captcha

Jūsų klausimas priimtas

STT įvertino aštuonių valstybės valdomų įmonių teiktą paramą

Nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojus Korupcijos prevencijos įstatymo pakeitimams, STT suteikta teisė atlikti korupcijos rizikos analizę ir valstybės ir savivaldybių valdomose įmonėse, todėl, atsižvelgdama į prioritetines veiklos sritis, STT atliko korupcijos rizikos analizę 8 valstybės valdomų bendrovių paramos teikimo srityje, teigiama pranešime spaudai.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Analizuota: AB Lietuvos pašto, AB „Lietuvos geležinkeliai“, AB „Problematika“, AB „Smiltynės perkėla“, AB „Detonas“, AB Lietuvos radijo ir televizijos centro, AB „Klaipėdos nafta“ ir Lietuvos energijos paramos fondo veikla teikiant paramą pagal Labdaros ir paramos įstatymą.

Atlikę analizę nustatyta, kad nėra patvirtinto norminio pobūdžio teisės akto, kuris reglamentuotų paramos teikimo tvarką valstybinio kapitalo bendrovėse ir įtvirtintų nuostatas bei saugiklius, užkertančius kelią galimam neskaidriam paramos teikimui. Visa atsakomybė už paramos teikimo skaidrumą ir pagrįstumą tenka bendrovių valdytojams (ministerijoms) ir jų renkamiems bendrovių valdymo atstovams.

Dėl nepakankamo teisinio reguliavimo nėra aišku kokią maksimalią paskirstomojo ar grynojo pelno dalį valstybinio kapitalo bendrovė gali skirti paramai einamaisiais metais, kad būtų išlaikyta protinga proporcija tarp paramai skiriamų lėšų ir valstybei sumokamų dividendų dydžio. Taip pat STT kelia klausimą, ar bendrovė gali teikti paramą, jei per kalendorinius metus ji neuždirbo jokio pelno arba patyrė nuostolių, kas ir kokiais kriterijais remdamasis turėtų priimti sprendimą dėl paramos suteikimo bendrovėje ir pan.


STT iliustracija

Atlikta analizė atskleidė, kad:

Kai kurios STT vertintos valstybės valdomos bendrovės iki šiol neturi savo vidinių paramos teikimo tvarkų, o turimos tvarkos antikorupciniu požiūriu yra tobulintinos, kadangi nėra nustatytų arba nepakankamai aiškiai nustatytos teikiamos paramos kryptys ir prioritetai; nenurodoma, kokią pirmenybę suteikia paramos prašymo atitiktis prioritetinėms kryptims; nenustatyti paramos teikimo kriterijai, jų reikšmės ir vertinimas; nenustatyti arba nepakankamai aiškiai nustatyti paramos gavėjai ir veiklos, kuriems parama neskiriama ir pan. Išvardyti teisinio reglamentavimo trūkumai didina korupcijos riziką, nes suteikia bendrovių valdytojams ir jų renkamiems valdymo atstovams per plačius diskrecinius įgaliojimus – skirstyti paramą savo nuožiūra.

Bendrovių vykdoma suteiktos paramos panaudojimo kontrolė yra formali. Jos turėtų viešinti išsamesnę informaciją apie suteiktą paramą.

Atsižvelgdama į bendrovių paramos teikimo reglamentavimo ir jo įgyvendinimo trūkumus, STT pateikė bendrovėms pasiūlymų dėl jų tobulinimo, o Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai pasiūlė parengti valstybės ir savivaldybių bendrovių paramos teikimo gaires.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...