captcha

Jūsų klausimas priimtas

Švietimo strategija: visiems reikalinga, tik kažkodėl vis stringa

Vyriausybė imasi svarstyti artimiausių kelerių metų švietimo strategiją, kuri vėliau keliaus į Seimą. Švietimo ir mokslo ministras teigia, kad iki šiol nėra aiškių švietimo tikslų, o moksleiviai teigia taip pat norintys stabilumo, pavyzdžiui, kad ir dėl egzaminų tvarkos. Premjeras įsitikinęs, kad pokyčių bus, ir žada daugiau dėmesio mažesnėms kaimo mokykloms.
A. Ufarto (BFL) nuotr
A. Ufarto (BFL) nuotr

Vyriausybė imasi svarstyti artimiausių kelerių metų švietimo strategiją, kuri vėliau keliaus į Seimą. Švietimo ir mokslo ministras teigia, kad iki šiol nėra aiškių švietimo tikslų, o moksleiviai teigia taip pat norintys stabilumo, pavyzdžiui, kad ir dėl egzaminų tvarkos. Premjeras įsitikinęs, kad pokyčių bus, ir žada daugiau dėmesio mažesnėms kaimo mokykloms.

Tiek pedagogai, tiek moksleiviai tikina, kad kone kiekvienais mokslo metais atsiranda naujovių, kurios įneša daug sumaišties. Švietimo ir mokslo ministras teigia, kad permainų reikia ir bendrojo lavinimo mokyklose, ir aukštajame moksle.

„Kiekviena valstybė turi turėti kokį nors strateginį planavimo dokumentą, nes dalis Lietuvos blaškymosi atsiranda dėl to, kad nėra aiškios strategijos. Aš netgi pasakyčiau, kad nėra aiškiai suformuluotų valstybės tikslų. Šiandien pagrindinis strateginis uždavinys turėtų būti kokybė“, – sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Ministro žodžiais, mokyklose dabar svarbu išjudinti nusistovėjusią griežtą administracinę sistemą. Tuo metu premjeras akcentuoja atsižvelgti į demografinių pokyčių įtaką švietimui.

„Švietimui turi būti taikomas finansavimas ne vien taikant formules, bet įvertinus, kokia Lietuvoje yra situacija: kad sumažėjo vaikų skaičius, kad negalima taikyti tos pačios metodikos dideliuose miestuose, kur klasės yra užpildytos, ir rajono mokyklose. Turime suprasti, kad tikslas yra vaikai, o ne skaičiai, formulės“, – tikina Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.

Lietuvos mokinių parlamento atstovė Patricija Kalkytė sutinka – švietimo strategijos reikia: „Mokiniai nuoširdžiai pageidauja pastovesnės egzaminų sistemos. Tai yra dalykas, kuris mums labai svarbus ir sukeliantis daug streso“.

Pasak švietimo ir mokslo ministro, šiais mokslo metais didelių naujovių nežadama. Premjeras teigia, kad būtina atkurti mokytojo profesijos prestižą, keisti pedagogų atestacijos tvarką, taip pat paremti mokytojus, siekiančius naujovių.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...