captcha

Jūsų klausimas priimtas

Geležinkelininkai organizuoja ekskursijas į Kauno tunelį

Geležinkelininkai visuomenei atveria dar nematytas erdves. Kitą savaitę iki šiol nepažintuose objektuose planuojamos ekskursijos. Viena pirmųjų pristatomų įdomybių – Kauno geležinkelio tunelis.
„Tiltra Group“ nuotr.
„Tiltra Group“ nuotr.

Vieną įdomiausių Lietuvoje strateginių objektų – prieš daugiau nei 150 metų pastatytą Kauno geležinkelio tunelį – apžiūri kviestiniai svečiai. Kitą savaitę jame bus organizuojamos ekskursijos visuomenei. Po Aukštųjų Šančių gyvenamuoju rajonu nutiesto tunelio ilgis – beveik 1300 metrų, aukštis – kone 6,5, o plotis – kiek daugiau nei 8 m.

„Didžiausias tunelio išskirtinumas yra natūrali ventiliacija. Vis tuneliai Europoje turi dirbtinas ventiliacijas, kurios pašalina teršalus iš tunelio, o šis tunelis turi natūralią ventiliaciją dėl Lietuvoje vyraujančių vėjų. Vėjo pagalba teršalai pašalinami iš tunelio“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ filialo Kauno kelio statinių ūkio viršininkas Paulius Sabas.

1944 metais atsitraukdama vokiečių kariuomenė į tunelį įvarė 7 trotilo prikrautus vagonus ir jį susprogdino. Po sprogimo statinys tapo neatsparus vandeniui, pradėjo deformuotis. Vėliau būta ir avarijų.

„1963 m. lapkričio 24 d. susidūrė du traukiniai. Nedidelė žala ten buvo, likviduota pati avarija. Didelės žalos tuneliui nebuvo padaryta“, – pasakojo „Lietuvos geležinkelių“ filialo Kauno kelio statinių meistrijos vyresnysis tiltų meistras Arūnas Merkevičius.

Po traukinių avarijos, nuo 1976-ųjų, dėl saugumo, vietoje dviejų, palikti vieni bėgiai.

Kitą savaitę geležinkelininkai visuomenei atvers dar nematytų erdvių ne tik Kaune, bet ir Vilniuje, Marijampolėje, Šiauliuose, Kybartuose.

„Visuomenė taip pat galės aplankyt kitus mūsų unikalius objektus, tokius kaip valdymo centrą, stotis, visokias slėptuves, kurios buvo statomos apsaugoti darbuotojus, kad ekstremaliu atveju būtų galima iš jų valdyti visą eismą“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Vos paskelbus apie planuojamas ekskursijas, pavyzdžiui, į Kauno geležinkelio tunelį, visos vietos rezervuotos per kelias valandas. Sulaukę tokio susidomėjimo geležinkelininkai ateityje žada surengti daugiau panašių ekskursijų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...