captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lietuvos geležinkelių“ radinys: žala gamtai ir piniginei

„Lietuvos geležinkeliai“ Vilniaus apskrityje rado apie 5 tūkst. užkastų medinių pabėgių. Įtarus, kad jie kenksmingi aplinkai, pradėta atkasinėti. Vėliau pabėgius ketinama utilizuoti.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Šalia vienos iš geležinkelio vėžių Paneriuose iš po žemės kasami seni mediniai pabėgiai. Be šios, žinomos dar trys vietos, kuriose po gruntu užkastos nebenaudojamos geležinkelio trasos dalys. Skaičiuojama, kad iš viso senų pabėgių bus atkasta apie 5 tūkst. vienetų. Jie esą gruntu galėjo būti užstumti prieš dešimtmetį ar seniau.

„Gali būti, kad pabėgiai buvo užversti gruntu 2006 metais, kai vyko geležinkelio vėžių darbai, arba dar anksčiau. Šiandien tai jau sunku nustatyti. Pagal dabartines Europos direktyvas tie pabėgiai ten būti negali, juos reikia sandėliuoti, nes tai yra pavojingos atliekos, ir, kaip numato direktyvos, utilizuoti“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Jis tikino, kad jeigu bus aptikta daugiau tokių radinių, jie irgi bus utilizuojami.

Seni pabėgiai mirkyti aplinkai kenksmingose medžiagose, todėl jų sandėliavimas ir utilizavimas griežtai reglamentuojami. Aplinkos ministras sako, kad ministerija tirs, kokia žala dėl užkastų pabėgių galėjo būti padaryta gamtai, tačiau „Lietuvos geležinkelių“ už tai nebaus.

„Jeigu būtų piktnaudžiaujama ir darbai dabar būtų vykdomi, nesilaikant aplinkosauginių reikalavimų, tada natūralu, jog už tai būtų atsakinga įmonė ir rangovas, bet tai yra istorinės atliekos“, – teigė aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Šių ir jau turimų pabėgių tvarkymas ir utilizavimas Lietuvos geležinkeliams, skaičiuojama, kainuos apie 2 mln. eurų, o darbai truks kelis mėnesius.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...