captcha

Jūsų klausimas priimtas

Miego sutrikimai: kas juos lemia ir kaip spręsti

Nemiga – sutrikimas, kamuojantis dažną rūpesčių turintį žmogų. Tačiau, kaip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ teigia gydytojas Alvydas Unikauskas, nemigos priežasčių yra ne viena. Daktaras pateikia šešias nemigos priežastis ir pažeria patarimų, kaip geriau išsimiegoti.
Quin Stevenson/unsplash.com nuotr.
Quin Stevenson/unsplash.com nuotr.

Viena problemų – negalite užmigti tuščiu skrandžiu. Daktaras ragina vengti naktipiečių, bet jie visgi labai norite užkąsti, venkite sūrių ir sočių naktipiečių, nes jie „garantuos“ sutinimą atsibudus. Daktaras rekomenduoja rinktis miegą skatinančius užkandžius: dvi valandas prieš miegą suvalgykite saujelę saulėgrąžų ir porą datulių.

Įtampa ir pervargimas – kiti veiksniai, kurie neleidžia ramiai užmigti. Jei kūnas įsitempęs, protas irgi negalės nurimti. Daktaras siūlo išmokti atpalaiduoti raumenis. Gulėdami lovoje žiūrėkite tai į viršų, tai į apačią nejudindami galvos – tai padės pratempti veido raumenis. Kitas veiksmas – stipriai išsižioti, lyg tartumėte raides „y“ arba „a“. Taip pat gali praversti įvairių grimasų rodymas – tai leis atlaiduoti veido raumenis.

Trečioji priežastis – pabudus naktį sunku užmigti. To priežastis gali būti žalingi įpročiai. Alkoholio vartojimas nulemia dažnesnius naktinius prabudimus. Vietoj vyno taurės rinkitės stiklinę šilto vandens arba šiltos, nestiprios arbatos be kofeino. Veiksmingiausios – apynių spurgų, levandų žiedų, melisų, obuolių žievelių arbatos, kurias reikėtų išgerti likus 2 valandoms iki poilsio.

Ketvirtoji priežastis, kodėl kamuoja nemiga – miegamasis paverstas darbo kambariu. Gydytojas pataria iš lovos išnešti pašalinius daiktus. Prieš miegą rekomenduojama pasikaitinti vonioje, daryti tempimo pratimus, paklausyti ramios muzikos.

Penktoji nemigos priežastis – sėdimas darbas arba per ilgas sėdėjimas, dėl ko atsiranda raumenų įtampa. Daktaras Alvydas Unikauskas – LRT TELEVIZIJOS laidoje siūlo kas valandą daryti 10 minučių aktyvumo pertraukėles – pasivaikščiokite, judėkite, o grįžę prie darbo stalo sėdėdami laikykite pilvo presą įtemptą.  

Šeštoji nemigos priežastis – nepastovus miego grafikas. Sprendimas – eiti kas vakarą miegoti 22–23 valandą, nes tuo metu organizmas išskiria melatonino. Norėdami gerai išsimiegoti, išvėdinkite kambarį.

Daugiau gydytojo patarimų geram miegui – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close