captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pirkėjo teisės: teisininkas patarė, kaip elgtis įsigijus nekokybišką prekę

Ką daryti, įsigijus nekokybišką prekę? Toli gražu ne kiekvienas pirkėjas žino, kokias jo teises numato įstatymas, ir taip galimai nukenčia. Ekspertai pabrėžia, kad pagrindinė pirkėjo teisė yra elementari – patikrinti perkamą daiktą.  
Kai Oberhauser/Unsplash.com nuotr.
Kai Oberhauser/Unsplash.com nuotr.

Vilniaus universiteto Teisės fakulteto lektorius, advokatas Paulius Miliauskas pataria, kad svarbiausia prieš priimant perkamą daiktą ar prieš sumokant pinigus yra patikrinti prekę, o jei dėl žinių trūkumo (pavyzdžiui, perkant automobilį) to žmogus pats padaryti negali, patartina kreiptis į specialistą.

Teisininkas pažymi, kad tuo atveju, jei pardavėjas parodo trūkumus, pirkėjas vėliau negali reikšti pretenzijų, esą prekė turi defektų. Be to, kai kuriais atvejais pardavėjas netgi neprivalo parodyti trūkumo.

„Net jei pirkėjas specifiškai ir nenurodo, koks yra trūkumas, bet tai buvo taip akivaizdu, pavyzdžiui, buvo sulenktos vairuotojo durelės taip, kad jos neatsidarė, ir pirkėjas turėjo lipti per keleivio dureles, tai, pardavėjui to nepasakius, tai akivaizdu, kad tai yra trūkumas“, – sako P. Miliauskas.

Anot teisininko, jei daiktas nekokybiškas, pirkėjas gali reikalauti, kad būtų sumažinta kaina. Taip pat galima reikalauti, kad būti pašalinti trūkumai, tam tikrais atvejais galima prašyti daiktą pakeisti tokiu pačiu nauju (jei daiktas nėra vienetinis). Paskutinis variantas, jei kitais būdais problema neišsprendžiama – paprašyti nutraukti sutartį.

Daugiau apie tai – įraše. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close