captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dieną be tabako – nemokama pagalbos metantiems rūkyti programa

Gegužės 31 d. minima Pasaulinė diena be tabako. 2017 m. Pasaulinės dienos be tabako tema – „Tabakas – grėsmė plėtrai“. Vienas svarbiausių šių metų kampanijos tikslų – parodyti, kad individualūs asmenys taip pat gali prisidėti prie darnaus pasaulio be tabako vystymosi, nuspręsdami niekada nepradėti vartoti tabako gaminių arba pasiryžti neberūkyti.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Rūkančių vyrų – 5 kartus daugiau nei moterų

Nors pasauliniu mastu rūkymo paplitimas daugelyje šalių mažėja, tabako vartojimas išlieka didelis mažų ir vidutinių pajamų šalyse. Nerimą kelia Europoje didėjantis rūkančių moterų, paauglių ir nepalankiomis socialinėmis sąlygomis gyvenančių asmenų skaičius. Lietuvoje situacija taip pat nepalanki. Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų rizikos grupei, prevencijos priemonių programos duomenimis, rūkymo paplitimas tarp vidutinio amžiaus asmenų Lietuvoje 2009–2015 m. didėjo nuo 20,8 proc. iki 22,6 proc. Be to, rūkančių vyrų skaičius buvo beveik penkis kartus didesnis nei rūkančių moterų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kaip rodo „Alkoholio ir kitų narkotikų tyrimo Europos mokyklose“ duomenys, rūkymas tarp 15–16 m. amžiaus paauglių Lietuvoje išlieka labai didelis. Per paskutinį mėnesį 24 proc. paauglių rūkė (27 proc. berniukų ir 22 proc. mergaičių).

Tarp pašalinių poveikių – ir depresija

Svarbu prisiminti, kad maždaug pusė reguliariai rūkančių asmenų miršta nuo tabako sukeltų ligų ir gyvena apie 10 metų trumpiau, lyginant su niekada nerūkiusiais.

Nikotinas, esantis tabako dūmuose, sukelia stiprią fiziologinę ir psichologinę priklausomybę. Nustojus rūkyti jau po kelių valandų pasireiškia nikotino abstinencijos simptomai – stiprus nekontroliuojamas poreikis užsirūkyti, nerimas, dirglumas ir pyktis, nuovargis, padidėjęs apetitas, susilpnėjusi dėmesio koncentracija, depresija, galvos skausmas, miego sutrikimai ir svaigimas.

Efektyviausi būdai mesti rūkyti

Tačiau yra efektyvių būdų, kurie padeda mesti rūkyti. Medikamentinis priklausomybės nuo tabako gydymas ir specialisto pagalba (individuali ar grupinė elgesio terapija) net 4 kartus padidina šansus sėkmingai neberūkyti.

Šiuo metu žinoma, kad geriausiai rūkymo nutraukimo simptomus sumažina receptinis vaistas vareniklinas arba sudėtinė pakaitinė nikotino terapija, tai yra, kai kartu naudojamas nikotininis pleistras ir trumpo veikimo priemonė – nikotininis purkštukas ir/ar nikotininė kramtomoji guma. Rekomenduojama šiuos medikamentus vartoti ne mažiau nei 12 savaičių.

Moksliniai tyrimai rodo, kad dauguma rūkorių norėtų mesti rūkyti, tačiau mažiau nei 5 proc. bandžiusiųjų pavyksta tai pasiekti valios pastangomis. Net 70 proc. metusių rūkyti atkrinta (vėl pradeda rūkyti) per pirmus trejus metus, todėl dažnai reikalinga pakartotinė gydytojo pagalba bei pakartotinės rūkančio asmens pastangos mesti.

Nemokami užsiėmimai norintiems mesti rūkyti

Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia visus norinčius mesti rūkyti registruotis į nemokamą pagalbos metantiems rūkyti programą. Užsiėmimus grupėje veda priklausomybės nuo tabako gydymo specialistė med. dr. Viktorija Andrejevaitė. Registruokitės į programą el. paštu: viktorija.andrejevaite@gmail.com. Daugiau informacijos: 868294236.

Kviečiame gegužės 31 d. švęsti Pasaulinę dieną be tabako, nepirkti cigarečių ir nerūkyti!

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...