captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvoje 75,2 proc. gyventojų naudojasi kompiuteriu

Lietuvos gyventojų, naudojančių kompiuterius ir internetą, dalis per metus paaugo po 5 procentinius punktus ir šiuo metu Lietuvoje 75,2 proc. gyventojų naudojasi kompiuteriu bei 73,3 proc. internetu.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Lietuvos gyventojų, naudojančių kompiuterius ir internetą, dalis per metus paaugo po 5 procentinius punktus ir šiuo metu Lietuvoje 75,2 proc. gyventojų naudojasi kompiuteriu bei 73,3 proc. internetu.

Tai rodo Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenys.

„Informacines technologijas naudojančių Lietuvos gyventojų skaičiaus augimui pastaraisiais metais įtakos daro tai, kad vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių ima naudotis kompiuteriu, internetu, ir galimybė prisijungti prie interneto naudojant mobiliuosius įrenginius,“ – teigia IVPK direktoriaus pavaduotoja Ieva Žilionienė.

Tyrimo duomenimis, per metus 50–59 metų amžiaus grupėje kompiuterius naudojančių asmenų skaičius išaugo 8 procentiniais punktais ir pasiekė 62,3 proc., 60–74 metų amžiaus grupėje šis rodiklis išaugo 14 procentinių punktų ir pasiekė 39,4 proc., rašoma pranešime spaudai.

Smarkiai padidėjo ir internetą naudojančių asmenų rodikliai: 50–59 metų amžiaus grupėje interneto naudotojų dalis išaugo 10 procentinių punktų ir pasiekė 61,5 proc., 60–74 metų amžiaus grupėje išaugo 15 procentinių punktų ir pasiekė 36,7 proc. Vis daugiau vyresnio amžiaus gyventojų turi kompiuterius namuose, didžioji jų dalis – su interneto ryšiu.

Tyrimas atskleidė ir tai, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau perka internetu – 40,8 proc. gyventojų, kurie naudojosi internetu per pastaruosius 6 mėn. (arba 30 proc. visų apklaustųjų; palyginimui, prieš metus rodiklis buvo 27,2 proc. apklaustųjų) yra pirkę elektroninėje erdvėje. Gyventojai internetu dažniausiai perka bilietus į renginius, teatrą ar kiną (40,5 proc. pirkusiųjų), drabužius, batus ar aksesuarus (31,7 proc.), kosmetiką, parfumeriją (21,9 proc.), buitinę techniką (21 proc.), lėktuvų bilietus (18,9 proc.), paslaugas (pvz., draudimą, keliones, grožio procedūras) (18,6 proc.), sporto, laisvalaikio, turizmo prekes (14,6 proc.), knygas (14 proc.).

2013 m. I ketvirčio duomenimis, 59,7 proc. interneto naudotojų bendravo socialinių tinklų interneto svetainėse (Facebook, Twitter, One ir pan.). Populiariausios veiklos šiose interneto svetainėse: bendravimas su draugais, šeimos nariais ir kolegomis, draugų, pažįstamų profilių pasikeitimų stebėjimas, draugų nuotraukų, žinučių ir pranešimų komentavimas, senų draugų ar pažįstamų paieška, naujienų apie save skelbimas, dalinimasis interneto nuorodomis.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...