captcha

Jūsų klausimas priimtas

Neringa ruošiasi priimti mažus lėktuvus

Kitų metų vasarą Neringa, tikimasi, sulauks poilsiautojų, atvykstančių nedideliais lėktuvais. Gamtosaugininkai pagaliau pritarė, kad būtų šalinami menkaverčiai medžiai, trukdantys atnaujinti Nidos nusileidimo–kilimo aikštelės veiklą.
Nida, K. Vanagas (BFL) nuotr.
Nida, K. Vanagas (BFL) nuotr.

Kitų metų vasarą Neringa, tikimasi, sulauks poilsiautojų, atvykstančių nedideliais lėktuvais. Gamtosaugininkai pagaliau pritarė, kad būtų šalinami menkaverčiai medžiai, trukdantys atnaujinti Nidos nusileidimo–kilimo aikštelės veiklą.

Už trijų kilometrų nuo Nidos sovietmečiu įrengtas kilimo–tūpimo takas trūnijo daugiau kaip dešimt metų. Čia leistis nedideliems lėktuvams, išskyrus sraigtasparnius, uždrausta po 2001-ųjų pavasarį įvykusio incidento, kai kildamas lėktuvėlis patyrė avariją. Niekas nenukentėjo, tačiau buvo konstatuota, kad daugiau kaip 800 m ilgio takas neatitinka saugumo reikalavimų. Prailginti jį dar 400 m atsisakyta pasipriešinus žaliesiems.

Po dešimtmečio gamtosaugininkai pagaliau pritarė, kad šalia tako būtų pašalinti menkaverčiai medžiai. Taip būtų užtikrintas saugumas.

„Medžių nėra daug, nes vienoje pusėje iš vis jų nėra, o kitoje pusėje apie 12 medžių reikia iškirsti. Kilimo ir nusileidimo priekyje reikės iškirsti šiek tiek pušyno, kuris maišo“, – teigia Neringos meras Darius Jasaitis.

Pasak Neringos mero, jei bus spėta sutvarkyti dokumentus ir iškirsti medžius – o tam reikės skelbti konkursą – yra didelė tikimybė, kad jau ateinančią vasarą čia vėl leisis nedideli, iki keturių vietų turintys lėktuvėliai.

Iki ateinančios vasaros Ministro Pirmininko sudaryta darbo grupė taip pat turėtų pateikti pasiūlymus vyriausybei dėl šio kilimo–tūpimo tako statuso. 

„Jeigu atsirastų aerodromo statusas, tai nė vienu medžiu daugiau nebūtų iškirsta. Saugumo reikalavimai tiek lauko aikštelei, tiek aerodromui yra tie patys, tačiau aerodromas, užsieniečių manymu, yra saugesnis. Nors gali lauko nusileidimo aikštelė būti lygiai tokia pat saugi ir aptverta, tačiau aerodromo statuse takas turi būti privalomai aptvertas“, – apie statusų skirtumus pasakoja D. Jasaitis. Tvora būtų reikalinga, kad apsaugotų taką nuo laukinių žvėrių.

Atgaivinus nedidelių lėktuvų skrydžius į Nidą, tikimasi sulaukti daugiau turtingesnių poilsiautojų. Be to, tai būtų alternatyva į Kuršių Neriją patekti automobiliu, ar laivais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...