captcha

Jūsų klausimas priimtas

STT įtaria, kad skubos tvarka siūlytas įstatymas naudingas P. Gražulio dukrai

Skubos tvarka Seime siūlyta priimti įstatymo pataisa, kuria ištisinę kelio juostą kertančių automobilių vairuotojams rekomenduojama ne visuomet skirti vairuotojo pažymėjimo atėmimą, gali būti asmeniškai suinteresuotas Seimo narys Petras Gražulis ir jo dukra. Tokią versiją iškėlė Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Paaiškėjo, kad Administracinių nusižengimų kodeksą (ANK) Seimo narių grupė užregistravo praėjus dvylikai dienų po įvykio, kai P. Gražulio dukra Marija Šalaševičienė pažeidė kelių eismo ženklą „Lenkti draudžiama“ ir kirto horizontaliojo žymėjimo siaurą ištisinę liniją, išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir lenkė priekyje važiuojančius automobilius.

P. Gražulio dukros pažeidimas buvo padarytas gegužės 11 d., o įstatymo pataisa Seime užregistruota gegužės 23 d. Ją siūlyta priimti skubos tvarka.

Pažeidimą užfiksavę policijos pareigūnai politiko dukrai surašė pažeidimo protokolą – jeigu ši būtų sutikusi su pažeidimu, jai būtų reikėję sumokėti pusę baudos bei būtų atimta teisė vairuoti transporto priemones trims mėnesiams. Tačiau moteris nesutiko, todėl birželio 12 d. buvo priimtas nutarimas skirti administracinę nuobaudą – atėmimas vairuoti trims mėnesiams ir nurodymas sumokėti 170 eurų baudą.

STT pareigūnai mano, kad P. Gražulio dukra atsisakė sumokėti pusę baudos tikėdamasi, kad bus pakeistas jai nenaudingas teisinis reguliavimas ir vėliau, įsigaliojus skubos tvarka priimtoms įstatymo pataisoms, bus panaikintas specialios teisės vairuoti transporto priemones atėmimas.

Apie tai, kad įstatymo pataisa yra suinteresuotas skandalingasis Seimo narys P. Gražulis, STT direktorius Saulius Urbanavičius pranešė Seimui.

„Projektas teikiamas ir siūlomas priimti skubos tvarka yra naudingas vienam konkrečiam asmeniui, kuriam paskirta administracinė nuobauda – specialiosios teisė vairuoti transporto priemones atėmimas trims mėnesiams, o tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu, – teigia S. Urbanavičius. – Priėmus įstatymo projektą skubos tvarka jis įsigalios nuo jo pasirašymo, todėl M. Šalaševičienei apskundus priimtą nutarimą, skundą nagrinėjantis teismas turės taikyti priimto projektu sušvelnintas nuostatas ir panaikinti specialios teisės vairuoti transporto priemones atėmimą.“

Anot STT vadovo, P. Gražulis, pasirašydamas pirminį įstatymo projektą ir jį registruodamas Seime, galėjo nesilaikyti Valstybės politikų elgesio kodekso nuostatų.

STT pasiūlė įstatymo projektą svarstyti bendra tvarka. Seimas taip ir padarė – klausimo svarstymas buvo perkeltas į rudens sesiją.

Be to, STT pareigūnai siūlė atsižvelgti į Lietuvos kelių policijos nuomonę – pareigūnai nepritaria projektui, kuriuo siekiama sušvelninti administracinę atsakomybę ir panaikinti privalomą teisės vairuoti transporto priemones atėmimą.

Anot policijos, administracinio poveikio priemonė – asmeniui suteiktos specialiosios teisės atėmimas yra viena efektyviausių priemonių, suteikianti galimybę atgrasyti nuo pavojingų nusižengimų darymo, ir kuri vienodai įtakoja asmenis, nepriklausomai nuo jų turimų pajamų.

„Eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas yra svarbiau negu pavojingus nusižengimus padariusiems asmenims sukelti nepatogumai“, – policijos Seimui pateiktame rašte nurodoma, kad jei manoma, jog už tokius nusižengimus sankcija yra per griežta, galėtų būti svarstoma nustatyti trumpesnį privalomą teisės vairuoti transporto priemones atėmimo terminą (pavyzdžiui, nuo vieno iki šešių mėnesių).

Tuo metu P. Gražulis dievagojasi, kad niekaip nesusijęs su įstatymo pataisa – ją užregistravo kolega Rimas Andrikis iš tos pačios „tvarkiečių“ frakcijos, o šią įstatymo pataisą esą dar prieš kelis mėnesius esą norėjo užregistruoti ir konservatorius Emanuelis Zingeris.

„Tai tėra tik sutapimas, – sakė P. Gražulis, paklaustas, kodėl įstatymo pataisa atsirado tik tada, kai KET pažeidė jo dukra. – Buvo parodyta iniciatyva, aš po ja pasirašiau, o tą dieną, kai buvo svarstymas, Seime net nebuvau ir nebalsavau. Tai yra STT paistalai ir neturėjimas ką veikti, nežinau, galvoju, ar galima tas jų išvadas skųsti teismui.“

Politikas tikino, kad apie tai, jog yra užregistruota ANK pataisa ir dukra pažeidė KET, buvo informavęs Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkę: „Tai padariau iš karto, kai tik dukra pažeidė KET ir buvo užregistruotas įstatymas. Juk šis įstatymas liečia tūkstančius žmonių – darbo netenka vadybininkai, vairuotojai, iš kurių atimamos teisės, o paskui važiuoja į Ispaniją, Airiją braškių rauti, pomidorų skinti. Manau, kad reikia taisyti kvailus įstatymus, juk nuo jų mūsų žmonės tik kenčia.“

Ir čia pat ilgametis Seimo narys pateikė dar vieną pavyzdį: „Seime tiek yra priimta kvailysčių – įsivaizduokite, važiuoji ir prieš posūkį yra žalia rodyklė, todėl jeigu prieš ją nesustoji, taip pat atima teises. Ar tai ne absurdas?“

P. Gražulis stebėjosi, kad ANK pataisa sudomino STT pareigūnus: „Kas jų prašė Seimui pateikti išvadą? Kada iki šiol dėl ANK numatytų pažeidimų STT yra pateikusi išvadą? Niekada! Čia yra kažkoks kerštas, kažkoks noras kažką parodyti.“

Seimo narys pabrėžė, kad įstatymo pataisa siekiama nuobaudą už padarytą pažeidimą skiriantiems pareigūnams suteikti galimybę nuspręsti, ar privalu skirti vairuotojo pažymėjimo atėmimą, ar ne.

„Tegul pareigūnui paliekama diskrecijos teisė vertinti, – sakė jis. – Juk būna, kad važiuoji paprastu keliu, ypač naktį, žiūri, kad ar kokio žmogaus, ar žvėries nebūtų ant kelio. Ir daugiausiai tą juostą vos neapžergęs važiuoji, jeigu tuščias kelias, saugumo sumetimais.“

DELFI primena, kad nuo sausio 1 d. įsigaliojusiame ANK kodekso 420 str. „Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, KET nustatyto draudimo lenkti ar įvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą pažeidimas“ 1 d. teigiama, kad tai yra „transporto priemonių vairavimas vienu metu ar paeiliui padarant kelis grėsmę eismo saugumui keliančius eismo taisyklių pažeidimus, lenkimas vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti, įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET reikalavimus, vairavimas neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse, pavojingą situaciją sukėlęs (t. y. privertęs kitus eismo dalyvius staigiai keisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitokių veiksmų savo ar kitų žmonių saugumui užtikrinti) KET pažeidimas.

Įstatymo projektu siūloma išbraukti žodžius „įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus“, o vietoj jų įrašyti „tokią pat pavojingą situaciją sukėlęs įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET reikalavimus“.

Šis pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 170 iki 230 Eur ir neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 300 iki 600 Eur. Už šį pažeidimą privaloma skirti teisės vairuoti atėmimą nuo trijų iki šešių mėnesių. Tačiau įstatyme siūloma tai pakeisti – suteikti pareigūnui diskrecijos teisę kiekvienu atveju spręsti klausimą dėl teisės vairuoti transporto priemones atėmimo.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...