėta“, – aiškino M. Monkevičius, pažymėdamas, jog visos išlaidos bus deklaruotos VRK.

Paklaustas, ar rinkimų kampanija socialiniuose tinkluose yra aktyvesnė nei 2012 m. Seimo rinkimuose, pašnekovas teigė dar negalįs daryti išvadų. „Aktyvumas, aišku, yra. Sunku vertinti visų kandidatų ir visą apimtį. (…) Matyt, su kiekvienais rinkimais tas aktyvumas didėja“, – svarstė M. Monkevičius.

Problemos dėl reklamos „Facebook“ nemato ir D. Grybauskaitės štabo vadovas Romas Švedas.

„Viskas bus padaryta taip, kaip reikia. Pagal įstatymą“, – DELFI teigė R. Švedas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Lietuvos Prezidento rinkimai

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...