captcha

Jūsų klausimas priimtas

Šiaulių valdžia atsargiai žiūri į oro uosto plėtrą

NATO pajėgų bazei bei krovinių pervežimui naudojamo Šiaulių oro uosto vadovams svarstant apie jo infrastruktūros atnaujinimą, miesto valdžia sako didelėms investicijoms neturinti lėšų. Tačiau neatmetama, kad sklypų oro uoste išsinuomoję investuotojai privers miestą kiek investuoti į oro uosto rekonstrukciją.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Šiaulių savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis sako, kad šiuo metu vyksta antrasis keturių sklypų Šiaulių oro uoste nuomos aukcionas. Rugpjūčio 14 dieną paaiškės, kurie investuotojai norėtų čia veikti.

„Scenarijus būtų toks – jeigu mes matome, kad (investuotojo – BNS) projektas yra gyvybingas, jo yra greita grąža ir geras atsiperkamumas, tai taryba tada spręstų, ar toks projektas yra reikalingas, paremiant vieną konkrečią įmonę“, – BNS kalbėjo A. Bartulis.

Anot jo, savivaldybė neturi pakankamai finansinių išteklių, kad galėtų imtis didelės Šiaulių oro uosto rekonstrukcijos, o nedaug prisidėti galėtų, jei to reikėtų investuotojams. Vis dėlto savivaldybė pirmiausia sieks išsiaiškinti, ar jų projektai bus naudingi miestui.

Liepos pabaigoje baigėsi pirmasis 6,3 hektaro ploto 4-ių Šiaulių oro uosto sklypų nuomos aukcionas, dvi paraiškos neatitiko sąlygų, todėl buvo paskelbtas antrasis aukcionas. Šiaulių savivaldybė oro uoste valdo maždaug 26 hektarus žemės ir kai kuriuos riedėjimo takus. A. Bartulis pridūrė, kad jeigu antrajame aukcione nepavyktų pritraukti investuotojų, būtų skelbiamas trečias aukcionas.

Šiaulių oro uosto direktorius Andrius Daujotas sako, kad savivaldybė turėtų greitai apsispręsti dėl investicijų į oro uosto infrastruktūrą – viena galimybių būtų naujo perono statybos. A. Bartulis mano, kad šią idėją reikėtų svarstyti.

„Leidžiant sau ironizuoti, aš negaliu uždrausti oro uosto direktoriui garsiai pasvajoti. Jei kalbėtume rimtai, čia yra viena iš jo iniciatyvų, nes iki šiol buvo diskusijos dėl dviejų projektų – tai yra riedėjimo takų rekonstrukcija, kas tiktų vienam iš investuotojų. Apie tą projektą buvo kalbama, bet nebuvo pateikta jokių skaičių (...) Antras projektas – šiaurinis peronas. Direktorius yra kalbėjęs, kad pilna jo rekonstrukcija kainuotų apie 15 mln. eurų. Tai ne mūsų, o kariškių turtas, bet tai leistų suaktyvinti visą komercinę oro uosto dalį. Ši trečia idėja (oro uosto direktoriaus pasiūlymas – BNS) – ją reikia detalizuoti“, – kalbėjo A. Bartulis.

A. Daujoto teigimu, oro uosto plėtrą stabdo prastos būklės lėktuvų peronas. Jo skaičiavimais, naujam peronui pastatyti reikėtų apie 5 mln. eurų.

„Šitoje vietoje investicijos yra galimos ir ši vieta yra patraukli, kadangi tai yra tarptautinis oro uostas, tai yra strateginė įmonė, tai yra Lietuvos viduryje – Ryga, Vilnius, Kaunas – viskas yra aplinkui, visiems jis yra patrauklus, tiesiog trūksta infrastruktūros“, – Lietuvos radijui kalbėjo A. Daujotas.

„Mes šiuo metu naudojamės šiauriniu peronu, tai yra kariškių peronas, į kurį priiminėjame orlaivius, tačiau jo kokybė yra pakankamai prasta“, – pridūrė A. Daujotas.

Vienintelis Lietuvoje krovininis oro uostas per metus vidutiniškai aptarnauja apie 1,5–2 tūkst. tonų krovinių. Dalis Šiaulių oro uosto priklauso Lietuvos kariuomenei ir čia yra dislokuoti NATO oro policijos misijas vykdantys naikintuvai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...