captcha

Jūsų klausimas priimtas

Paaiškino, kurios valandos paroje yra būtiniausios miegui

Didžiausias organizmą atstatančių ir gydančių hormonų, ypač melatonino, ir kitų junginių kiekis yra išskiriamas tarp 22 val. vakaro ir 2 val. nakties. Taip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako gydytojas Alvydas Unikauskas. „Žinoma, kad žmonės, kurie miegoti nueina paryčiais, anksčiau ar vėliau sulaukia didelių [sveikatos] problemų“, – teigia gydytojas.
Kinga Cichewicz/Unsplash nuotr.
Kinga Cichewicz/Unsplash nuotr.

„Ne kartą esame darę laidas apie nemigą, bet, pasirodo, ši problema Lietuvoje yra tokio masto, kad apie ją reikia kalbėti dar ir dar kartą. Jūsų laiškų ir skambučių srautas yra to įrodymas“, – pastebi gydytojas A. Unikauskas.

Nemiga gali sukelti labai rimtų sveikatos problemų. Miego trūkumas gali prisidėti prie cukrinio diabeto, vėžio, depresijos, atminties praradimo ir širdies ligų atsiradimo.

„Nugalėję nemigą turėsite normalų svorį, gerą savijautą, gražią išvaizdą, gerą darbo našumą ir sėkmingus santykius. Pagrindinė visų daroma klaida yra tai, kad miegas suprantamas kaip savaiminis dalykas, tačiau, norint, kad jis būtų kokybiškas, reikia sąmoningai pasiruošti“, – kalba A. Unikauskas.

Pirmas patarimas – pastatykite darbo stalą kuo arčiau lango. Natūrali šviesa, o ypač saulės šviesa, kurią gaunate per dieną, turi didelės įtakos jūsų biologiniam laikrodžiui, padedančiam kontroliuoti daugybę procesų organizme. Saulės signalus gavęs pagumburis pažadina visas organizmo sistemas, skatina jūsų kūną gaminti optimalų dienos hormonų ir cheminių medžiagų kiekį, įskaitant ir serotoniną bei kortizolį.

„Sakysite, kuo čia dėta miego kokybė? Pasirodo, saulės šviesos kiekis tiesiogiai susijęs su miego kokybės hormono melatonino išsiskyrimu. Gaunantys daugiau saulės šviesos dieną, geriau ir ilgiau miega naktį“, – pasakoja A. Unikauskas.

Tiems, kuriuos kankina nemiga, gydytojas papasakojo, kada reikėtų nueiti miegoti ir kada keltis.

Didžiausias organizmą atstatančių ir gydančių hormonų, ypač melatonino, ir kitų junginių kiekis yra išskiriamas tarp 22 val. vakaro ir 2 val. nakties.

„Žinoma, kad žmonės, kurie miegoti nueina paryčiais, anksčiau ar vėliau sulaukia didelių [sveikatos] problemų. Melatoninas – tai hormonas, kuris didžia dalim padeda mūsų organizmui atsistatyti per naktį“, – pasakoja A. Unikauskas.

Anot gydytojo, žiemą geriausias laikas užmigti yra tarp 21–22 val., vasarą – 21–23 val. Tačiau jeigu tuo metu užsiimsite kokia nors veikla, rizikuojate gauti naują būdravimo bangą.

„Šiai bangai atėjus, po jos užmigti bus tikrai sunku, o kai užmigsite, miegas bus nekokybiškas, taip pat išsiskirs nepakankamai organizmui reikalingų medžiagų. Miego kokybę galite pagerinti tiesiog eidami miegoti tinkamomis valandomis“, – sako A. Unikauskas.

Daugiau apie kokybišką miegą – vaizdo įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...