captcha

Jūsų klausimas priimtas

Parlamentarai nori sugrąžinti automobilių nuomą: mes – ne mechanikai

Nors naujasis Seimas atsisakė automobilių nuomos biudžeto lėšomis, su tokia tvarka susitaikyti linkęs ne kiekvienas parlamentaras. LRT.lt kalbinti skirtingų frakcijų atstovai tikina, kad automobilių jiems būtinai reikia, o seną tvarką žada grąžinti.
P. Gražulis, BNS nuotr.
P. Gražulis, BNS nuotr.

Pagal naujų Seimo valdančiųjų nustatytą tvarką, parlamentinės lėšos automobilio nuomai negali būti naudojamos. Tuo metu anksčiau parlamentarai galėjo neribotai naudoti parlamentinei veiklai skirtas lėšas automobilio nuomai.

Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ narys Petras Gražulis sako, kad nauja valdančiųjų įvesta tvarka dėl automobilių yra žingsnis atgal. Be to, kaip LRT.lt teigė P. Gražulis, jis yra Seimo narys, o ne mechanikas.

„Anksčiau galėdavai išsinuomoti automobilį, pildavaisi kurą, o dabar nuomoji iš savo lėšų, reikia rinkti kvitus. Jei mes prieš 30 metų nesupratom, kaip automobilį galima išmesti į metalo laužą, šiandien tai tapo realybe – jo niekas nemoka taisyti. Didžiosios kompanijos, daugelis savivaldybių ir valstybinių įmonių dabar neperka automobilių, o juos nuomoja. Tada nėra jokio vargo – išsinuomoji, o jei sugenda – nuveži ir duoda kitą automobilį.

Dabar mane verčia būti mechaniku. Nuveši keisti detalės, o tau vėliau sakys, kad per brangiai pasikeitei. Kam man to reikia? Aš – Seimo narys, o ne mechanikas ar automobilių prižiūrėtojas“, – piktinosi P. Gražulis. „Tvarkietis“ teigė ketinantis grąžinti senąją tvarką. „Kai bus pateiktas įstatymas dėl Seimo nario kanceliarinių išlaidų panaudojimo, tikrai registruosiu pataisą, kad būtų galima nuomoti automobilį“, – žadėjo parlamentaras, vairuojantis 2012 m. „Lexus GS 450h“ automobilį.

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas teigia, kad nauja tvarka išties nepasiteisino – esą pinigų suma, skirta kanceliarinėms išlaidoms, yra nesumažinta, o kiti parlamentarai sugeba 600 eurų skirti gėlėms.

„Aš nenuomojau automobilio už tas lėšas ir visada skeptiškai į tai žiūrėjau. Bet apskritai pinigų [išlaidoms] nesumažino ir dar šneka apie tai, kad reikėtų padidinti parlamentines išmokas. Koks skirtumas, ar tai skirta rašymo priemonėms, ar gėlėms? Esminis dalykas mokesčių mokėtojų akimis turėtų būti tas, kad reikėtų taupiau naudoti pinigus.

Jei Seimo nariui reikia automobilio ir jis jo neturi, leiskime jam nuomotis. Aš nesmerkiu kolegų, kurie nuomojosi. Patikrino ir prokuratūra – nerado jokių nusižengimų. „Valstiečiai“ suvaidino, kaip jie principingai pasielgė, o pinigų sumą paliko tą patį. Ta pati Greta Kildišienė per du mėnesius spėjo išleisti 600 eurų gėlėms, tai koks čia taupymas? “ – klausė E. Gentvilas.


E. Gentvilas, BNS nuotr.

Liberalas teigė iš savo lėšų neseniai pasikeitęs vairuojamą automobilį. „Iki praėjusių metų vairavau 10 metų senumo „Honda Accord“, bet nuriedėjo kiek daugiau nei 383 tūkst. km – atstumą nuo Žemės iki Mėnulio. Gera mašina, palikau žmonai, o pats nusipirkau padėvėtą 2013 m. „Honda CR-V“, nuriedėjusią 90 tūkst. km. Naujai mašinai įsigyti pinigų neužteko. Pirkau daužtą, parplukdytą iš Jungtinių Amerikos Valstijų, o čia ją suremontavo. Išėjo truputį pigiau nei būčiau pirkęs Lietuvoje“, – LRT.lt pasakojo E. Gentvilas.

Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos Seime narys Algimantas Salamakinas sako, kad parlamentinės lėšos yra būtinos biurui ir susisiekimui. „Gėlės, suvenyrai ar dar kažkas nieko bendro su parlamentine veikla neturi. Gerai, kai vienas Seimo narys turi mašinėlę ir gali važinėti su savo, o kitas galbūt neturi. Tai yra jo funkcijų apribojimas. Gėlių pirkti mes neuždraudžiame ir tuomet Seimo nariai nebežino, kur tuos pinigus dėti. Aš uždrausčiau jų ir suvenyrų pirkimą, o transportas reikalingas“, – tikino A. Salamakinas.

Pasak socialdemokrato, 1996-aisiais buvo be reikalo panaikinta tvarka, kai Seimo nariui būdavo suteikiamas automobilis kadencijos laikotarpiu. „Turėjome „Volkswagen Golf“ ir jei po ketverių metų tavęs neišrinkdavo, perleisdavai automobilį kitam parlamentarui. Seimas tuomet aprūpindavo transportu ir nekildavo jokių įtarimų dėl lizingų ar dar kažko. Tai – pigiausias ir geriausias variantas, bet kažkodėl jo nenori taikyti. Vairuotojų Seimo nariams nereikia, bet pažiūrėkime į merus ar kaimo seniūnus – ir jie turi tarnybinį automobilį, su kuriuo važinėja, kol vykdo pareigas. Dabar Seimo narys yra žemiau seniūno“, - LRT.lt aiškino A. Salamakinas, vairuojantis kelių metų senumo „Toyota RAV4“.

Savo ruožtu 2007 m. „Toyota Avensis“ vairuojantis Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Paulius Saudargas sako suprantantis kolegas, norinčius nuomotis automobilius iš parlamentinių lėšų.

„Transporto priemonė yra viena pagrindinių darbo priemonių parlamentarui, ypač tiems, kurie nevengia susitikimų su rinkėjais. Aš ne tik Vilniuje susitinku su rinkėjais, bet daug važinėju po Lietuvą, dalyvauju partijos renginiuose. Aš vairuoju savo automobilį, bet nemažai kanceliarinių išlaidų yra kuro ir techninio aptarnavimo, jei automobilį reikia tvarkyti. Manau, parlamentarai galėtų nuomotis automobilį, kuriems to reikia. Aš nuomotis neplanuoju, nes planuoju lizingu įsigyti kitą, taip pat „Toyota“, nes jos – labai patvarios ir atlaiko ilgas ir negailestingas keliones po įvairius Lietuvos kelius“, – LRT.lt komentavo P. Saudargas.


BNS nuotr.

„Valstiečiai“: tvarka pasiteisino su kaupu

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narys Tomas Tomilinas tikina, kad naujoji tvarka dėl automobilių nuomos pasiteisino su kaupu.

„Šioje temoje svarbiausia – pati simbolika, kad mašina ir jos klasė ar kokybė yra neskatinama, neskatinamas geresnių mašinų įsigijimas. Darome prielaidą, kad Seimo narys iš tų lėšų įsigyja geresnes mašinas nei turi savo asmenines. Mes uždraudėme iš valstybės pinigų gerinti savo statusą mašina“, – aiškino T. Tomilinas.

LVŽS frakcijos nario teigimu, parlamentinės lėšos reikalingos reklamuoti savo veiklą, prisistatyti visuomenei, kurti filmukus apie save – esą visa tai, kas skirta bendrauti su žmonėmis. „Pagrindiniu bendravimo su žmonėmis įrankiu buvo tapusi mašina. Važiuodavo per kaimą ir norėdavo pasirodyti, su kokiu automobiliu atvažiavo. Tai uždraudėme visa tai ir tai jokiu būdu nėra pinigų taupymas“, – LRT.lt sakė T. Tomilinas.

Parlamentaras teigė neseniai pats įsigijęs 12 metų senumo „Chrysler“. Ji esą buvo būtina, nes turi didelę šeimą. „Man reikia 7 vietų automobilio. Nusipirkau automobilį iš savo lėšų, alga dabar man leidžia jį įsigyti, nes anksčiau tikrai nelabai galėjau“, – pridūrė T. Tomilinas.

Kritiškai dėl automobilio nuomos pasisakė ir Mišriai Seimo narių grupei priklausantis Linas Balsys. Jis teigia niekada nenaudojęs parlamentinių lėšų automobilio nuomai.

„Man atrodo, kad sukišti visus parlamentinės veiklos pinigus į automobilio nuomą, o kai kuriems taip išeidavo, reiškia atimti  iš savęs galimybę skirti lėšų tikrai parlamentinei veiklai, pavyzdžiui, informuoti  rinkėjus apie savo veiklą. Leidiniai, internetinė sklaida – dalykai, kurie iš tikrųjų yra parlamentinės veiklos aspektai. Bet kai kurie Seimo nariai sako, kad jiems nereikia jokių leidinių ir jiems reikia važinėti toli į savo apygardą kitame Lietuvos gale ir visus pinigus skirti tik tam. Čia – Seimo nario apsisprendimo reikalas. Jei jam nerūpi jo rinkėjai ir nenori jų informuoti ar tiesiog juos apvažiuoja, reiktų palikti spręsti rinkėjams“, – apibendrino L. Balsys.


L. Balsys, BNS nuotr.

Pasak L. Balsio, rinkėjai mato, ar politikas juos nori iš tiesų informuoti, ar „visus pinigus „sukišo“ į prabangų visureigį“. „Bet jei Seimo nariui iš tiesų reikia automobilio ir savo neturi, kodėl gi jam neleisti nuomotis? Reikėtų daugiau leisti pačiam politikui planuoti savo darbą ir veiklą. [...] Reikia kuo mažiau draudimų, kurie kartais turi mažai pagrindo, o daugiau suteikti galimybę pačiam politikui save parodyti, ar jam rūpi tik visureigiai ir kailiniai, ar kita veikla, kuriai reikia pinigų“, – LRT.lt komentavo L. Balsys.

Pats politikas teigia vairuojantis „Volkswagen Caddy“, kurį įsigijo dar dirbdamas žurnalistu Briuselyje. „Mano automobilis jau 8 metų senumo, su juo važinėju antrą kadenciją. Tai – ūkiška mašina. Kai dirbau Briuselyje, mums reikėjo daug važinėti į filmavimus, turėti daug vietos daiktams. Čia ne lenktyninis automobilis, o krovininis“, – sakė L. Balsys.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...