captcha

Jūsų klausimas priimtas

Informacinis raštingumas: kaip atskirti kokybišką turinį nuo klaidinančio?

Lietuvos mokyklas jau keletą metų pasiekia įvairūs projektai, skirti medijų raštingumo ugdymui. „Medijų raštingumas yra gebėjimas analizuoti platų informacijos lauką, kas vyksta žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, kitose priemonėse, ir atsirinkti bei kurti tą informaciją“, – apie informacinį mokinių raštingumą kalba švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Pasak ministrės, norint mokyti pirmiausia reikia turėti stiprų mokytoją ir įgūdžių, kaip tą perteikti, todėl didelis dėmesys skiriamas mokytojų kvalifikacijos ugdymui.

Žurnalistų sąjungos pirmininko Dainiaus Radzevičiaus teigimu, pažangios mokyklos, žurnalistai ir žiniasklaidos dėstytojai jau seniau suprato, kad vien „vartoti“ žiniasklaidą ne visada yra sveika.

„Pats žiniasklaidos vartojimas dar nereiškia, kad žmogus iš tikrųjų yra informuotas, gerai viską žino ir supranta. Šiandien raštingumas reiškia žmones, kurie ne tik vartoja žiniasklaidą, bet vartodami nėra mulkinami, kurie kritiškai mąsto, kurie atskiria, kur yra reklama ir kur yra tikras turinys, kurie nepasitiki socialiniuose tinkluose plintančia, kartais virusine informacija, kuri gali būti visiškas melas, kurie įtartinai žiūri į skandalingus arba labai svarbius pranešimus, nes, jei tai yra svarbus pranešimas, jis turėtų būti bent keliose vietose patikrintas“, – sako D. Radzevičius.

Plačiau – laidos „Labas rytas, Lietuva“ įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...