captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus savivaldybė tikina pasiruošusi rugsėjo iššūkiams gatvėse

Rugsėjo mėnesio iššūkiams, kai į gatves išvažiuoja iki 30–60 proc. daugiau automobilių nei vasarą, Vilnius pradėjo ruoštis dar vasaros pradžioje, skelbia Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai.
S. Žiūros nuotr.
S. Žiūros nuotr.

Kad gatvėse būtų kuo mažiau spūsčių, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis dienomis ir piko metu laikinai sustabdomi visi pagrindinių gatvių remonto darbai dienos metu miesto centre ir intensyvaus eismo gatvėse, kad kelio darbai netrukdytų vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas.

„Rugsėjį į sostinę po atostogų sugrįžta vilniečiai, moksleiviai ir studentai, atvyksta nauji gyventojai bei į gatves suplūsta tūkstančiai transporto priemonių, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse normalizuojasi, vairuotojai, keleiviai susiplanuoja važiavimo maršrutus. 

Šįmet įdiegėme kaip niekad daug priemonių, kurie eismo srautus rugsėjį turėtų gerokai sumažinti – tai pokyčiai pagrindinėse miesto sankryžose ir perėjose, atidarytas aplinkkelis, sureguliuoti šviesoforai; didesnis dėmesys viešajam transportui“, – pranešime spaudai cituojamas Tomas Kamaitis, sostinės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Šįmet suremontuota jau 35 kilometrai miesto gatvių, o iki šaltojo sezono pradžios suplanuota atnaujinti dar apie 20 km. Kaip ir planuota, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis kelių remonto darbai Vilniuje bus vykdomi tik naktimis ir ne piko metu šalutinėse miesto gatvėse. Gatvių remonto darbai dienomis bus tęsiami tik nusistovėjus rugsėjo mėnesio automobilių srautams.

Pastebimos įtakos turi srautų sumažėjimui ir Vakarinis aplinkkelis – atidarius jį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka bus pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių savo kelionėms rinksis Vakarinį aplinkkelį. Taip pat jį renkasi tranzitinis transportas – sunkiasvorės transporto priemonės ir kt. 

Šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje. 

Sostinės savivaldybei vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus, atkreipiamas dėmesys ne tik į transporto srautų pralaidumą, bet ir eismo dalyvių saugumą. Dėl šios priežasties įrengtos naujos Kalvarijų – J. Treinio g., P. Lukšio – J. Kubiliaus g., Pilaitės – Sidaronių g., ir Kareivių g. sankryžos, rekonstruojamos Savanorių pr. – Sausupio g., Vydūno – Karaliaučiaus g. ir Molėtų pl. – Kairiūkščio g. sankryžos, vairuotojų patogumui įrenginėjama nauja Santaros g. jungtis, pėsčiųjų saugumui įrenginėjamos šviesoforais reguliuojamos perėjos Santariškių g., Kalvarijų g. bei Žirmūnų g.

Beje, šiais metais prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo–išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greit ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius. Šiuo metu tokių trumpų sustojimo vietų įrengta net 197.

Taip pat, kaip rašoma pranešime, Vilniuje didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas, įrengiami nauji dviračių takai. Atnaujinamas ir geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – jis skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. 

Be to, vairuotojų informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse.

Sostinės savivaldybės tikslas – kad kuo daugiau vilniečių mieste naudotųsi viešuoju transportu, todėl dar liepos pabaigoje Vilniuje pradėjo veikti „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje.

Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m atkarpa. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai tą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o ir centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...