captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD spindėjo reklamos legendos

Buvęs „Apple“ kūrybos vadovas Kenas Segallas, komunikacijos strategijų ekspertė Claire Miller, kurios tinklui priklausanti agentūra „McCann“ laimėjo 18 „Kanų liūtų“, stereotipus reklamoje laužantys Anselmo Ramosas ir Dave`as Trottas – keli veidai, kuriuos antradienį buvo galima pamatyti Nacionaliniame operos ir baleto teatre vykusioje BOLD konferencijoje.
Kenas Segallas, BNS nuotr.
Kenas Segallas, BNS nuotr.

Kai į sceną įžengia K. Segallas, buvęs „Apple“ kūrybos vadovas, gali tikėtis dar vieno jo pasakojimo apie tuos 12 metų darbo kartu su Steve`u Jobsu. Antradienį Vilniuje vykusioje kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD K. Segallas kalbėjo apie tai, kaip paprastumas „Apple“ kompaniją pavertė viena vertingiausių bendrovių pasaulyje su išsiskiriančiais produktais. Tačiau kelias iki tol nebuvo lengvas.

Kam reikia daug produktų?

Nacionaliniame operos ir baleto teatre buvęs „Apple“ kūrybos vadovas, prisipažino per tuos 12 metų susimušęs su S. Jobsu du kartus.

Paprastumas – tai, kuo išsiskyrė „Apple“, kurdamas savo prekinį ženklą ir produktų pavadinimus. Lyginant su kitų kompanijų analogiškais produktais, „Apple“ produktams negalima prikišti sunkiai įsimenamų pavadinimų. Beje, dėl to S. Jobsas mėgdavo pašiepti ir net aštriai kritikuoti savo konkurentus.

Taigi pasirinkimas turi ir tamsią pusę, ypač kai reikia išsirinkti iš daug variantų. Ieškote nešiojamo kompiuterio? „Dell“ siūlo 26 variantus, HP – 41, „Apple“ – 3.

„Nors „Apple“ apyvarta yra didesnė nei tų dviejų konkurentų kartu sudėjus“, – pastebėjo K.Segallas.

HP, jo nuomone, pasirinko kitą strategiją, kurdama produktų pavadinimus, neturinčius tarpusavyje jokio ryšio: „Asus“ produktų pavadinimai dar sunkiau įsimenami, kartais sudaryti iš skaičių. „Niekas nesako – oj, man nepatinka „Asus ROG G752VM. „Apple“ užteko „MacBook Air“, „MacBook“ ir „MacBook Pro“.

Kai 1997 metais S.Jobsas po dvejų metų pertraukos sugrįžo į „Apple“, ši gamino 20 skirtingų produktų. Jų buvo per daug, jų pasirinkimas buvo pernelyg sudėtingas. S. Jobsas nusprendė atsisakyti beveik visos produktų linijos. Jis nusprendė, kad „Apple“ gamins tik 4 dalykus: kompiuterį namams ir kompiuterį darbui (Pro versiją) – ir nešiojamąjį, ir stacionarų.

„S. Jobsas mėgdavo sakyti – tobulumą pasiekiame ne tada, kai nelieka ką pridurti, bet kai nelieka ką atimti. Nekurkite pernelyg daug produktų, nepameskite savo krypties“, – kreipėsi į Nacionaliniame operos ir baleto teatre susirinkusius reklamos kūrėjus.

Beje, jis konferencijos dalyviams pasakojo, kad „iPhone“ vardo variantų buvo keli, pavyzdžiui, „Mobi“, „iTalk“, „TriPod“, „TelePod“ ir galiausiai „iPad“.

„Žmonėms patinka paprastumas. S. Jobsas visuomet jautė, kad mūsų darbas yra paskatinti žmones mylėti „Apple“. Būtent mylėti, jis apie tai daug kalbėdavo“, – pasakojo buvęs kompanijos kūrybos vadovas.

Kūrybiškumas skaitmeniniame amžiuje

Vėliau į sceną lipo Claire Miller, komunikacijos strategijų ekspertė, kurios tinklui priklausanti agentūra „McCann“ sukūrė svarbiausią šių metų kampaniją „Fearless Girl“ ir laimėjo 18 „Kanų liūtų“.

Viešnia pateikė pavyzdžių, kaip skaitmenizacija keičia mūsų gyvenimą ir suteikia naujų potyrių.

Claire Miller, BNS nuotr.

Pavyzdžiui, gatve riedantis mokyklinis autobusas, kurio viduje mokiniai dairosi pro langus. Bet jie mato ne daug kartų matytą vaizdą, o pasijunta tarsi ekskursijoje po Marsą. Arba savotiški tapetai vaiko kambaryje su išklijuotais personažais – nuskenavus vaiko pasirinktąjį, planšetėje jie gimsta pasakoje, vaikui tereikia tik išsirinkti vakaro herojų. „L'Oreal“ siūlo programėlę, kuri pasiūlo moteriai makiažą – telieka tik nuskenuoti veidą.

Istorijos iš „Burger King“

Liepsnojantys „Burger King“ restoranai, stereotipus apie homoseksualumą laužantis „Proud Whopper“, vyrų spenelius išlaisvinantis „Man Boobs for Boobs“ ar moterų grožio sampratą keičiantis „Real Beauty Sketches“. Reklamos agentūros „DAVID“ įkūrėjas ir kūrybos vadovo Anselmo Ramosas BOLD kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje galvą nulenkė beprotiškoms idėjoms. Ir siūlė jomis užsikrėsti visus Lietuvos reklamos agentūrų kūrėjus.

46-erių brazilas yra vienas labiausiai pripažintų žmonių reklamos pasaulyje. Kad A. Ramosas nebijo drąsių, standartus laužiančių sprendimų, įrodė „Burger King“ 2014 metais sukurta socialinė kampanija „Proud Whopper“, San Fransisko užkandinėse pasiūliusi LGBT vėliavos spalvų popieriuje suvyniotų mėsainių. Žinutę „Viduje mes visi vienodi“ siūlanti kampanija laimėjo net 13 apdovanojimų „Kanų liūtuose“ ir tapo vienu ryškiausių simbolių už lygybę.

Ar tam ryžtųsi Lietuvos reklamos kūrėjai?

Kaip pergudrauti konkurentą

Į BOLD konferenciją atvykęs reklamos legenda Dave`asTrottas mokė, kaip pergudrauti savo konkurentą

D. Trotto nuomone, kūrybos žmonės neturi būti nei racionalūs, nei atsakingi. Priešingai – jie privalo būti maištininkai, laužantys nusistovėjusias taisykles.

„Kodėl šiais laikais nieko nebesuima už reklamą?“ – retoriškai svarstė jis ir prisiminė savo paties kurtą kampaniją, skatinančią panaikinti besivystančio pasaulio skolas.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...