captcha

Jūsų klausimas priimtas

Grilio sezonas atidarytas: kaip lauke gaminti ne tik skaniai, bet ir sveikai?

Atėjus šiltajam iškylų sezonui visi skuba mėgautis kepiniais, gamintais ant laužo. Išsiilgti kepsniai bei šašlykai gardinami įvairiais marinatais bei prieskoniais kartais net nesusimąstant – daugiau naudos ar žalos daro pagardas, rašoma pranešime spaudai. Kaip maistą ant laužo gaminti ne tik skaniai, bet ir sveikai, patarė asmeninis fitneso treneris Paulius Ratkevičius.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Labai populiarų ir visų pamėgtą šašlyką daugelis marinuoja majonezo padaže net nesusimąstydami, kad taip padidina patiekalo riebumą. O tai kenkia jūsų kūno formoms bei didina riziką apsinuodyti. Kaitinamas majonezas išskiria kancerogenines medžiagas, o jos labai žalingos organizmui, tad geriau rinktis natūralius marinatus ir taip išvengti nemalonių pasekmių. Marinuojant mėsą ar žuvį, rekomenduočiau rinktis žoleles, citriną, česnaką, įvairius prieskonių mišinius arba mineralinį vandenį“, – sveikos mitybos ypatumus pranešime atskleidžia žinomas treneris.

Taip pat, pasak jo, labai svarbu ir kokybiški produktai. „Siūlyčiau rinktis šviežią mėsą bei žuvį specializuotose parduotuvėse ir vengti jau marinuotos mėsos ar jos gaminių. Marinuodami patys tiksliai žinosite, kas sudaro į marinatą ir tai, kad produktai yra švieži“, – pataria P. Ratkevičius.

Dar labai svarbus priedas prie kepinių – garnyras. Treneris siūlo atrasti ir pamėgti daržovių iešmelius: „Labai skanu ne tik įvairūs mėsos ar žuvies kepiniai ant laužo, bet ir daržovės. Asmeniškai aš labai mėgstu pievagrybius, baklažaną, cukiniją ir papriką. Daržoves pagardinu druska ir pipirais – labai puikus garnyras tiek prie mėsos, tiek prie žuvies patiekalų.“

Kad kepiniai būtų skanūs ir sultingi, labai svarbi kepimo temperatūra. 

Kepant ant labai kaitrios ugnies, mėsa išsausėja ir praranda sultingumą, tad norint, kad kepsnys ar šašlykas būtų skanus ir sultingas, treneris pataria didelį dėmesį skirti kepimo temperatūrai bei kepimo laikui.

„Dar labai svarbu nepersivalgyti! Stenkitės neskubėti valgyti, mėgaukitės maistu. Dažnas „persivalgytojas“  skundžiasi skrandžio skausmais, tad iškyla gali baigtis bloga nuotaika ir nemaloniais pojūčiais, todėl rekomenduoju neskubėti ir valgyti lėtai – taip neapkrausite skrandžio ir lauke keptas maistas taps malonumu, o ne našta“, – linki žvaigždžių treneris P. Ratkevičius.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...