captcha

Jūsų klausimas priimtas

SAM: vaistininkai kartais be reikalo prašo receptų nereceptiniams vaistams

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT), nagrinėjanti žmonių skundus dėl receptinių bei nereceptinių vaistų pardavimų, pastebėjo, kad pasitaiko nemažai tokių žmonių skundų, kai vaistininkai jiems nepardavė nereceptinių vaistų, nors privalėjo tai padaryti, rašoma SAM pranešime spaudai.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Panašu, kad prasidėjus šaltajam metų periodui ir padaugėjus pacientų kai kurie vaistininkai patys susipainiojo, kurie vaistai yra receptiniai, o kurie nereceptiniai. Suklaidinti žmonės rašo SAM ir klausia, nuo kada reikia recepto vaistams, kurie iš tiesų niekada nebuvo receptiniai. Suprantame, kad vaistininkai šiuo metu susiduria su padidėjusiu darbo krūviu, tačiau klaidos darbe gali brangiai kainuoti pacientams. Tad raginame vaistininkus būti atidesniais“, – sako sveikatos apsaugos viceministrė Kristina Garuolienė.

Pasak jos, SAM paskutinėmis dienomis gauna pacientų nusiskundimų dėl to, kad vaistinės neparduoda nereceptinių vaistų, tokių kaip nosies lašai, skirti nosies gleivinės paburkimui mažinti, ibuprofeno tabletės, paracetamolio tabletės ir kt. žmonėms įprastų nereceptinių vaistų.

„Atkreipiame dėmesį, kad nereceptiniai vaistai visada buvo parduodami be recepto ir toliau bus parduodami būtent taip. Suprantama, kad ir vaistininkai gali apsirikti, tad pacientai taip pat turėtų būti atidesni ir patys pasitikrinti, ar jų vartojamas vaistas tikrai yra nereceptinis“, – primena viceministrė K. Garuolienė.

VVKT teigimu, būtent gamintojai rekomenduoja, ar vaistas bus receptinis, ar ne, o galutinis sprendimas priimamas registracijos metu. Tokie sprendimai yra priimami ne atsitiktinai, o rūpinantis žmonių sveikata, saugant juos nuo perdozavimo, netinkamo vaistų vartojimo ir galimų neigiamų pasekmių.

„Be to, dauguma receptinių vaistų turi ir nereceptinius analogus, tik mažesnėse pakuotėse ir su mažesniu veikliosios medžiagos kiekiu. Farmacijos specialistas, atsižvelgdamas į paciento nusiskundimus, turi parinkti pacientui reikiamą nereceptinį vaistą, paaiškinti, kaip jį vartoti, taip pat, jei reikia, nukreipti žmogų pas gydytoją. Jei farmacijos specialistas nepagrįstai atsisako parduoti pacientui parduoti vaistus, nesuteikia prašomos informacijos, siūlome kreiptis į VVKT nemokamu telefonu 8 800 735 68“, – sako VVKT vadovas G. Barcys.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...