captcha

Jūsų klausimas priimtas

Gydytojas pataria, kaip išlikti energingam darbe

Neprarasti energijos ir budrumo darbe gali padėti keli paprasti pratimai. LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ gydytojas Alvydas Unikauskas teigia, kad jėgas taip pat sugrąžins trumpas pasivaikščiojimas ar eterinio aliejaus kvapas. Tačiau savijauta priklauso ir nuo to, ar teisingai pastatytas kompiuteris ir ar ergonomiškai įrengta darbo vieta.
C. Lavery/Unsplash nuotr.
C. Lavery/Unsplash nuotr.

„Šiais laikais sakoma, kad ilgas sėdėjimas – žalingas tarsi rūkymas. Kai sėdite, organizme sulėtėja visi procesai, tarp jų ir kraujotakos bei limfotakos. Daugelis apykaitos procesų, vykstančių tarp ląstelių, taip pat sulėtėja“, – atkreipia dėmesį A. Unikauskas.

Anot gydytojo, stovėti yra kur kas geriau nei sėdėti, nors dar geriau – judėti, tačiau darbe ne visada tai pavyksta. A. Unikauskas pataria suplanuoti darbo vietą taip, kad ji leistų kuo daugiau aktyviai judėti.

„Įsigykite stalą, kurio aukštį galėtumėte reguliuoti, arba keiskite monitoriaus aukštį. Kas valandą prasitampykite, pasirąžykite, pasukiokite galvą. Naudingas pratimas: iškvėpkite ir įtempkite pilvo raumenis, pajauskite, kaip įsitempia presas“, – lengvai atliekamus pratimus įvardija A. Unikauskas.

Dažnai keliamas klausimas – kokiame aukštyje turi būti darbinio kompiuterio monitorius, kad sėdint ir dirbant galvos padėtis būtų taisyklinga.

„Sveika galvos padėtis turėtų atrodyti taip: įsivaizduokite, kad kažkas jus traukia už viršugalvio aukštyn ir tuo pat metu smakrą labai nedaug leiskite prie savęs. Taip švelniai pratempiami kaklo raumenys, taip pat nežalojate kaklo slankstelių, neleidžiate raumenims susitraukti bei įsitempti. Didelė tikimybė, kad taip išvengsite ir galvos skausmo“, – pasakoja A. Unikauskas.

Gydytojas taip pat pataria darbe nenaudoti kvapiklių ar kvapą gerinančių priemonių. Geriau įsileisti saulės ir atsidaryti langus.

Anot A. Unikausko, jei darbe daug sėdite, būtų idealu, kad kas valandą 10 minučių skirtumėte pasivaikščiojimui. Minimalus kiekis, kiek reikėtų pajudėti ar pastovėti kas valandą, – 2 minutės.

„Jei ilgą laiką sėdite ir atsistojate, per 90 sekundžių organizme įvyksta didžiuliai teigiami pakitimai“, – atkreipia dėmesį A. Unikauskas.

Dar vienas gydytojo patarimas: jeigu darbe sunku sukaupti dėmesį, trūksta energijos, pabandykite ant vatos tamponėlio užlašinti eterinio aliejaus, labai tiktų kedro medžio aliejus, pipirmėčių ar jų mišinys. Lašeliu aliejaus patepkite smilkinių ar kaklo sritį.

Daugiau apie tai, kaip išlikti aktyviam ir dėmesingam darbe, – vaizdo įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...