captcha

Jūsų klausimas priimtas

Seimo etikos sargai išteisino Birutę Vėsaitę

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (EKP) valdančiųjų partijų atstovų balsais trečiadienį nusprendė, kad užsakytu bendrovės „Arvi“ lėktuvu į Kazachstaną skridusi buvusi ūkio ministrė Birutė Vėsaitė nesupainiojo interesų.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (EKP) valdančiųjų partijų atstovų balsais trečiadienį nusprendė, kad užsakytu bendrovės „Arvi“ lėktuvu į Kazachstaną skridusi buvusi ūkio ministrė Birutė Vėsaitė nesupainiojo interesų.

„Labai ačiū, kad įtraukėte klausimą į darbotvarkę, jis labai svarbus mano reputacijai“, – atėjusi į posėdį sakė B. Vėsaitė.

Už socialdemokratei palankų sprendimą balsavo 8 valdančiųjų partijų atstovai, 3 opozicijos atstovai susilaikė.

Grįžusios iš Kazachstano ministrės poelgį buvo ėmusis svarstyti Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK), tačiau socialdemokratei netekus posto, komisija tyrimą nutraukė ir tyrimo medžiagą perdavė EPK.

Socialdemokratė teigė, kad VTEK nutraukus tyrimą buvo atimta jos teisė į gynybą aukščiausiems valstybės pareigūnams ją apkaltinus atvira politine korupcija.

„Gaila, kad pas mus sprendžiama iš gandų ir nuogirdų. Iki šiol manau, kad aš gyvenu teisinėje valstybėje, bet tos organizacijos, kurios turi nagrinėti tokius atvejus, net neketino to daryti“, – pridūrė ji.

B.Vėsaitė komisijos nariams ir vėl aiškino, kad puolimas prieš ją žiniasklaidoje surežisuotas jėgų, kurias ji pajudino tapusi ministre.

„Neigiu, kad dirbau vienai verslo grupei“, – posėdyje sakė ji.

Komisijos išvadas rengęs „drąsietis“ Povilas Gylys aiškino, kad nėra kaip prikibti prie buvusios ministrės. Anot jo, bendrovė „Arvi“ užsakė lėktuvą į Kazachstaną, o likusias laisvas vietas pardavinėjo per „West Express“.

„Viskas čia yra normalu. Labai sunku čia prie ko nors prikibti, nebent kaip detektyvai pradėtume ieškoti kažkokių paslėptų srovių, nemanau, kad ūkio ministras turi pereiti į kitą gatvės pusę, jei sutinka verslininką“, – samprotavo jis. Politikas pridūrė, kad viskas būtų buvę kur kas geriau, jei reisą būtų užsakiusi Ūkio ministerija ir pati pardavusi likusias laisvas vietas lėktuve.

„Tai nebuvo labai elegantiški sprendimai, bet ministras neatsako. Nėra pagrindo manyti, kad supainioti interesai“, – sakė jis.

Darbo partijos (leiboristų) atstovas Mečislovas Zaščiurinskas teigė, jog prieš kelionę Ūkio ministerija gavo bendrovės „Arvi“ pasiūlymą raštu, kuriame be kita ko rašoma, jog „esant reikalui bendrovė gali pasiūlyti kelionę neatlygintinai“.

B. Vėsaitė sakė žinanti šio rašto turinį ir dėl jo kreipusis į Ūkio ministerijos teisininkus. „Klausiau, ar nebus pažeisti viešieji ir privatūs interesai. Jie man pasakė, kad jeigu galima susimokėti už bilietus, problemų nebus“, – parlamentarams aiškino socialdemokratė.

Skandalą dar labiau pakurstė žinia, kad B.Vėsaitė su verslininkais į Kazachstaną išvyko tuo metu, kai „Arvi“ derėjosi su Ūkio ministerija dėl Marijampolės laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo sutarties. Tai Trečiadienį buvo priminta B. Vėsaitei.

„Net nepavadinčiau to konkursu, nes neatsirado nei vienas operatorius, kurtis eitų į Marijampolę. Noriu pasakyti, kad nesu darbo grupės, kurią sudarė dar konservatorių Vyriausybė, narė, ir sprendimas iki šiol nėra priimtas. LEZ skirtos Europos Sąjungos paramos yra likę tik likučiai, jie yra labai maži, sudaro tik ketvirtadalį to, ko reikia Marijampolės LEZ“, – aiškino ji.

B. Vėsaitė tikino, kad skrydžio metu jokių pokalbių su verslininkais dėl Marijampolės LEZ nebuvo.

„Skrendant reisiniu lėktuvu tai galima būtų daug slapčiau padaryti. Sėdėjome trise: „Arvi“ vadovas, savivaldybės administracijos direktorius Valdas Klimantavičius ir aš. Ministras yra labai užsiėmęs žmogus, todėl rengiausi tarpvalstybiniam susitikimui, net laisvo pokalbio nebuvo kada palaikyti. O erdvė tokia atvira, tai kokios derybos?“, – sakė ji.

B.Vėsaitė su dviem patarėjomis bendrovės „Arvi“ užsakytu aštuonviečiu verslo klasės lėktuvu skrido į verslo forumą Kazachstano sostinėje Astanoje. Visų trijų bendra skrydžio kaina pirmyn ir atgal siekė 8100 litų, arba 2700 litų vienam asmeniui. Tačiau civilinės aviacijos specialistų duomenimis, užsakomasis skrydis verslo klasės lėktuvu į Astaną ir atgal gali kainuoti apie 100 tūkst. litų, vienam keleiviui kelionė gali kainuoti apie 13 tūkst. litų.

Prašė VTEK narių pasiaiškinti

Trečiadienį į Seimo EPK posėdį pakviesti VTEK nariai turėjo paaiškinti parlamentarams, kodėl nutraukė tyrimą dėl B. Vėsaitės.

„Tvarkos ir teisingumo“ atstovas Petras Gražulis pareiškė, kad jam susidaro įspūdis, kad VTEK esą dėl politinių motyvų pasirenka kurio asmens interesus tikrti, o kurio ne.

Laikinai VTEK vadovaujanti Gražina Imbrasienė jam paaiškino, kad VTEK narius skiria Seimas, todėl ji ir nesvarsto Seimo narių elgesio. „Pagal įstatymą, Seimo EPK svarsto Seimo narių etiką“, – pridūrė ji.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...