captcha

Jūsų klausimas priimtas

Neformalųjį suaugusiųjų mokymą siūlo patikėti mokykloms

Lietuvos pedagogams atstovaujančios profesinės sąjungos tikina suradusios būdą, kaip galėtų būti atkurti krizės metu sumažinti mokytojų darbo krūviai, o tuo pačiu – ir atlyginimai. Anot profsąjungų, tam tereikia bendrojo lavinimo mokykloms patikėti neformalųjį suaugusiųjų mokymą.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Lietuvos pedagogams atstovaujančios profesinės sąjungos tikina suradusios būdą, kaip galėtų būti atkurti krizės metu sumažinti mokytojų darbo krūviai, o tuo pačiu – ir atlyginimai. Anot profsąjungų, tam tereikia bendrojo lavinimo mokykloms patikėti neformalųjį suaugusiųjų mokymą.

„Būtų pasinaudota puikia mokyklose sukurta mokymo baze, patys mokymai vyktų daugeliu atvejų renovuotose mokyklose, šalia besimokančiųjų gyvenamųjų vietų, juos mokytų itin aukštos kvalifikacijos pedagogai. Šiandien suaugusiųjų švietimą yra uzurpavusios aukštosios mokyklos ir suaugusiųjų mokymo centrai, esantys mieste. Esant tokiai didelei pasiūlai, paklausos šiandien visgi nėra – socialiai jautrios grupės, bedarbiai ar menkiau išsilavinę žmonės negali arba nenori atvykti į miestus ir gauti tą išsilavinimą“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius.

A. Jurgelevičiaus teigimu, neformalųjį mokymą patikėjus bendrojo lavinimo mokykloms padidėtų jo prieinamumas jautriausioms socialinėms grupėms, tuo pačiu būtų išspręsta ir mokytojų užimtumo problema.

„Švietimo ir mokslo ministerija deklaruoja, kad pedagoginė mokytojo užimtumo norma – 18 valandų per savaitę, tačiau realybėje mokytojai per savaitę dirba vidutiniškai 14,1 valandos“, – sako A. Jurgelevičius.

Į suaugusiųjų neformalaus mokymo procesą įtraukus bendrojo lavinimo mokyklas, jose dirbančių pedagogų darbo krūvis, o atitinkamai ir atlyginimai, galėtų padidėti maždaug šeštadaliu, tikina Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas.

Mokyklų pedagogai galėtų suaugusiesiems suteikti užsienio kalbų, informacinių technologijų žinių, sodininkystės, rankdarbių ir panašių buityje praversiančių įgūdžių.

Profesinės sąjungos atkreipia dėmesį ir į Valstybinio audito ataskaitą, kurioje nurodoma, kad 91 proc. neformaliojo suaugusiųjų švietimo lėšų buvo skirta valstybės tarnautojų ir mokytojų mokymui.

„Ši visuomenės grupė ir taip yra išsilavinusi, be to, jų mokymas yra finansuojamas ir iš kitų šaltinių. Socialiai labiausiai pažeidžiamų gyventojų grupėms skirta tiktai 9 proc. visos sumos, tuo tarpu ES vidurkis ir proporcijos yra atvirkštinės – lėšos yra skiriamos būtent tiems žmonėms“, – pabrėžė A. Jurgelevičius.

Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos pirmininkas Eugenijus Jesinas taip pat atkreipė dėmesį, kad pedagogų netenkina biudžeto projekte numatyta galimybė panaudoti mokinio krepšelio lėšas ne vien švietimo reikmėms, bet ir, pavyzdžiui, įmokoms už komunalines paslaugas.

Jis neatmetė galimybės, kad pedagogai, kaip ir kiti biudžetininkai, gali pasinaudoti pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai metu Lietuvai tenkančiu dėmesiu ir surengti viešas protesto akcijas.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...