captcha

Jūsų klausimas priimtas

BPC: greitosios pagalbos medikai pradėjo šmeižto kampaniją

Bendrasis pagalbos centras (BPC) penktadienį išplatino pranešimą, kuriame greitosios pagalbos medikus apkaltino sąmoningu šmeižtu ir iškraipytos informacijos teikimu žiniasklaidai bei valstybės institucijoms.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Bendrasis pagalbos centras (BPC) penktadienį išplatino pranešimą, kuriame greitosios pagalbos medikus apkaltino sąmoningu šmeižtu ir iškraipytos informacijos teikimu žiniasklaidai bei valstybės institucijoms.

Kaip rašoma Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) pranešime, pastaruoju metu Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stoties (GPMS) vadovo Tadeušo Rodzo vykdomas BPC puolimas kelia sumaištį ir gyventojų nerimą dėl pagalbos teikimo nelaimės atveju.

„Atsižvelgdamas į tai, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM informuoja, kad BPC su Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stotimis nuolat bendradarbiauja nuo 2004 m. Per tą laiką BPC perdavė Vilniaus GMPS ne vieną milijoną pagalbos prašymų. Nuo 2005 m. šis bendradarbiavimas reglamentuotas sutartimi. Tobulinant jį, Vilniaus GMPS buvo prijungta prie VRM optinio duomenų perdavimo tinklo, jiems įrengta telefoninė stotis ir BPC informacinės sistemos darbo vietos, kad Vilniaus GMPS dispečeriai iškart kompiuterių ekrane matytų BPC parengtus pranešimus apie medicininės pagalbos poreikį, skambinančiojo vietą kompiuteriniame žemėlapyje ir t.t.“, – rašoma pranešime.

Tobulinant skubios pagalbos suteikimo sistemą nuo 2011 m. sausio 1 d. BPC pavesta vykdyti operatyvųjį pagalbos tarnybų, išskyrus policijos, pajėgų valdymą, vidaus reikalų ir sveikatos apsaugos ministrai nustatė šio operatyviojo valdymo tvarką.

BPC Klaipėdos (nuo 2011 m. vasario 14 d.) ir Vilniaus (nuo š.m. rugsėjo 26 d.) centruose buvo įrengtos modernios kompiuterizuotos darbo vietos GMP dispečeriams, į tai investuotos ES struktūrinių paramos fondų lėšos. Be to, Vyriausybės 2012–2016 m. programos 447 punkte įtvirtinta nuostata, kurioje yra numatyta greitosios pagalbos tarnybų pajėgų valdymą integruoti į Bendrojo pagalbos telefono numerio 112 tinklą.

„Tačiau Vilniaus GMPS vadovas, baigiant įrengti BPC Vilniaus centrą, kai neliko preteksto nesiintegruoti į BPC, nuo š.m. rudens pradėjo aktyvią šmeižto kampaniją. Žiniasklaidai ir valstybės institucijoms teikiama iškraipyta informacija apie BPC darbą, keliami ultimatumai, reikalaujama integruoti BPC valstybinę informacinę sistemą BPCIS su taip vadinamąja GMPS IS (pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus pastaroji net nėra laikoma informacine sistema ir gali būti naudojama tik vidaus administravimui)“, – rašoma PAGD pranešime.

2013 m. rugsėjo 26 d. BPC nutraukus senos informacinės sistemos eksploataciją, Vilniaus GMPS buvo pasiūlyta suteikti prieigą prie naujos sistemos ir nemokamai naudotis jos resursais, deja, Vilniaus GMPS į šį siūlymą nereagavo.

Deja, nežiūrint į teisės aktų reikalavimus, GMP įstaigos akivaizdžiai vengia numatyto skambučių numeriais 03, 103, 033 administravimo funkcijos perdavimo ir GMP dispečerinių tarnybų integravimo į BPC. Be to, nuo 2011 m. GMP įstaigose (Vilniaus, Kauno GMPS, vėliau ir kitose) pradėta investuoti diegiant atskirus ir skirtingus sprendimus, skirtus pagalbos skambučių administravimui ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymui užtikrinti, atskiro skaitmeninio radijo ryšio tinklui diegti.

Pagal Centrinio viešųjų pirkimų portalo informaciją, tam 2011–2013 m. išleista apie 19 mln. litų. Be to, pradėta aktyviai kalbėti apie atskiro naujo GMP numerio 113 įvedimą. Taigi nesinaudojant jau įsigytomis BPC technologinėmis priemonėmis imta kurti atskirą GMP dispečerinių tarnybų tinklą, investuojant į jį Valstybinių ligonių kasų lėšas (yra ir išimčių – Panevėžio GMPS naudoja VRM skaitmeninio radijo ryšio tinklą ir BPC infrastruktūrą, Marijampolės GMPS diegia jį, Telšių GMPS svarsto tokią galimybę).

Vienašališkų pareiškimų, kaltinančių BPC, tikimasi ir ateityje, siekiant atsiriboti nuo šio centro veiklos ir nutraukti su juo ryšius, nors tai gali kelti akivaizdžią grėsmę žmonių sveikatai ir gyvybei.

Beje, Europos Sąjungoje numeris 113 veikia tik 4 valstybių teritorijoje – Italijoje, Slovėnijoje ir Liuksemburge tai yra policijos telefonas, ir tik Latvijoje neseniai įvestas toks greitosios medicinos pagalbos telefonas. Tiesą sakant, GMP įstaigų asociacijos atstovai pripažino, kad net nebandė įvertinti tokio numerio įvedimo teisinių ir finansinių aspektų.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...