captcha

Jūsų klausimas priimtas

Studentams naktinio transporto reikia ir mokslui

Metų pabaigoje Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) vykdytoje apklausoje apie Vilniaus miesto viešąjį transportą daugiau nei tūkstantis Universiteto studentų paskelbė savo verdiktą – viešojo transporto sistema studentams yra nepatogi, o taisytinų vietų dar labai daug.
K. Kavolėlio (BFL) nuotr.
K. Kavolėlio (BFL) nuotr.

Metų pabaigoje Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) vykdytoje apklausoje apie Vilniaus miesto viešąjį transportą daugiau nei tūkstantis Universiteto studentų paskelbė savo verdiktą – viešojo transporto sistema studentams yra nepatogi, o taisytinų vietų dar labai daug.

Lapkričio – gruodžio mėnesiais atliktos studentų apklausos apibendrinime rašoma, kad jų buvo klausta apie transporto priemonių dydį, dažnį, važiavimo grafiką, maršrutą, naktinio transporto poreikį bei „Cyclocity Vilnius“ dviračių nuomos punktus.

Problematiškiausi – Saulėtekis ir Baltupiai

Studentų nuomone, dalies maršrutų autobusai ir troleibusai turėtų važinėti dažniau, ypač tie, kuriais studentai važinėja nuo bendrabučių iki aukštųjų mokyklų: 10 bei 53 autobusai, taip pat 2 ir 14 troleibusai. Nepatogiausias susisiekimas yra Baltupiuose ir Saulėtekyje gyvenantiems studentams. Iš Baltupių nėra tiesioginių maršrutų nei iki centro, nei iki Saulėtekio, kur yra nemažai tiek VU padalinių, tiek ir kitų aukštųjų mokyklų. Studentai mano, jog šią problemą būtų galima išspręsti įvedus tiesioginį maršrutą Baltupiai – Centras, arba padidinus 10 bei 53 maršrutų triašių autobusų skaičių.

Didžiausias studentų miestelis – Saulėtekis, įvykus viešojo transporto pertvarkai tapo labiau izoliuotas, įsitikinę studentai. Nepaisant pakankamai dažno 2 troleibuso tvarkaraščio, studentai yra priversti važiuoti perpildytomis transporto priemonėmis, o kartais troleibusai būna tokie pilni, jog į juos įlipti net nepavyksta.

„Po atliktos viešojo transporto reformos susisiekimas su Saulėtekiu neabejotinai pablogėjo. Dalis maršrutų buvo visiškai panaikinta, kiti tiesiog pakoreguoti ar patrumpinti, pavyzdžiui 3, 14. Apklausos duomenys aiškiai signalizuoja problemą, kurią reikia spręsti – dažninant esamus maršrutus ar grąžinti dalį buvusių, bet natūralu, jog užsimerkti prieš tai, kad kartais transporto priemonės būna tokios pilnos, kad net jų durys neužsidaro, miesto valdžia tikrai neturėtų“, – teigė VU SA socialinių projektų koordinatorė Grytė Valackaitė.

„Prieš kelias dienas spaudoje pasirodė naujienos, jog nuo metų pradžios koreguojami, kai kurie maršrutai. Išnagrinėję pakeitimus matome, jog jie studentų problemų neišspręs. Tenka tik apgailestauti, jog imantis keisti maršrutus į jų derinimą nėra įtraukiami socialiniai dalininkai“, – pridūrė studentų atstovė.

Nepatogumus kenčia ir VU Medicinos fakulteto studentai, jiems yra reikalingas geresnis susisiekimas tarp VU MF ir Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų, kur jie atlieka praktiką, mat tiesioginio maršruto tarp VU MF ir klinikų taip pat nėra.

Naktinis transportas – ir mokslui

Dar vienas studentams aktualus klausimas – naktinis viešasis transportas Vilniaus mieste, už jo įvedimą pasisakė net 97% apklaustųjų. Įprasta, jog akademinis jaunimas yra linkęs ketvirtadienio – šeštadienio vakarus praleisti miesto centre – teatruose, kavinėse, baruose ar šokio aikštelėse. Studentai mano, jog tai suteikia miestui dinamikos, gyvybės, o ir kultūrinis studento gyvenimas neturėtų būti atsiejamas nuo jo mokymosi. Bet studentų apklausa parodė, jog naktinio viešojo transporto poreikis vėlyvu paros metu neturėtų būti siejamas vien su studentiškomis linksmybėmis. Naktinio susisiekimo poreikis ypač išryškėjo pradėjus veikti nacionaliniam Mokslinės komunikacijos ir informacijos centrui (MKIC), kuriame visų aukštųjų mokyklų studentai gali mokytis ir dieną, ir naktį.

„Studentams suteikiama galimybė dirbti per naktį, bet tik teoriškai – viešojo naktinio transporto nebuvimas yra tarsi pasakymas arba mokykis iki rytmečio, arba nevažiuok čia. Dažnas mokytųsi ne mažiau kaip iki pirmos ar antros valandos nakties, tačiau tas laikas pakoreguojamas paskutinių troleibusų. Tai nėra sąžininga studentų atžvilgiu. Jei Vilnius nori vadintis moderniu ir šiuolaikišku miestu, naktinis viešasis transportas jam yra būtinas“, – VU SA atliktos studentų apklausos duomenis komentavo G. Valackaitė. Anot jos, užtektų ir autobusų bei troleibusų ar mikroautobusų, kurie naktį kursuotų bent kas valandą.

Studentai rinktųsi dviračius

Apklausa taip pat siekta sužinoti, ar studentai naudotųsi ,,Cyclocity Vilnius“ dviračiais, jei Saulėtekyje atsirastų dviračių nuomos punktas. Į šį klausimą trečdalis studentų atsakė teigiamai, dalis teigė, jog naudotųsi nepastoviai. Turint omenyje, jog apklausoje dalyvavo tik Vilniaus universiteto studentai, galima teigti, jog naudotojų skaičius būtų dar didesnis. Remiantis apklausos duomenimis, naudinga būtų įrengti dviračių nuomos punktus Saulėtekyje, netoli Antakalnio poliklinikos bei Šv. Petro ir Povilo bažnyčios, Matematikos ir informatikos bei Chemijos fakultetų (Naugarduko g.) ir Gamtos mokslų bei Medicinos fakultetų (Čiurlionio g).

VU SA anksčiau jau kelis kartus yra kreipusis į Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos narius, su pasiūlymais vykdytai miesto viešojo transporto pertvarkai. Į dalį jų buvo atsižvelgta, bet naujai atlikta studentų apklausa rodo, jog taisytinų vietų dar yra. Apklausos rezultatus kartu su pasiūlymais viešojo transporto sistemos gerinimui VU SA pateiks Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...