captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniuje atsiras nauja gatvė: sujungs vakarinį aplinkkelį ir Ukmergės gatvę Šeškinėje

Prieš Kalėdas Vilniaus vairuotojai labiau nei Kalėdų Senelio laukė vakarinio aplinkkelio atidarymo – tai turėjo išspręsti daugybę jų problemų. Tačiau praėjus pirmajai euforijai tapo aišku, kad viena, nors ir labai patogi, gatvė eismo spūsčių sostinėje neišnaikins. Dabar miestas jau pradeda planuoti dar vieną didelį objektą – gatvę, kuri eis per Pašilaičius, Justiniškes, Fabijoniškes ir Šeškinę.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Po kelių savaičių, liepos 12 d., vilniečiai galės viešame aptarime įvertinti naujos gatvės projektą – Šiaurinės gatvės I etapą. Pastačius šią gatvę bus galima nuo vakarinio aplinkkelio pasiekti Ukmergės gatvę ties Šeškine.

Dubliuos Ozo gatvę

Šiaurinė gatvė dubliuos Ozo gatvę, kurioje iki 2020 metų turėtų, kaip tikimasi, atsirasti naujas didelės traukos objektas – daugiafunkcis centras su stadionu šalia jau esančio „Akropolio“. O Ozo gatvė jau dabar yra pasiekusi savo pralaidumo ribą. Todėl dar viena vakarų ir rytų jungtis Vilniuje, leisianti išskirstyti transporto srautus, būtina.

Ši gatvė planuota jau seniai, net gyvenamieji rajonai pastatyti taip, kad liktų erdvės naujajai gatvei. Kaip rašoma Šiaurinės gatvės statybos projekto I etapo nuo vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės g. projektiniuose pasiūlymuose, „Šiaurinė gatvė, skirtingai nuo jau esamų ar galimų jungčių, visiškai nepažeidžia esamų gyvenamųjų rajonų urbanistinės struktūros, daro mažiausią poveikį gyventojams, nes planuojant šiuos rajonus ši gatvė buvo numatyta senesniuose teritorinio planavimo dokumentuose – specialiuose planuose, kompleksinėje transporto schemoje, generaliniuose planuose“.

Projektiniuose pasiūlymuose numatoma, kad tai bus 6 (3+3) eismo juostų gatvė su 2–5 m pločio skiriamąja juosta ir pirmojo etapo metu bus nutiesta nuo vakarinio aplinkkelio iki jungties su Fabijoniškių g. Prie būsimosios gatvės numatomi šaligatviai, dviračių takai. Kraštinės juostos skiriamos visuomeninio transporto eismui ir dešiniesiems posūkiams.

Bus naujų sankryžų ir viadukų

Atkarpoje nuo vakarinio aplinkkelio iki Justiniškių g. projektuojami įsijungimai į Pušaloto ir Grigalaukio gatves dešiniaisiais posūkiais, šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų ir dviratininkų perėja ties Pušaloto gatve bei nuovaža į greta gatvės esančių daugiaaukščių garažų teritoriją. Šiaurinė ir Justiniškių gatvės susijungs vieno lygio šviesoforais reguliuojama sankryža.

Nuo Justiniškių g. iki Laisvės pr. būsimoje Šiaurinės gatvės atkarpoje projektuojama jungtis su Žemynos gatve, šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų ir dviratininkų perėja ties Žemynos gatve, šviesoforais reguliuojama jungtis su Laisvės pr. bei nuovažos į greta gatvės esančius sklypus. Šiaurinės g. ir Laisvės pr. susijungs dviejų lygių sankryža su viaduku ir nuovažomis.

Paskutinėje atkarpoje tarp Laisvės pr. ir Ukmergės g. projektuojami įsijungimai į Čiobiškio ir J. Baltrušaičio gatves dešiniaisiais posūkiais, šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų ir dviratininkų perėja ties Čiobiškio gatve.

Taip pat planuojama dviejų lygių Šiaurinės ir Ukmergės gatvių sankryža ir viadukas su nuovažomis. Su Fabijoniškių gatve Šiaurinė g. susijungs šviesoforais reguliuojama sankryža. Taip pat ties Ukmergės g. 240 namu bus įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, rekonstruota Fabijoniškių g. atkarpa tarp jungties su Šiaurine g. ir S. Stanevičiaus g., įrengiant šviesoforais reguliuojamą sankryžą.

Luko Balandžio (15min.lt) nuotr. 

Gatvių yra per mažai

Ši būsimoji nauja gatvė – neatskiriama vakarinio aplinkkelio koridoriaus dalis, planuojant ją buvo statomas ir viadukas prie aplinkkelio. Vilniaus miesto bendrajame plane Šiaurinė gatvė yra Vilniaus miesto transporto infrastruktūros karkaso dalis, į kurią taip pat įeina vakarinis aplinkkelis, Oslo, Tūkstantmečio, Žirnių, P. Višinskio, Drujos, Olandų, Žirmūnų gatvės.

„Ilgą laiką pagrindinis gatvių tinklas Vilniuje buvo vystomas miesto pietinėje dalyje – dėl to kentėjo šiaurinės miesto dalies gyventojai. Šiuo metu čia yra mažiausiai išvystytas magistralinių gatvių tinklas, nors miesto urbanistinė plėtra šia užmiesčio kryptimi yra viena iš intensyviausių. Ozo ir Ateities gatvės nesugeba saugiai ir greitai praleisti transporto srautų rytų ir vakarų kryptimi ir nukreipti juos nuo miesto centrinės dalies“, – rašoma projekto aiškinamajame rašte.

Transporto eismo intensyvumas Ozo gatvėje siekia net 3340–4490 transporto priemonių per valandą abiem kryptimis, Ateities gatvėje – iki 3205 automobilių. O ir atstumas tarp šių eismo arterijų gana didelis, tad susidaro problemų ir dėl viešojo transporto judėjimo.

Pratęs iki Žirmūnų

Šio projekto aiškinamojo rašto išvadose teigiama, kad esamas gatvių tinklo tankis yra per mažas, nemažai svarbių transporto jungčių ir gatvių neturi tarpusavio tiesioginių jungčių arba baigiasi akligatviais. Be to, kai kurių svarbių gatvių ir sankryžų apkrovimas yra pasiekęs laidumo ribą, todėl reikia papildomų gatvių transporto srautams perskirstyti.

Kai daug transporto – daug avarijų, gatves piko metu kausto spūstys, eismas juda lėtai, ypač sankryžose. Nenutiesus Šiaurinės gatvės ir vakarinio aplinkkelio efektyvumas kur kas mažesnis, tai daro nedidelę įtaką perskirstant transporto srautus mieste.

Tai tik pirmasis šios gatvės tiesimo etapas. Ateityje ji turėtų būti pratęsta ir kirstų Geležinio Vilko, Kalvarijų gatves bei pasiektų Žirmūnus.

Vilnius planuoja ir daugiau eismo infrastruktūros pokyčių mieste. Ketinama sutvarkyti Žirnių ir Liepkalnio gatvių sankryžą – čia turėtų atsirasti kelių lygių sankryža. Taip pat numatoma pastatyti pėsčiųjų viaduką virš T. Narbuto g., kur esanti perėja yra itin nesaugi.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...